Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Ja att det dyker upp en hel del osannolika teorier är jag beredd att hålla med om!
Men du är knappast den som sitter på all korrekt information, du vet också att ibland går polisen medvetet ut med felaktig information till media av olika anledningar.

Nej, det gör dom inte. Ibland går dom ut med information som kan hjälpa dom i utredningen, annars inte alls. Men de sprider inte desinformation

Citat:
Så jag tycker inte du ska sitta och försöka agera som att just DU har rätt och alla fakta på bordet!

Det gör jag inte. Jag påpekar vilka som är de rimligaste förklaringarna sett till fakta om liknande försvinnanden med misstanke om brott i Sverige. Med det som bakgrund blir era hollywoodpåhitt löjliga och irriterande. Ni försöker göra en brottsroman av detta. Patetiskt.

Citat:
Men eftersom du nu uppenbarligen tycks VETA hur detta gått till och exakt vad som hänt så kan du väll skriva ner exakt vilken teori du har, kan vara väldigt intressant att höra!
Om du väljer att inte göra det så är det ju uppenbart att du inte har någon som helst aning om vad du själv pratar om och ska då definitivt inte sitta och trycka ner andra din jävla tomte!
Men låt höra din teori nu Mr Forensiker! PAJAS!

Det har jag redan angett din åsna. Du verkar inte ens ha någon läsförståelse.
2015-06-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitcykel
Angående J***n V****n: Har någon kollat om han har följt BO på instagram eller kanske likeat hennes bilder!? Kan ju vara värt att kolla upp!!
Jag har kollat upp det. Han följer inte henne åtminstone.
2015-06-10, 09:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
bara för hon är försvunnen så betyder inte det automtiskt hon blivit mördad eller hur.
hon kommer komma hem snart, förmodligen bara stuckit hemifrån.

Det är ju konstigt hur ofta man läser på Missing People om folk som försvinner yngre än henne som varit borta i flera dagar men inget större pådrag utan brukar bara vara en notis efter ett tag. Att X är hemma igen och mår efter omständigheterna bra. Man får ju hoppas att det är samma sak här även om polisen inte brukar göra fel väl de tror det är något mera allvarligt.
2015-06-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Källa på att regnr leder till en som bor 16 km ifrån? vart har du fått de uppgifterna ifrån?
Kopierade endast från tidigare sidor. Blev fel vid quote
2015-06-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Om personen vaknade på morgonen och redan då bestämt sig för att begå detta brott så är det planerat. Om personen åker förbi och ser BO och bestämmer sig för att vänta ut henne så kallar jag det inte för planerat utan mer impuls.

Med tanke på vad vi vet så är det typ 50-50 mellan impuls och planerat då
2015-06-10, 10:00
Medlem
massepojkens avatar
Lite mer om GMP

http://www.dn.se/nyheter/sverige/gruppen-haller-lag-profil-men-hittar-brottslingar/
2015-06-10, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
GMP Inkopplat.

http://www.expressen.se/gt/supergruppen-ska-losa-gatan-med-lisa/
Då får man nog rappa på lite. Känns tyvärr som att det har gått för lång tid för att hitta henne vid liv. Fyra dagar och inga större fynd än ett skal/fodral, en trasig skärm och en handske i närområdet.
Citat:
Ursprungligen postat av espyon
Noterade nu att BOs instagram är privat. Det var den inte igår. Hur är detta möjligt?
Många förklaringar.

Automatisk inloggning på en annan enhet där familjen eller polisen har gått in och gjort den privat. Polisen/familjen kan också ha lämnat begäran till Instagram att göra profilen privat.
2015-06-10, 10:01
Medlem
nygards avatar
Frågan är hur troligt det är att hon hittas vid liv. Det har ju ändå gått ganska lång tid nu. Har det hänt förut i Sverige att någon är borta en längre tid för att sedan hittas välbehållen? Enda jag kan komma på är SIBA-Fabian men omständigheterna var väl annorlunda där.
2015-06-10, 10:01
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
At det med 85% säkerthet är han som är GM är en idiotisk tanke.
Han är inte "högintressant" - han är Ointressant.

Kan man inte ta den gyllene medelvägen här? Han är sannerligen inte ointressant, tvärtom. Men att därifrån säga att han troligtvis är GM är ett alltför stort steg.
2015-06-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Med tanke på vad vi vet så är det typ 50-50 mellan impuls och planerat då

Återigen, sett till tidigare brott i svensk kriminalhistoria rent statistiskt så är det snarare 95% impuls och 5% planerat. OM det är planerat så finns oftast GM någonstans i periferin och brukar kunna ringas in relativt omgående.
2015-06-10, 10:04
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Nej, det gör dom inte. Ibland går dom ut med information som kan hjälpa dom i utredningen, annars inte alls. Men de sprider inte desinformation

Det gör jag inte. Jag påpekar vilka som är de rimligaste förklaringarna sett till fakta om liknande försvinnanden med misstanke om brott i Sverige. Med det som bakgrund blir era hollywoodpåhitt löjliga och irriterande. Ni försöker göra en brottsroman av detta. Patetiskt.

Det har jag redan angett din åsna. Du verkar inte ens ha någon läsförståelse.

Hahahah detta är en riktig pajas!
Jag har aldrig kommit med något jävla Hollywood scenario!
Det enda jag säger är att du är knappast ensam om att ha kunskap om kriminaltekniskt arbete vilket du för övrigt inte alls verkar ha!

Och om du inte VET att polisen ibland går ut med felaktig information till media så har du verkligen INGEN som helst koll på hur svensk polis arbetar. Därav finns det ingen anledning att fortsätta debattera med en finnig datanörd på 12 år som lyckats regga ett Flashback konto.

Att du utesluter att detta kan vara en planerad handling och att det finns en möjlighet att flickan hålls tillfångatagen visar bara din egna dumhet oavsett vilken statistik du hänvisar till, man ska aldrig utesluta något förens man har ALLA fakta på bordet!
Och att du skulle sitta på mer info än polisen, Knappast!

nu släpper jag dig för du har ingen som helst kunskap om hur svensk polis arbetar och dina teorier och INDICIER är bland de svagaste jag någonsin hört. VÄX UPP GRABBEN!
Tycker du ska fortsätta debattera i den tråden om hyresrätt/bostadsrätt för där verkar du ha mer koll på än hur en svensk polisutredning fungerar.

Skulle kunna såga dig 100000 ggr till, men vem orkar när du inte kan något.
2015-06-10, 10:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Frågan är hur troligt det är att hon hittas vid liv. Det har ju ändå gått ganska lång tid nu. Har det hänt förut i Sverige att någon är borta en längre tid för att sedan hittas välbehållen? Enda jag kan komma på är SIBA-Fabian men omständigheterna var väl annorlunda där.

Som sagt bli medlem på Missing People det är folk som varit borta ett bra tag och sedan kommer tillbaka välbehållna. För unga brukar det säkert handla om hur länge pengarna räcker. Ett fall jag minns var en kvinna som var borta ett bra tag hittades till slut på en lekplats rätt långt från hon sågs senast. Där handlade det dock om psykisk sjukdom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in