Citat:
Ursprungligen postat av
DonDick
Verkar va förhållandevis få som tror att BO känner GM?
Tycker mycket tyder på att det är en känd kund eller en person som har någon anknytning till flickan efter som det inte finns några direkta bevis för att hon har gjort motstånd på platsen.
Hon borde ha skrikit och sparkat och viftat och haft sig om någon överfallit henne och det borde i sin tur synas på marken.
Jag tror inte att man ska vara så säker på det. Jag tror att GM är någon som både är bekant med området och BO.
Varför?
Jo, hur skulle han annars veta att kusten var klar? Att ingen var kvar efter stängning eller som jobbade i närheten? Jag har jobbat på en mängd mindre företag, bland annat restauranger och kaféer och jag skulle säga att det är väldigt vanligt att ägare stannar kvar en tid efter stängning och sköter pappersarbete osv på kontoret, fixar med beställningar av nya varor etc. Hur kunde han veta att kusten var klar? Om någon hade varit kvar så skulle ett skrik eller ljud kunna sätta dit honom. Känner GM BO själv, de kollegor som sist såg henne eller någon annan som jobbar där?
Kan det ha varit så att GM vet att det brukar vara någon eller några ensamma tjejer som brukar stänga och kunde nöjt sig med vem som helst? Han åkte dit för att kolla läget och det råkade vara den stackars 17-åringen som var kvar. Fyfan..
Alternativt någon ännu närmre BO, i alla fall någon i hennes sociala krets. Hon brukade väl inte åka moped hem själv? Hur brukade hon ta sig hem i vanliga fall? Är det inte lite misstänksamt att det sker den dagen hon ska åka hem ensam? Kan hon haft kontakt med någon som även stalkat henne via chatt, tinder, Badoo, Happypancake och vad mer nu som finns och sagt något om att hon skulle åka moped ensam hela vägen till jobbet. Den sjuka GM såg sin chans och åkte dit för att stalka henne/slå till.
Borde ju gå att kolla upp vilka sådana konton hon hade och kolla historiken i chattarna där och se om det finns någon som bör undersökas närmre.