Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 13:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonlie76
Har inte följt hela tråden så ni får ursäkta om detta redan avhandlats.
I mordutredningar är det alltid viktigt att noga utreda de personer som senast sett BO i livet. Någon som vet om dessa föhörts eller om de bara fått avge vittnesmål?
Enligt min erfarenhet har de på offentliga uppgifter kommit "billigt" undan.
Dessa borde höras omgående om det inte är gjort.

De som såg henne sist var hennes arbetskamrater (flickor i ungefär samma ålder) och de har blivit hörda av polisen just för att de är de sista som såg henne i livet. Har de dödat henne? Nej, de åkte iväg från platsen innan Lisa försvann (fick skjuts) och polisen har så klart kollat deras alibi.
2015-06-10, 13:02
Medlem
8711s avatar
Man borde kolla upp dom hon haft mest frekvent kontakt med via nätet och liknande också. Svaret kan mycket väl finnas där. Eller att personer hon pratar med uppfattat konstiga saker sista dagarna eller att hon nämnt något särskilt om att hon mått dåligt, kanske ska träffa någon eller vad som helst.

Farligt att ha så mycket följare. Har man 1000-tals följare på nätet så finns bland dom en massa galningar. Det bör man vara medveten om. Det kan slå tillbaka på en.
2015-06-10, 13:02
Medlem
kristerzs avatar
PM från nyreggad.

"..Rebecka & Lowa som jobbade med Lisa har bekräftat att det är J*han V*dman som har varit stökig inne på caféet i lördags.."

Jag vet inte om detta stämmer eller ej, jag bara förmedlar.
2015-06-10, 13:04
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Intervju av en polischef där det nämns att de har hittat fler saker men inget de går ut med i och med att det inte behöver ha med försvinnandet att göra.

Om man verkligen finkammar några hundra kvadratmeter eller en kortare vägsträcka så hittar man garanterat ett och annat som inte har med saken att göra.

En handske och ett mobilskal är inga konstiga saker, frågan är om fynden kan kopplas till flickan. Att föräldrarna är optimistiska när det gäller dessa fynd är inte konstigt alls, de vill gärna se positiva framsteg i den eländiga situationen.

Fynden är alltså ointressanta om de inte kan kopplas till flickan.
2015-06-10, 13:05
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det kan vara så, men sexualmord (som en del talar för att vi har att göra med) har väldigt sällan fler än en GM.

Jag tror inte jag kommer ha "fel", då jag inte säger något om hur det ligger till. Jag diskuterar utifrån vad jag finner mest troligt. Har du en kortlek och drar ett slumpmässigt kort så påstår jag att det är mer sannolikt att du inte drar en spader än att du faktiskt drar en spader. I fall du då ändå slumpmässigt drar just en spader så innebär inte det att jag för den sakens skull har fel i min föresats.
Är det ett överfall med följande sexualbrott där BO och GM inte är bekanta med varandra sedan tidigare är det statistiskt oerhört mycket vanligare med invandrare då de fullständigt dominerar sporten överfall med följande våldtäkter i Sverige.
Det är i så fall mest troligt, rent statistiskt sett.
Det passar ju dock inte din politiska agenda
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ok, Men vi utgår från att det är hennes Handske. Jag tänker så här, Skicka iväg smset till föräldrarna, sätter på sig hjälmen, sätter i nyckeln. blir påhoppad bakifrån. Med största sannolikhet insläpad i ladan. För att ingen förbi passerande ska upptäcka de. Så långt kan ja tänka mig de. Men bara en handske. Ingen hjälm eller annat. En bit därifrån hittas ett mobilskal och inget annat. Läste även nånstans att hon hade dåligt batteri på mobilen. Kan ju också va så att den dog i samband med att smset har skickats, de har man ju vart med om själv. Sen förstår ja inte riktigt hur man kan låta sin dotter åka moppe 4 mil. Kanske inte för att just detta skulle hända. Men rattfyllerister va fan som helst. De låter lite långt tycker ja. verkligen skumt och tragiskt detta asså
Då måste han ju släpat henne över vägen! Helt otroligt att en gm skulle våga göra det så pass tidigt på kvällen. En överhängig risk att nån skulle se detta. Det borde också finnas spår av det i så fall, vilket det inte gör.
Medlem
Liberty75s avatar
Att detta är första gången hon åker hem ensam på moppen tycker jag tyder på att någon visste om det. Hon har bara några få minuter på sig från det att hon lämnar fiket tills att hon är iväg på moppen och att någon bara skulle "råka" komma förbi just då ...nja, det kan självklart vara fallet, men känns inte som en högoddsare.
2015-06-10, 13:06
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
PM från nyreggad.

