Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Du vet inte ett skit men i vanlig ordning kommer du med antaganden som passar din agenda.
Du tror inte att det är en invandrare som i fallet med den invandrade Etipopiern som massakrerade fröken Krantz utan en svensk Eklund-typ förstås. Det passar dig.
Det kan precis lika gärna vara ett par eller flera invandrare som åkt runt och spanat efter ett lämpligt tilllfälle och dragit in flickan i en bil.
Många sådana försök har tidigare gjorts, invandrare från vissa kulturer kan som vi vet i grupp göra saker svenskar inte gör i grupp.
Kan lika gärna vara detta som en ensam psyksjuk svensk, det passar ju dock inte din agenda lika bra.
Vänstertomte!
Du har rätt, när jag gör jämförelsen med Anders Eklund istället för med Elin Krantz mördare (vars namn jag glömt bort) så är inte min poäng att det är mer troligt att GM är av svensk än etiopisk härkomst. Jag menar att det inte är troligt att en berusad person, oavsett om denne är svensk eller etiopier, har gått fram och talat med henne, blivit avvisad och därför våldtagit henne och dödat henne i direkt anslutning till där han blev avvisad.
Mer troligt är att GM har bil och inte ens försökt att göra närmanden, utan mer direkt överrumplat henne. Denne kan förstås vara av vilket ursprung som helst, men det är en viss skillnad mellan Länmansgården (där Elin Krantz mördades) och Stjärnsund (där Engla Höglund kidnappades) – sett till vilken bakgrund de som rör sig där har. Kinnekulle påminner då nog mer om Stjärnsund, vilket är en omständighet för att GM har svensk bakgrund – varför man nu ska haka upp sig på det.
Men som sagt, jag är inte övertygad om att Anders Eklund är så klockren jämförelse heller. Det kan mycket väl vara så att GM är bekant med LH (sett till utseendet i alla fall, exempelvis stamkund eller så), och i så fall påminner det inte så mycket med Anders Eklund, utan kanske mer med Bettina-mordet i Malmö, som jag tidigare nämnde i tråden (GM den gången var förresten av utländsk börd, har jag för mig).
Edit: Däremot tror jag inte att det är flera gärningspersoner.