2015-06-10, 13:59
Medlem
jaybones avatar
Enligt feministisk ideologi gör hon rätt.

Krävs handling med tvångsmässig kvotering för att få förändring. Hon har även rätt att göra det.

Personligen tycker jag att det är vidrigt och jag hoppas folk behandlar hennes anställda som inkvoterade sopor oavsett prestation, för problemet är just det, att dem är anställda pga sitt kön. Behandla dem gärna därefter!

Mycket bra satir på ämnet:

https://www.facebook.com/statensovanner/photos/a.518077041548272.113056.510144515674858/916315038391135/?type=1&theater
Citera
2015-06-10, 14:00
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Molly skjuter sig lite i foten här, hon har alltså erkänt att hon sparkade sina anställda för att dom har fel kön?

Med tanke på alla skadestånd som duggar tätt till personer som blivit diskriminerade så ligger Molly rätt pyrt till.

Det är nog snarare deras kontrakt som har gått ut eller liknande, men det låter inte lika bra.
Citera
2015-06-10, 14:02
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Enligt feministisk ideologi gör hon rätt.

Krävs handling med tvångsmässig kvotering för att få förändring. Hon har även rätt att göra det.

Personligen tycker jag att det är vidrigt och jag hoppas folk behandlar hennes anställda som inkvoterade sopor oavsett prestation, för problemet är just det, att dem är anställda pga sitt kön. Behandla dem gärna därefter!

Varför då? Det här är det bästa sen Kurt Olssons Damorkester.
Citera
2015-06-10, 14:09
Medlem
Gubbskems avatar
Ohnej, så jag har ingen chans att få lira Molly Sanden-låtar längre? Inte få använda hennes stora låtskatt som arbete? DO anmälan nästa!
Citera
2015-06-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hon dödar sin egen karriär. De bästa i branschen är och förblir män. Drivkraft, framåtanda och riktig talang återfinns i betydligt högre grad hos män än hos kvinnor.

En sund inställning är även här att helt och hållet bortse från kön, och istället titta på personliga egenskaper.

Genushysterin i gammelmedia och kultursektorn har nått orkanstyrka. Det luktar desperation och sinnesförryckt sekterism.

Vilket du själv alltså inte alls gör då du ovan slår fast att "de bästa i branschen är och förblir män".

den som är mest hysterisk och sekteristisk här är ju du, som i varje inlägg tjatar om hur mycket bättre och mer värdefulla just gruppen män är.

I min värld är klart många kvinnliga artister och singer song writers tusen ggr bättre än massor av manliga musiker… könet är alltså oväsentligt.
Det fjärde mest sålda albumet i världen är Whitney Huston. Hon är enligt mig klart en kvinnlig artist.
Med förmodligen en av den mest skickliga sångrösten. Skulle tro hon typ slår Magnus Uggla i begåvning och sålda album. Faktiskt.

Om Molly fått spunk och tröttnat på musiker typer med ev. samma unkna inställning som dig och vill dra sitt strå till stacken att jämna ut musikvärlden så är det ju hennes ensak.
Om fler tjejer gör detta och kickar männen som män så länge ignorerar kvinnor så kanske det skulle börja hända något.
Citera
2015-06-10, 14:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Gött, nu blev det 100 % jämställt!

Finns många komiska varianter på extremfeministisk logik. "Kön har ingen betydelse! Låt oss kvotera på kön!"

Jag är ledsen, flickor. Men det är inte mer kvinnlig logik som behövs i gamla Svedala

Rocka på, vem du nu är. Det drabbar nog den typ av män detta förtjänar att drabba
Citera
2015-06-10, 14:27
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Varför då? Det här är det bästa sen Kurt Olssons Damorkester.

Varför tycker du det är bra?

Varför ska man anställa folk bara pga kön?

Ska jag sparka alla svarta på mitt jobb bara för att jag kan?
Citera
2015-06-10, 14:30
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyFuckingMetal
Feministlogik.... 100% kvinnor = jämställt.... Jävla horfeminist. Men å andra sidan. Män som jobbar med sådan "musik" är ju inte män egentligen.

haha sverige i ett nötskal tyvärr. Jämnstälhet genom feminism är en omöjlig kombination. Men det fattar inte svenska folket tyvärr!
Citera
2015-06-10, 14:33
Medlem
Inaniss avatar
Hoppas att facket och DO kommer och stampar till henne lite...
Citera
2015-06-10, 14:34
Medlem
Vem bryr sig. Är det hennes band får hon väl göra vad hon vill, kunde inte bry mig mindre. De sparkade bandmedlemmarna kan gott och väl starta sitt eget band så jag förstår inte problemet.
Citera
2015-06-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
I min värld är klart många kvinnliga artister och singer song writers tusen ggr bättre än massor av manliga musiker… könet är alltså oväsentligt.
Det fjärde mest sålda albumet i världen är Whitney Huston. Hon är enligt mig klart en kvinnlig artist.
Med förmodligen en av den mest skickliga sångrösten. Skulle tro hon typ slår Magnus Uggla i begåvning och sålda album. Faktiskt.
Fast Whitney Houston skrev inga låtar. Jämför Michael Jackson.

Som låtskrivare är Magnus Ugglan mer framgångsrik än Whitney Houston.

Whitneys stora hit skrevs i och för sig av Dolly Parton, som också är kvinna och skrev flera av sina egna hits (9-5, Jolene, m.m.) och följaktligen är ett mycket bättre exempel på en framgångsrik kvinnlig singer-songwriter.

Molly får väl göra som hon vill, men något smart karriärdrag är det knappast att begränsa sig till halva befolkningen, och, förmodar jag, en ännu mindre del av musikindustrin.
Citera
2015-06-10, 14:49
Medlem
GlassKattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Håller med dig om att kön är oväsentligt.

Mjaee.. Nu verkar du förutsätta att alla män har "samma unkna inställning". Låter helt idiotiskt om man inte vill förstora "klyftorna" mellan kvinnor och män. Att straffa ALLA män för att vissa män beter sig illa är samma tankefel som främlingsfientlighet/rasism.

Det här är ett fjantigt försök av Molly att passa in, hon har missförstått vad feminism är och tror att det blir jämställt om endast kvinnor får medverka, alltså helt efterblivet.

För övrigt synd att hon är ett sånt fetto, hade fan varit söt annars!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in