"..Rebecka & Lowa som jobbade med Lisa har bekräftat att det är J*han V*dman som har varit stökig inne på caféet i lördags.."

Jag tror Polisen plockar in honom när som helst om dom inte redan gjort det.
2015-06-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
PM från nyreggad.

Om detta stämmer så har polisen givetvis kollat upp honom närmare redan. Mycket möjligt att det är skitsnack dock.
2015-06-10, 13:07
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Någon som vet varför inte JV tar bort sin Twitter eller Instagram eller liknande? Han borde vara väl medveten om att han är uthängd här och på andra ställen i och att han verkade ändå ha ett visst datorkunnande. Det hade väl varit en mer "normal reaktion" på en uthängning likt den han har blivit utsatt för. Sen så tycks han ju förvisso inte agerat "normalt" i andra sammanhang...

Det kan verka extra misstänkt om han plötsligt tar bort sidorna.
Så hade jag tänkt om jag var skyldig. Då vet alla att han följer tråden här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDick
Verkar va förhållandevis få som tror att BO känner GM?

Tycker mycket tyder på att det är en känd kund eller en person som har någon anknytning till flickan efter som det inte finns några direkta bevis för att hon har gjort motstånd på platsen.

Hon borde ha skrikit och sparkat och viftat och haft sig om någon överfallit henne och det borde i sin tur synas på marken.

Jag tror inte att man ska vara så säker på det. Jag tror att GM är någon som både är bekant med området och BO.

Varför?

Jo, hur skulle han annars veta att kusten var klar? Att ingen var kvar efter stängning eller som jobbade i närheten? Jag har jobbat på en mängd mindre företag, bland annat restauranger och kaféer och jag skulle säga att det är väldigt vanligt att ägare stannar kvar en tid efter stängning och sköter pappersarbete osv på kontoret, fixar med beställningar av nya varor etc. Hur kunde han veta att kusten var klar? Om någon hade varit kvar så skulle ett skrik eller ljud kunna sätta dit honom. Känner GM BO själv, de kollegor som sist såg henne eller någon annan som jobbar där?

Kan det ha varit så att GM vet att det brukar vara någon eller några ensamma tjejer som brukar stänga och kunde nöjt sig med vem som helst? Han åkte dit för att kolla läget och det råkade vara den stackars 17-åringen som var kvar. Fyfan..

Alternativt någon ännu närmre BO, i alla fall någon i hennes sociala krets. Hon brukade väl inte åka moped hem själv? Hur brukade hon ta sig hem i vanliga fall? Är det inte lite misstänksamt att det sker den dagen hon ska åka hem ensam? Kan hon haft kontakt med någon som även stalkat henne via chatt, tinder, Badoo, Happypancake och vad mer nu som finns och sagt något om att hon skulle åka moped ensam hela vägen till jobbet. Den sjuka GM såg sin chans och åkte dit för att stalka henne/slå till.

Borde ju gå att kolla upp vilka sådana konton hon hade och kolla historiken i chattarna där och se om det finns någon som bör undersökas närmre.
Moderator
blomvattnares avatar
Upprepningar raderade.

Det är förstås tillåtet att diskutera exempelvis 13-klippet men det förutsätter att man har något NYTT att komma med. Att återigen börja veva sådant som redan har ältats till leda tillför inget till diskussionen.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in