2015-06-10, 12:24
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfrida
Hörde om händelserna på nyheterna. Det första som dök upp i mitt huvud var två ungdomar från nordafrika, marockaner eller algerier. Sk "ensamkommande". Placerade i familjehem för dyra pengar.

Får se om min magkänsla är rätt.

Tänkte exakt samma sak!
När hade vi 13-åringar som mördade en vuxen i Sverige sist?
Det närmaste vi kommer är väl gängmisshandeln på Kortedala Torg, och det vet vi ju alla vilka det var som utförde den.

Öppna edra hjärtan för ett nytt spännande Sverige!
Citera
2015-06-10, 12:28
Medlem
Citat:
Hörde om händelserna på nyheterna. Det första som dök upp i mitt huvud var två ungdomar från nordafrika, marockaner eller algerier. Sk "ensamkommande". Placerade i familjehem för dyra pengar.

antagligen fel om ensamkommande. eftersom det verkar som de greps i sina riktiga hem i gbg och inte i familjehemmet. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6186399
Citera
2015-06-10, 12:33
Medlem
Sperssons avatar
"-Det är traumatiskt för mindre barn att bli gripna och förhörda om denna typ av våldshändelser", säger socialchefen Håkan Strömberg.

Någon oro för offret, hans anhöriga, eller svenska folket yttras däremot inte av socialchefen.
Citera
2015-06-10, 12:36
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
"-Det är traumatiskt för mindre barn att bli gripna och förhörda om denna typ av våldshändelser", säger socialchefen Håkan Strömberg.

Någon oro för offret, hans anhöriga, eller svenska folket yttras däremot inte av socialchefen.

Nu kan man ju inte förvänta att socialchefens professionella fokus ska ligga någon annanstans i denna sammanhangen?

Privat kan han ju känna lika mycket sorg för offret och eventuella anhöriga - det får man väl förmoda att han gör.....
Citera
2015-06-10, 12:38
Medlem
Citat:
Det är ytterst ovanligt med så unga personer som misstänks för ett så grovt brott, säger polisens spaningsledare Cecilia Bergsten.

Citat:
De båda minderåriga pojkarna, som inte är bröder, greps i Göteborgsområdet vid 19-tiden på tisdagen.

Citat:
Nu har socialjouren i Varberg koppats in och de har tagit hand om pojkarna tills de kan överföras till sin hemkommuns socialtjänst

Citat:
Hur säkra är ni på att det är de här killarna?
– De är ju misstänkta, säger Tommy Nyman. Sen får vi se hur vi går vidare, måste jobba vidare med vanlig bevissökning.

unvis.it/www.expressen.se/gt/minderariga-pojkar-misstanks-for-mord/
Citera
2015-06-10, 12:41
Medlem
MisterMozzis avatar
Om det är ett familjehem som ungarna bor i och kommer från Göteborg misstänker jag att dom bott hos P*ll* som har haft väldigt mycket LVUade mellan 12-17 boende hos sej.
Citera
2015-06-10, 12:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Nu kan man ju inte förvänta att socialchefens professionella fokus ska ligga någon annanstans i denna sammanhangen?

Privat kan han ju känna lika mycket sorg för offret och eventuella anhöriga - det får man väl förmoda att han gör.....

Håller motvilligt med - men, det skulle vara oerhört befriande att höra en social- och/eller polischef som ställde sig upp och talade ur skägget och formligen spydde ut sin avsky över slika dåd. Hatar när det låter som om det alltid är så synd om GMs och all skit åt BOs.
Citera
2015-06-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMozzi
Om det är ett familjehem som ungarna bor i och kommer från Göteborg misstänker jag att dom bott hos P*ll* som har haft väldigt mycket LVUade mellan 12-17 boende hos sej.
jag vet vem den här är du la upp.
jag ska höra mig för. har en kompis som varit boende hos han för massa år sedan. och vet sedan innan att P inte är som han borde
Citera
2015-06-10, 13:19
Medlem
Om vi nu skall gå på sannolikheter så sätter jag mina pengar på "marockanska gatubarn". Är väl inte spelbart hos bookmakers men känns som det skulle ge lägst odds.
Citera
2015-06-10, 13:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Marockanska ungdomar är en rimlig gissning. Det har uppmärksammats mycket under senare tid de mängder av marockanska 10-20-åringar som driver vind för våg i Europa. I synnerhet i Sverige förstås. Minns illbattingarna på Malmö Centralstation.

Grovt kriminella, nerknarkade och ytterst oregerliga och farliga för sin omgivning.
Citera
2015-06-10, 13:50
Medlem
13-åringar eller "13-åringar"?

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
SR skriver att

Så ditt 29%-alternativ verkar mest troligt. Ensamkommande med obestämd ålder har inga "hemadresser".

Fast det ena utesluter ju inte det andra.
Att de fanns på en "hemadress"/familjehem nu utesluter inte att de har ljugit om sin ålder när de kom till Sverige.
Så de kan fortfarande vara mycket äldre än de "13 år" de officiellt är nu.
Citera
2015-06-10, 13:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
13-åringar eller "13-åringar"?

Fast det ena utesluter ju inte det andra.
Att de fanns på en "hemadress"/familjehem nu utesluter inte att de har ljugit om sin ålder när de kom till Sverige.
Så de kan fortfarande vara mycket äldre än de "13 år" de officiellt är nu.

Det här ska bli intressant. Väldigt sällan eller aldrig har trettonåringar mördat i det här landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in