Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 10:08
Medlem
VARFÖR letar Polisen endast i närområdet? Koppla in trupper i hela landet och sök av motorvägar, färgor, allt! Varför skulle en kidnappare stanna kvar på ett och samma ställe i TRE dygn när han vet att Polisen söker i närområdet? Det enda de kommer att finna där är fler detaljer som kan knytas till kvinnas liv - INTE kvinnan! Blir så upprörd. Varje minut räknas!
2015-06-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Hahahah detta är en riktig pajas!
Jag har aldrig kommit med något jävla Hollywood scenario!
Det enda jag säger är att du är knappast ensam om att ha kunskap om kriminaltekniskt arbete vilket du för övrigt inte alls verkar ha!

Jag skiter i vad du anser om kriminaltekniska kunskaper. Det är inte ens vad det handlar om. Det var du som påstod att du var en kriminalteknisk stjärna, vilket bara visar ännu mer vilken narcissistisk pajas du är. Det här handlar snarare om sunt förnuft. Du gör narr av att jag skulle ha GW som förebild, men ärligt talat skulle du ha nytta av att lyssna till någon som GW. Han sitter inte och hittar på en massa löjliga scenarion. Han håller sig väldigt enkelt och rakt till troligaste scenario som han baserar dels på fakta och dels på tidigare erfarenheter.

Citat:
Och om du inte VET att polisen ibland går ut med felaktig information till media så har du verkligen INGEN som helst koll på hur svensk polis arbetar. Därav finns det ingen anledning att fortsätta debattera med en finnig datanörd på 12 år som lyckats regga ett Flashback konto.

Källa tack. Eller hänvisa åtminstone till tidigare liknande situationer då polisen gått ut med desinformation. Vilken jävla skämtare du är.

Citat:
Att du utesluter att detta kan vara en planerad handling och att det finns en möjlighet att flickan hålls tillfångatagen visar bara din egna dumhet oavsett vilken statistik du hänvisar till, man ska aldrig utesluta något förens man har ALLA fakta på bordet!
Och att du skulle sitta på mer info än polisen, Knappast!

Du har verkligen inte förstått någonting av det jag sagt
2015-06-10, 10:10
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espyon
VARFÖR letar Polisen endast i närområdet? Koppla in trupper i hela landet och sök av motorvägar, färgor, allt! Varför skulle en kidnappare stanna kvar på ett och samma ställe i TRE dygn när han vet att Polisen söker i närområdet? Det enda de kommer att finna där är fler detaljer som kan knytas till kvinnas liv - INTE kvinnan! Blir så upprörd. Varje minut räknas!
betalar du?
2015-06-10, 10:11
Medlem
Citat:

Logiken och resonemanget som förs här..
Ska man vända på varje papperskorg för att se om man hittar något? Polisens spår slutar vid närområdet där delarna funnits. De har inte mer bevis att utgå från och därmed göra en egen kartläggning över alternativ flyktväg, vilket är därför som de är kvar på platsen där det sista spåret finns.
2015-06-10, 10:12
Medlem
Vurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
bara för hon är försvunnen så betyder inte det automtiskt hon blivit mördad eller hur.
hon kommer komma hem snart, förmodligen bara stuckit hemifrån.

Eller så ligger hon död under 2 meter jord... Hennes sätt och försvinna måste ses som ej självförvållande... Hennes kolleger beskrev henne som glad, var som vanligt etc. Informerade föräldrarna att hon var på g hem. Allt tyder tyvärr mot att något tragiskt har skett.
2015-06-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Med andra ord skulle du hellre, om man bortser från dina Marsianscenarion, vilja att tråden är en tyst överblick över det som hänt, där vi bara diskuterar de bevis vi har och inga teorier?

Faktiskt, ja. Teorier kan man ha, men de är enbart intressanta om de har förankring i fakta, brottsstatistik och tidigare erfarenheter av liknande försvinnanden. Något som t ex GW är väldigt bra. Inget spektakulärt, inte ute efter drama.
Medlem
Jag har läst en del i tråden.
Men ingen kollar om hon hade en pojkvän?
Svartsjuka drama.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Logiken och resonemanget som förs här..
Ska man vända på varje papperskorg för att se om man hittar något? Polisens spår slutar vid närområdet där delarna funnits. De har inte mer bevis att utgå från och därmed göra en egen kartläggning över alternativ flyktväg, vilket är därför som de är kvar på platsen där det sista spåret finns.

Citat:
Ursprungligen postat av stenbrott
betalar du?

Är det värt att 50 poliser springer runt på en och samma gräsfläck och letar efter hennes hårsnodd då? Ur ett ekonomiskt och tidseffektivt perspektiv?
2015-06-10, 10:15
Medlem
dannees avatar
Plats för möte med GM måste vara där mopeden står parkerad. jag tänker på SMSen hon skickar... vart är hon när hon skickar sms? På mopeden eller inne i cafet? Lutar mot cafet i sällskap med de andra, dom flesta tjeje väntar nog ej kvar helt själva på en ödslig plats för att smsa. Undra om hon smsade eller ringde någon Annan samtidigt som sms till pappan.

- Jag tror inte BO väntat kvar på mopeden för att smsa eller liknande.
- Om det är så, så ger det GM väldigt lite tid att hoppa på BO, det måste skett omgående efter hon gått runt husknuten som kollegor säger...men isf varför har inte kollegor hört skrik eller sett något?
2015-06-10, 10:16
Medlem
massepojkens avatar
Ointressant eller inte. Vi kan iallafall vara helt säkra på att polisen söker JV med ljus och lykta just nu. Kanske har dom redan fått tag i honom?

Han är givetvis högprioriterad att förhöra.Jag menar, hur många knäppgökar finns det inom en radie av 5 mil? Trots allt har killen erfarenhet av att stöka på cafeer tidigare.(foto finns tom)

På en bild syns en cykel vilken skulle kunna vara hans vanliga färdmedel. Men han är även dömd för rattfylla så tydligen kör han bil ibland.
Senast redigerad av massepojken 2015-06-10 kl. 10:19.
2015-06-10, 10:17
Medlem
Citat:
Är det värt att 50 poliser springer runt på en och samma gräsfläck och letar efter hennes hårsnodd då? Ur ett ekonomiskt och tidseffektivt perspektiv?

Är inte min sak att avgöra, rent ekonomiskt och arbetsmässigt. De sitter säkerligen på mer info än vad vi gör.
2015-06-10, 10:17
Medlem
Alfons Hottlers avatar
Såg en tjej som såg ut som bilden utanför Ronneby/Bräkne-Hoby igår. Antagligen inget, men ni som kan luska fram sånt kan ju se om hon har kontakter där nere.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in