Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Jag skulle kunna avfärda alla dina ord du skriver, men pallar inte med att diskutera med en idiot!
Men jag måste bara klargöra att du måste ju vara typ 12 år och du vet att det är en 18 års gräns på Flashback!?

Om personen handlat enligt dig impulsivt, då tror du att personen först mördar flickan sedan skyfflar in henne i bilen och åker iväg för att dumpa henne, mycket möjligt men det flesta impuls mord så får GM panik och lämnar platsen möjligtvis täcker över kroppen vid brottsplatsen och avlägsnar snabbt.

Men du verkar ju tro att du är någon slags Leif GW som inte tål att man har egna teorier som skiljer sig från dina. Hur vet du att GM inte placerat ut dessa upphittade saker, varför skulle en sak hittas i ladan och sedan resterande en bra bit bort?

Jag håller fast vid att detta är en planerad gärning!

Vad är planerad?
1 timmes plan?
5 timmar?
1 dygn?
1 vecka?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Vad känns skumt? Du försöker bara göra det mer dramatiskt än verkligheten oftast är för vaddå, spänningens skull? Det här är ingen film. Tvinga in henne i bilen med kniv, slita av henne mobilen, krossa den, slänga ut. Våldta henne i bilen, mörda henne, åka iväg till nån öde plats åt helvete och dumpa kroppen. Den kommer hittas men det tar tid. Kan ta år innan någon svampplockare eller hundägare påträffar den.

Verkligheten är oftast enklare än vad man vill tro.
Spänningens skull? Jag spekulerar öppet. Du är den som hela tiden kommer med påståenden om film.
Frågorna är ändå många. Är hon t.ex. medvetslös vid bortförandet?
Medlem
Vurres avatar
Tänker på den norska flickan som blev våldtagen och strypt till döds för något år sedan av två killar... Känns lite detsamma med detta fall förhoppningsvis finner dom henne vid liv. Men efter 4 dagar så kommer nog siktet bli istället på liksök istället...
2015-06-10, 09:52
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurre
Tänker på den norska flickan som blev våldtagen och strypt till döds för något år sedan av två killar... Känns lite detsamma med detta fall förhoppningsvis finner dom henne vid liv. Men efter 4 dagar så kommer nog siktet bli istället på liksök istället...

bara för hon är försvunnen så betyder inte det automtiskt hon blivit mördad eller hur.
hon kommer komma hem snart, förmodligen bara stuckit hemifrån.
2015-06-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jasså? Förklara gärna närmare ostället för att bara skriva en mening utan något att svara på. J Vadman är högintressant. Hoppas verkligen att polisen kollar upp den galningen. Men jag antar att du själv tar droger och tog illa upp för att jag påpekade att han drogade?

Nej jag tar inte droger.
At det med 85% säkerthet är han som är GM är en idiotisk tanke.
Han är inte "högintressant" - han är Ointressant.
2015-06-10, 09:53
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det blir tröttsamt när en massa fjantar som sett för många filmer ska spekulera med en massa löjlig scenarion som saknar motstycke i svensk kriminalhistoria. Håll er till fakta istället. Ingen är intresserad av era löjliga jävla hollywoodtankar.

Ja att det dyker upp en hel del osannolika teorier är jag beredd att hålla med om!
Men du är knappast den som sitter på all korrekt information, du vet också att ibland går polisen medvetet ut med felaktig information till media av olika anledningar.
Så jag tycker inte du ska sitta och försöka agera som att just DU har rätt och alla fakta på bordet!
Men eftersom du nu uppenbarligen tycks VETA hur detta gått till och exakt vad som hänt så kan du väll skriva ner exakt vilken teori du har, kan vara väldigt intressant att höra!
Om du väljer att inte göra det så är det ju uppenbart att du inte har någon som helst aning om vad du själv pratar om och ska då definitivt inte sitta och trycka ner andra din jävla tomte!
Men låt höra din teori nu Mr Forensiker! PAJAS!
2015-06-10, 09:54
Medlem
massepojkens avatar
GMP Inkopplat.

http://www.expressen.se/gt/supergruppen-ska-losa-gatan-med-lisa/
2015-06-10, 09:55
Medlem
dondes avatar
Jag skulle tro att det är:
75% någon i hennes närhet som tagit henne.
25% någon ensam dåre.

Tyvärr också till 90% bragd om livet

Hoppas jag har fel dock.
2015-06-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Ligger inte Lasses Grotta ganska nära den äng de är på nu? Eller är jag helt lost?

Finns tyvärr ganska många ställen på och runt om Kinnekulle som är avlägsna och lätta att dölja någon/något.

Lasses Grotta är väl kanske inte världens bästa gömställe dock, men man vet aldrig.

Mjo, i närheten ligger den väl. Det är ju dock ingen riktig "grotta" utan mera ett förfallet stenhus, som dessutom besöks av många turister varje år, så ett sämre gömställe finns nog inte. Det ligger inte särskilt långt från landsvägen heller. Och det är stigar och skyltat dit.
2015-06-10, 09:56
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Vad är planerad?
1 timmes plan?
5 timmar?
1 dygn?
1 vecka?

Om personen vaknade på morgonen och redan då bestämt sig för att begå detta brott så är det planerat. Om personen åker förbi och ser BO och bestämmer sig för att vänta ut henne så kallar jag det inte för planerat utan mer impuls.
2015-06-10, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limac
Så sammanfattningsvis med "bevis" på J*han V*adman: (notera bevis inom ").

- Han bor i Götene ca 15,6 - 17,2 KM ifrån platsen Lisa blev bortrövad ifrån.*http://www.ladda-upp.se/bilder/eqalzgqwjslhhe/*Tidigare inlägg beskriver hur en bil har stått "parkerad" ner i ett dike mitt mot skogen vid Häggum. Regnr på bilen leder till en okänd person som bor 16KM från platsen där Lisa blev bortrövad från.*(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)*

Källa på att regnr leder till en som bor 16 km ifrån? vart har du fått de uppgifterna ifrån?
2015-06-10, 09:57
Medlem
Skitcykels avatar
Angående J***n V****n: Har någon kollat om han har följt BO på instagram eller kanske likeat hennes bilder!? Kan ju vara värt att kolla upp!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in