2015-06-10, 12:43
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.metro.se/noje/molly-sanden-har-fatt-nog-av-mansdominansen-nu-jobbar-hon-bara-med-kvinnor/EVHofi!N2j8wERxS4xY/

"Molly Sandén har fått nog av mansdominansen – nu jobbar hon bara med kvinnor

När Molly Sandén under måndagen gästade radioprogrammet Hallå P3 avslöjade hon att hon sparkat alla män i sitt band och sitt team. Anledningen till valet var att stjärnan vill utjämna ojämställdheten i musikbranschen."

Gör Molly Sandén rätt?
Citera
2015-06-10, 12:45
Medlem
JokkMokks avatar
Klart hon gör, det är ju trots allt hennes band och människor med något intellekt alls lyssnar inte på sådant trams eller går på jämställdhetsbluffen.
Citera
2015-06-10, 12:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.metro.se/noje/molly-sanden-har-fatt-nog-av-mansdominansen-nu-jobbar-hon-bara-med-kvinnor/EVHofi!N2j8wERxS4xY/

"Molly Sandén har fått nog av mansdominansen – nu jobbar hon bara med kvinnor

När Molly Sandén under måndagen gästade radioprogrammet Hallå P3 avslöjade hon att hon sparkat alla män i sitt band och sitt team. Anledningen till valet var att stjärnan vill utjämna ojämställdheten i musikbranschen."

Gör Molly Sandén rätt?

Hon dödar sin egen karriär. De bästa i branschen är och förblir män. Drivkraft, framåtanda och riktig talang återfinns i betydligt högre grad hos män än hos kvinnor.

En sund inställning är även här att helt och hållet bortse från kön, och istället titta på personliga egenskaper.

Genushysterin i gammelmedia och kultursektorn har nått orkanstyrka. Det luktar desperation och sinnesförryckt sekterism.
Citera
2015-06-10, 12:50
Medlem
FelixSotizs avatar
Molly skjuter sig lite i foten här, hon har alltså erkänt att hon sparkade sina anställda för att dom har fel kön?

Med tanke på alla skadestånd som duggar tätt till personer som blivit diskriminerade så ligger Molly rätt pyrt till.
Citera
2015-06-10, 12:55
Medlem
Vem är
Molly Samden?
Citera
2015-06-10, 13:10
Medlem
phikes avatar
Jag är mest chockad över att hon inte pratade om sin vikt.

Ganska korkat av henne att välja bort kollegor efter kön och inte efter kompetens.
Citera
2015-06-10, 13:11
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag tycker hon får anställa och samarbeta med precis vem hon vill. Vi bör ha total valfrihet och inte en massa kvoteringstjafs så länge det är inom den privata sektorn. Självklart ska män ha samma rättighet att kunna välja att anställa eller samarbeta med enbart män (men det betvivlar jag att Molly skulle hålla med om).
Citera
2015-06-10, 13:21
Medlem
Vad jämt och fint det blev nu när hon bara arbetar med kvinnor.

"Du är jätteduktig på ditt jobb och har verkligen hjälp till att lyfta fram mig, men... tyvärr har du en penis så jag kan inte längre arbeta med dig."
Citera
2015-06-10, 13:23
Medlem
ColaKexs avatar
Varför ska kön styra vem som är mest lämpad för ett jobb? Svara gärna på det Molly. Dessa typer av aktioner spär bara på fördomar och får totalt motsatt effekt. Underförstått så säger man ju att män är generellt mer kompetenta så man är tvungen att kvotera in kvinnor.
Citera
2015-06-10, 13:25
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Spelade hennes manliga bandmedlemmar gitarr, trummor osv. med sina penisar?

För i så fall kan jag förstå.
Citera
2015-06-10, 13:49
Medlem
Jag tycker att hon gör fel. Jag tycker inte att man vare sig ska anställa eller avskeda baserat på kön.

Kanske hon insett att hon själv har problem att se till meriter/kunskap/talang/det sound hon söker mer än till kön, som ju många av oss har, men i såna fall hade det varit bättre att göra som somliga symfoniorkestrar när de söker nya musiker: Använda "Blind audition" (vet inte vad det kan heta på svenska. Blind audition? ) Dvs musikerna spelar bakom ett draperi eller liknande för att åhörarna inte ska bli påverkade av vad de ser, utan bara av vad de hör.

"Blind testing, much research has proven, often results in the hiring of more women and minorities because it eliminates the opportunities for bias to influence who makes the cut."

http://en.wikipedia.org/wiki/Blind_audition
Citera
2015-06-10, 13:53
Bannlyst
Feministlogik.... 100% kvinnor = jämställt.... Jävla horfeminist. Men å andra sidan. Män som jobbar med sådan "musik" är ju inte män egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in