Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 12:57
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Var dom tvungna att blanda in missing People?

Är du rädd att bli hittad? Annars förstår jag dig inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedvigspappa
Man hoppas ju att polisen kollat så mopeden fungerar och har bensin, om inte så är det ju fullt naturligt att den står där den står.
Vad gäller hjälmen så är det väl inget som säger att hon hade den på sig bara för att den inte är påträffad?
Ja mopeden är testad av polisen och fungerade.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Kan vara flera stycken i en bil som åker runt och "letar" som får syn på flickan.
Med bil kommer man långt lille vänstertomte.
Det kan också vara en bekant, en försmådd svensk yngling på orten eller precis vad som helst.
Du kommer dock som vanligt med dina "antaganden" som passar din personliga agenda med ditt skrivande på forumet.
Då facit kommer och du som så ofta har fel kryper du alltid ifrån trådarna. Vänstertomte.
Vi får se den här gången, ett öppet sinne är bättre än din politiska agenda du vill sprida.

Det kan vara så, men sexualmord (som en del talar för att vi har att göra med) har väldigt sällan fler än en GM.

Jag tror inte jag kommer ha "fel", då jag inte säger något om hur det ligger till. Jag diskuterar utifrån vad jag finner mest troligt. Har du en kortlek och drar ett slumpmässigt kort så påstår jag att det är mer sannolikt att du inte drar en spader än att du faktiskt drar en spader. I fall du då ändå slumpmässigt drar just en spader så innebär inte det att jag för den sakens skull har fel i min föresats.
Medlem
TjackTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
De låter mycket konstigt de här försvinnandet. Men är bara jag regerar på att vi har ju på flashback en användare som skrivit 2 ganska otäcka trådar som handlar om de här ämnet. Är ingen som kollat upp den här användaren?

Första tråden han skrev var - "Kidnappa en tjej" hans andra tråd hette "Tvinga en tjej ha sex"..
Han har även startat en tråd " Våldta i en stad man inte är skriven i"
Medlem
Axells avatar
Någon som vet varför inte JV tar bort sin Twitter eller Instagram eller liknande? Han borde vara väl medveten om att han är uthängd här och på andra ställen i och att han verkade ändå ha ett visst datorkunnande. Det hade väl varit en mer "normal reaktion" på en uthängning likt den han har blivit utsatt för. Sen så tycks han ju förvisso inte agerat "normalt" i andra sammanhang...
2015-06-10, 12:58
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Igen - var det kanske så att inte hon skickade sms till pappan?

Kanske fick gm tag i telefonen och skickade det bara för att vinna tid?

Förutsatt att smset inte väckte misstankar eller att hon hade lösenord.
Bannlyst
Ar detta fodralet de hittade?

http://www.ladda-upp.se/bilder/arexwcmzfuyj/
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Är en jäkla skillnad på att slänga in en 10 åring i en bil kontra en vältränad 17 årig tjej. Troligtvis har hon hjälmen på sig vilket borde fått GM att tveka gällande en attack mot huvudet.

Om GM har gett sig på att strypa Lisa borde det funnits någon form av tecken på strid.

Det mest sannolika är att GM överrumplar och hotar Lisa med någon form av vapen och att hon följer med in i bilen utan strid. Alternativt känner GM.

Att få in någon i en bil beror väl för det fösta på om BO och GM känner varandra, eller om BO är en hjälpsam själ som ställer upp om någon ber om hjälp med det ena eller andra; vägvisning, låna ut telefonen mm
Strypa någon med en hjälm är inte heller omöjligt utan att det ska finnas något tecken på "strid"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Har du någon koll på vad det är för tillstånd som krävs för att kolla av masterna? Hur högt upp måste man gå för att få ett sådant? Borde inte polisen redan fått tillgång till den datan?

Beror nog på vad dom rubricerar brottet som. Lär behöva gå genom tingsrätten för att få tillstånd. Men såg i kommentaren ovan att dom har fått tillstånd till detta nu.

Hoppas hoppas dom får napp där nu. Det som talar emot det är väl att GM tagit sönder LHs telefon. Kanske pga att han vet att spårning kan genomföras. Dock om detta brott var oplanerat, vilket är min teori så bör han själv ha mobilen igång och på sig iaf en stund innan han gett sig på LH.

Det är genom masterna detta kommer att lösas tror jag.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonlie76
Har inte följt hela tråden så ni får ursäkta om detta redan avhandlats.
I mordutredningar är det alltid viktigt att noga utreda de personer som senast sett BO i livet. Någon som vet om dessa föhörts eller om de bara fått avge vittnesmål?
Enligt min erfarenhet har de på offentliga uppgifter kommit "billigt" undan.
Dessa borde höras omgående om det inte är gjort.

Jag utgår från att de är förhörda, men har inte sett det bekräftat.
2015-06-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Polisen undersöker kortbetalningar och har begärt ut all mobiltrafik i ett särskilt område.

Hoppas de finner något där som kan leda de vidare.

Det låter bra! Är personligen ganska övertygad om att GM varit kund i cafeet under den senaste veckan....om han betalat med kort, så finns hans uppgifter där.
2015-06-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Ar detta fodralet de hittade?

http://www.ladda-upp.se/bilder/arexwcmzfuyj/

Skillnad på skal och fodral.
Ett skal skyddar telefonen, ett fodral kan man tex ha kort i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in