Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terveta
Kan jag få ett helt inlägg med alla förkortningar på namn etc?

JV = J*han Vadm*n är vad jag uppfattat hitentills, kan ni skriva ALLA förkortningar i ett inlägg?

JV = J*han Vadm*n
LH = L*sa H*lm
BO = Brottsoffer = LH
GM = Gärningsman
2015-06-10, 13:58
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Din teori är att alla som kidnappat någonsin använder rep och binder sina offer?

Min teori är att alla som är kidnappade vill fly.
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Han verkar inte vara den som bangar för att sova på en höskulle eller liknande, nej. Jag förstår dock inte hur du menar att det skulle innebära mer hopp för Lisa?

Jag menar att han kanske vill ha henne levande. Finns inget som säger att hon faktiskt är död även om det statistiskt är storfavorit. Inte alldeles otänkbart. Kan iallafall inte uteslutas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Det är klart att polisen letar efter en kropp. Men det som talar till hennes fördel är den inte är hittad inom ett närområde. Om hon har överfallits och rövats bort vid mopeden så har även bilen varit relativt nära och jag tyckte inte, av bilden jag såg, att det bara är att smygköra upp en bil där utan att de andra som arbetade där inte skulle ha märkt det, eller? Vad är sannolikheten för att han har rövat bort henne i en bil och sedan våldtagit, dödat och dumpat henne? Det känns också lite långsökt att först tvinga in henne i bilen/köra iväg/våldta henne/döda henne/kasta mobilen/ med mera. Det är många handlingar. Något känns skumt i hela tillvägagångssättet och alla detaljer.

Varför tror folk nödvändigtvis att bilen måste ha varit parkerad i närheten? Kan lika-gärna varit parkerad flera km bort. Hört talats om en pistol?
2015-06-10, 13:59
Medlem
eshkoshkas avatar
Luktar lite vatchareeya-fall över det hela.
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holeshot
Jag är från orten men känner mest till honom via hörsägen. Han har skrämt upp många kvinnor som arbetar i affärer etc genom att bete sig extremt underligt. Hans beteende har innehållit både sexuella anspelningar och hot om våldtäkt och mord. Jag har sett honom ett par gånger och har är fan obehaglig på ett svårplacerat sätt.

Han är en person som har skurit sig totalt med sin omgivning, inte gör något för att dölja det, är i fritt fall med sin psykiska ohälsa. Hans bana är i brant utförsbacke och har den inte redan slutat i ett sex/våldsbrott så tror jag tyvärr bara att det är en tidsfråga. Han ger inte intryck av att vara obegåvad utan snarare av att vara i sin egen värld. Jag är inte särskilt lättskrämd men jag skulle definitivt vara på min vakt om jag hade något otalt med honom. Hade jag varit kvinna hade jag också varit rädd för honom.

Jag tror jag svarat på din fråga nu va? han är nog kapabel till det mesta.

intressant. förmodligen har han några domar för olaga hot eller sexuella trakasserier då?
Medlem
Som jag sagt innan. Polisen sitter just nu med loggar från masterna och utreder.

Är det någon gång det skall ge ett genombrott så är det väl nu. Förhoppningsvis finns GM uppkopplad vid rätt tidpunkt där.

Då kan de sedan följa hans väg under hela söndagkväll.

Min gissning är att polisen kommer att hitta ett område under dagen som de kommer undersöka, där de sett att gm uppehållt sig. Detta baseras på att GM har mobil.
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Har han cyklat dit så har han säkert cyklat därifrån också. Om det stämmer att han är hemlös har han ingen anledning att åka tillbaka till Lidköping, då han har hela sitt bohag i ryggsäcken.

Troligt att han isåfall kan ligga å trycka i skogen då han inte varit aktiv på sin twitter på ett tag. Eller så kan han sitta inlåst eller vad som helst.
2015-06-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Är bilden tagen på samma café som Lisa jobbade på? För på bilden ser man ju klart och tydligt att det är J*han V*dman
Bilden är tagen av en person som satt på fiket, Bellamis i Lidköping. Objektet var stökig och hotfull. Senare samma dag är objektet hotfull mot personal på klädbutiken Nelli i Lidköping. Han ska ha hotat med våldtäkt. Objektet dyker upp vid stängningsdags men motas bort av anställda från någon närliggande verksamhet. Objektet ska ha blivit tagen av polis innan besöket på Nellis. Objektet har även varit creepy på Henrys Bageri o lidköping. Allt detta skedde förra veckan.
Polisen skall vara underrättade.
Detta är allt jag vet.

-
Var har sammanfattning om JV tagit vägen ?
2015-06-10, 14:00
Medlem
Jag fick detta PM av en användare som inte kan posta ännu i min inkorg:

Användaren har följt tråden och vill delge två scenario som kanske det ligger något bakom:

Citat:
Scenario 1.
J*han och LH kände varann och J var hemligt kär i LH utan hennes vetskap, men hon har fått reda på det och berättat att hon inte känner likadant vilket gör J rasande. (Tumultet på fiket)
Han är förbannad och väntar i närheten för att sen konfrontera LH efter jobbet och möjligtvis skada henne.

(Bara teori, vet inget om J i fråga eller hans psykiska hälsa)

Scenario 2.
J är förbannad på caféet för att hans kärlek inte är besvarad och LH har en annan på g.
Men personen har hon inte träffat tidigare utan bara pratat med på sociala medier (Kik, Badoo, Tinder) hon berättar för personen när hon slutar och att dom kan ses en kort stund innan hon ska köra hem. Hon smsar sin pappa för att han inte ska vara orolig (hon ska ju bara träffa personen) och tar det extra lång tid så säger hon att hon träffade en vän på vägen eller så.

Splitscenatio av 2.
1 Personen som kommer visar sig vara väldigt trevlig och de bestämmer sig för att gå till ladan en snabbis och väl där inne visar hen sitt rätta jag
2. Personen som ska träffa henne överfaller henne direkt hon blivit lämnad ensam för att sedan släpa henne till ladan.
2015-06-10, 14:01
Medlem
kristerzs avatar
Fordonsuppgifter:

St*fan And*rs Ev*rt H*lm, boende på Stenåsvägen.
*e e e o

Tiki-Treiler C-265 Grå Släp 2006
Porsche 996 Turbo Röd Sedan 2001
Bmw 330d Mörkgrå Herrgårdsvagn 2013
Peugeot Sfxr Eu Flerfärgad Moped 2001 Lisas moped?
Husaberg 390 Fe 2012fe02 Flerfärgad Motorcykel 0
Husaberg Fe 570fe 02 Flerfärgad Motorcykel 0
Fram 90m Husqvarna Motor Mörkröd Motorcykel 1951
Peugeot 307 Svart Cabriolet 2004

Finns även 2 bilar reggade på hennes mor.
Alfa Romero 156 Sw 2 5 Blå Herrgårdsvagn 2002
Bmw F 800 R Flerfärgad Motorcykel 2009

Känns som dom har lite cash.
2015-06-10, 14:02
Medlem
Ska nog dit inom några timmar o hjälpa till i sökandet, herregud trodde aldrig detta skulle bli så stort

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in