Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är bekräftat av kollegorna.

Och hur vet du det? Källa?
2015-06-10, 13:51
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är bekräftat av kollegorna.
Källa på det?
2015-06-10, 13:51
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Den hemlöse JV kan ju mycket väl ha funnit sig till rätta i något ödehus den där bygden tydligen kryllar av (källa expressen). Tänker man så så finns det iallafall lillhopp om att Lisa kan vara vid liv.
Han verkar inte vara den som bangar för att sova på en höskulle eller liknande, nej. Jag förstår dock inte hur du menar att det skulle innebära mer hopp för Lisa?
2015-06-10, 13:52
Medlem
Tervetas avatar
Kan jag få ett helt inlägg med alla förkortningar på namn etc?

JV = J*han Vadm*n är vad jag uppfattat hitentills, kan ni skriva ALLA förkortningar i ett inlägg?
Medlem
Troians avatar
Från en nyreggad:

Citat:
Det har tydligen brunnit en bil kl 8:04 i Vivstavarv, Timrå, i Västernorrland, nedlagt sågverk sedan 2007 enl wikipedia och bilen brann på en ödslig väg
7 timmar bil körning från Kinnekulle

Skumt att en bil brinner på en skogsväg vid ett nedlagt industriområde kl 08, och inte mitt i natten

Bara en teori till tråden
Källa: st.nu

Ger inte mycket för detta personligen, men jaja.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koervajaevel
Och hur vet du det? Källa?

Just det ska vi ta med en nypa salt. Någon i denna tråd har fått ett pm från en annan användare som hävdar att Lisas arbetskamrater sagt att det är han som är den otrevliga gästen.
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Tillägg: han befann sig enligt uppgift här i tråden i Lidköping förra veckan och ofredade människor, 15 km från kaféet.

Nu tror jag det är långt ifrån säkert att han har något med saken att göra bara för att han är en gris. Men det gick dock ett tåg från Blomberg till Lidköping kl 20:49
2015-06-10, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Din teori är alltså att gärningsmannen eller gärningsmännen har låtit henne ha fria händer och tillgång till sin mobil och hon utnyttjade denna frihet till att göra sönder mobilen och släppa ut delar av den längs med vägen? Låter det rimligt?

Din teori är att alla som kidnappat någonsin använder rep och binder sina offer?
2015-06-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/800370-mystisk-video-forvirrar-i-fallet-lisa-polisen-undersoker-tipsen

Vad videon betyder, och vem som har lagt upp den, är oklart. Enligt Thomas Fuxborg, informatör vid polisen väst, så har de inte hört talas om filmen, som förvirrat många. Han säger att det kommer in tips hela tiden och att folk spekulerar och gör sina egna utredningar på sociala medier, bland annat på Flashback.

– Tipsen till oss strömmar in, så får vi göra en värdering vid varje tips, för att se om det är något vi kan jobba med, säger han till Nyheter24.

På Flashback hängs en specifik person ut som gärningsman, trots att polisen gått ut med att de inte har några misstänkta. Personens Instagram, Facebook och Twitter har länkats i tråden. Fuxborg förmodar att man har koll, men att han inte hört något nu.

– Jag ska naturligtvis undersöka detta. Men vi har ingen misstänkt för tillfället, säger han och fortsätter:

– Vi följer upp en massa olika spår, är det en person som hängs ut, så får vi undersöka det och se.

Vad poliser säger i intervjuer ska man inte lägga så stor vikt vid. Ofta vill de vilseleda media snarare än dela med sig om vad de vet, just för att media många gånger förstört utredningar. Vilka tips de granskar vet nog bara polisen.

Att personer som kanske är oskyldiga hängs ut här på Flashback tycker jag är hemskt, men förstår att alla bara vill hjälpa till och hitta en tjej som kanske fortfarande är vid liv. Dock tycker jag att sådana inlägg där personer lämnas ut borde raderas, åtminstone när brottet blivit löst.
Senast redigerad av Klasina 2015-06-10 kl. 14:08.
2015-06-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20941126.ab

En karta över området där Polisen finner "högst intressant". Hur har delar av mobilen och mobilfodralet hittats i sådant område?

Om GM har använt bil måste han åka förbi villorna för att sedan stanna och hoppa av bilen samt gå längs grusvägen för att sedan förstöra mobilen och skalet. Detta låter väldigt riskabelt, inte minst på grund av att GM passerar villorna och sedan stannar med bilen som allmänheten kan uppmärksamma.

Istället tror jag att det handlar om att hon jagats till fots efter att hon uppfattat GM som hotfull. GM kan mycket möjligt ha anlänt till platsen och åkt iväg med tåg (Blomberg station). Att BO jagats till fots låter mera troligt.

Han behöver inte alls åka förbi några villor, förutom de på asfaltsvägen innan han svänger in på grusvägen.
2015-06-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Vad fan har hon för anledningar till att ta självmord? Svensk, söt, trevlig glad tjej, känns inte riktigt som att självmord passar in här.

Känner du henne? Även om du gör det så är det i många fall omöjligt att genomskåda en självmordskapabel människa. Att vara "trevlig", "söt" eller "svensk" är inte någon garant mot självmord, menar du på allvar att etniska svenskar inte begår självmord?

Och om du inte kände henne, så har du ju ännu mindre någon insyn i hur hon mådde eller huruvida hon var "trevlig" och "glad".
2015-06-10, 13:57
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Nu tror jag det är långt ifrån säkert att han har något med saken att göra bara för att han är en gris. Men det gick dock ett tåg från Blomberg till Lidköping kl 20:49
Har han cyklat dit så har han säkert cyklat därifrån också. Om det stämmer att han är hemlös har han ingen anledning att åka tillbaka till Lidköping, då han har hela sitt bohag i ryggsäcken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in