Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 13:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Säger inte att det är troligt, men det borde väl åtminstone tas i beaktning: LH hade inte mycket batteri kvar på sin mobil enligt uppgifter. Alltså kan följande ha inträffat: hon får inte igång mopeden och precis som hon ska ringa sina föräldrar så dör mobilen.

Hon ställer sig då för att få lift med första förbipasserande, alternativt promenerar till närmsta busshållplats för att se när nästa buss går. Det som talar emot det är väl att hon lämnat kvar påsen med tillhörigheter på platsen. Samt att inte hjälmen är kvar.
Hjälmen kan väl iofs vara snodd, men isf borde mopeden ha gått samma öde tillmötes.
2015-06-10, 13:47
Medlem
Ingen information om LH har haft något tidigare jobb?
2015-06-10, 13:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Varför är folk inne på att JV är mannen på cafet? Något som talar för det?
Det är bekräftat av kollegorna.
Medlem
Vet inte om någon har frågat detta. Men VARFÖR går inte polisen ut med vilken hjälm BO använder?
Tjejer "brukar" ju tom ha lite annorlunda hjälmar som sticker ut lite?
Medlem
Citat:
Säger inte att det är troligt, men det borde väl åtminstone tas i beaktning: LH hade inte mycket batteri kvar på sin mobil enligt uppgifter. Alltså kan följande ha inträffat: hon får inte igång mopeden och precis som hon ska ringa sina föräldrar så dör mobilen.

Hon ställer sig då för att få lift med första förbipasserande, alternativt promenerar till närmsta busshållplats för att se när nästa buss går. Det som talar emot det är väl att hon lämnat kvar påsen med tillhörigheter på platsen. Samt att inte hjälmen är kvar.

Fadern provade att starta moppen när han kom fram och det gick alldeles utmärkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Du verkar vara från orten? Killen (JV) är uppenbarligen inte frisk men är han kapabel till ett brott som detta?
Hur går snacket? Någon borde ha koll på hans brottregister? Vi vet endast att han är dömd för rattfylla.
Är han dömd för något grovt?

Jag är från orten men känner mest till honom via hörsägen. Han har skrämt upp många kvinnor som arbetar i affärer etc genom att bete sig extremt underligt. Hans beteende har innehållit både sexuella anspelningar och hot om våldtäkt och mord. Jag har sett honom ett par gånger och har är fan obehaglig på ett svårplacerat sätt.

Han är en person som har skurit sig totalt med sin omgivning, inte gör något för att dölja det, är i fritt fall med sin psykiska ohälsa. Hans bana är i brant utförsbacke och har den inte redan slutat i ett sex/våldsbrott så tror jag tyvärr bara att det är en tidsfråga. Han ger inte intryck av att vara obegåvad utan snarare av att vara i sin egen värld. Jag är inte särskilt lättskrämd men jag skulle definitivt vara på min vakt om jag hade något otalt med honom. Hade jag varit kvinna hade jag också varit rädd för honom.

Jag tror jag svarat på din fråga nu va? han är nog kapabel till det mesta.
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Tillägg: han befann sig enligt uppgift här i tråden i Lidköping förra veckan och ofredade människor, 15 km från kaféet.

Den hemlöse JV kan ju mycket väl ha funnit sig till rätta i något ödehus den där bygden tydligen kryllar av (källa expressen). Tänker man så så finns det iallafall lillhopp om att Lisa kan vara vid liv.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Om du läser tillbaka i tråden så framkommer det att moppen funkade felfritt och att nycklarna satt i.
så knappast någon anledning för henne att leta annat färdmedel
2015-06-10, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Är det bekräftat av kollegorna att det var just JV som stökade på kaféet? Då är det ju nästan case closed.
2015-06-10, 13:50
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Grusvägar kan hålla tecken på att någon kört på dem, men det är ju inte alls ovanligt att folk gör så det man på sin höjd kan få en bild av är avståndet mellan hjulen.

Om det däremot finns en gyttjepöl så kan man få se fina spår.

Jag tror knappast BO sprungit förbi alla villorna på vägen ned till grusvägen där mobilen hittades...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20941126.ab

En karta över området där Polisen finner "högst intressant". Hur har delar av mobilen och mobilfodralet hittats i sådant område?

Om GM har använt bil måste han åka förbi villorna för att sedan stanna och hoppa av bilen samt gå längs grusvägen för att sedan förstöra mobilen och skalet. Detta låter väldigt riskabelt, inte minst på grund av att GM passerar villorna och sedan stannar med bilen som allmänheten kan uppmärksamma.

Istället tror jag att det handlar om att hon jagats till fots efter att hon uppfattat GM som hotfull. GM kan mycket möjligt ha anlänt till platsen och åkt iväg med tåg (Blomberg station). Att BO jagats till fots låter mera troligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Knappast va, en medlem som ännu inte har möjlighet att skriva i tråden påstår att kollegorna bekräftat detta.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs-Svensson
Mobilfodral, handske, mobildelar spridda över ett större område. GM har inte färdats till fots, och avyttrat hennes tillhörigheter.
Var är pedofilen som rymde från Sundsvall den 26/5?

Enligt polisen befinner sig pedofilen sedan nån vecka tillbaka i en annan del av Europa. Alltså inte inblandad i detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in