Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Nu är du ute och cyklar lilla vännen!
Om man kollar på karta över området och all den insats som polisen lagt på att söka av närområdet så borde kroppen vara hittad om det är en impulsiv handling!

Du är ju efterbliven. Hört talas om bil? Kroppen kan vara dumpad var som helst. Man hittade inte Engla heller på en gång din idiot.

Citat:
Tror du själv att det är impulsivt och sedan vips så hinner GM tänka ut exakt var han ska gömma kroppen etc, knappast så att han åker runt med spade osv i bilen om det är impulsivt. Sedan kan du lära dig läsa för du har uppenbarligen ingen koll på det jag skrev!

Du fattar inte ens innebörden av impulsivitet. Bara för att han åker iväg en bit för att dumpa kroppen betyder det inte att dådet är planerat din pajas. Tror du att ens någon som handlat impulsivt är så dum att hen dumpar en kropp på ett torg?

Citat:
Och jag har mer kunskap än dig gällande kriminaltekniska bitar det kan jag garantera dig!
Så om det är någon som är en obildad fjortis så är det nog du, jag säger inte att jag VET jag spekulerar i en teori som inte direkt är att avfärda. Sedan när det gäller batteri så menar jag i allmänhet eftersom någon skrev att han förmodligen försökt avlägsna batteri.

Jisses. Vilken clown du är. Du har ingen jävla kunskap överhuvudtaget.
2015-06-10, 09:39
Medlem
Meisjes avatar
En "vän" på Facebook uppdaterade sin status igår att Norge har förstärkt med beväpnad militär vid gränsen, svenska tullen stoppar bilar mm.

Kan det ha något med försvinnandet att göra?! Misstänker polisen att kidnapparen är på väg ut ur Sverige av någon anledning?! (Kan vara heeelt off topic också...)
2015-06-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Hur kom Jo*an V*adm*n in i bilden? Är inte helt uppdaterad och undrar hur spekulationerna kring honom går.

MvH, Disclosure.
Så sammanfattningsvis med "bevis" på J*han V*adman: (notera bevis inom ").

- Youtube Videon "13" som lades upp den 24 Maj hade en logo på VJWorld.com (VJ=JV).*https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk*

- Han bor i Götene ca 15,6 - 17,2 KM ifrån platsen Lisa blev bortrövad ifrån.*http://www.ladda-upp.se/bilder/eqalzgqwjslhhe/*Tidigare inlägg beskriver hur en bil har stått "parkerad" ner i ett dike mitt mot skogen vid Häggum. Regnr på bilen leder till en okänd person som bor 16KM från platsen där Lisa blev bortrövad från.*(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)*

- Bild länkas från ett Café i Lidköping där det sägs ha varit en man som var aggresiv mot personal m.m. (Ingen riktig källa).*(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)*Det är 100% att det är han på bilden.*

- Enligt hans Twitter och Instagram tycker han väldigt mycket om Kate Bock (modell eller liknande) som är väldigt lik Lisa.*
Kate:*https://twitter.com/katelynnebock/st...41646997413891
Lisa:*http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...LISA+HOLM1.JPG

- Han lägger på både Twitter och Instagram ut sexuellt provocerande bilder och statusar:
Twitter:https://twitter.com/666Vadman*
Instagram:*https://instagram.com/johanvadman/
2015-06-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Kollar man rent statistiskt blir det ytterst larvigt att komma med påståenden att "man tror att hon hålls fången". Vad i helvete baserar man det på? Tror gör man i kyrkan. Här bör vi hålla oss till fakta och rent statistiskt i sådana här fall (Engla, Elin Krantz osv, osv) så talar allt för att hon förmodligen mördats relativt omgående. Det vore ytterst makabert om hon hölls fången. Det krävs både psyke och resurser för det av GM och de har varken någon av det oftast. Det vore inte bara en stor risk, men även jävligt påfrestande och besvärligt. Dessutom vore det en av väldigt få gånger något sådant sker. Antagligen har folk som påstår sådant sett för många filmer eller klamrar sig fast vid någon sorts lyckotänkande i hopp om att hon skulle vara vid liv.

Det är tyvärr en kropp polisen letar efter. Frågan är bara var hon är dumpad. Hade GM tillgång till fordon eller inte är ju en viktig fråga i avseende sökområde.
Det är klart att polisen letar efter en kropp. Men det som talar till hennes fördel är den inte är hittad inom ett närområde. Om hon har överfallits och rövats bort vid mopeden så har även bilen varit relativt nära och jag tyckte inte, av bilden jag såg, att det bara är att smygköra upp en bil där utan att de andra som arbetade där inte skulle ha märkt det, eller? Vad är sannolikheten för att han har rövat bort henne i en bil och sedan våldtagit, dödat och dumpat henne? Det känns också lite långsökt att först tvinga in henne i bilen/köra iväg/våldta henne/döda henne/kasta mobilen/ med mera. Det är många handlingar. Något känns skumt i hela tillvägagångssättet och alla detaljer.
2015-06-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meisje
En "vän" på Facebook uppdaterade sin status igår att Norge har förstärkt med beväpnad militär vid gränsen, svenska tullen stoppar bilar mm.

Kan det ha något med försvinnandet att göra?! Misstänker polisen att kidnapparen är på väg ut ur Sverige av någon anledning?! (Kan vara heeelt off topic också...)

Kidnappare? Mördare menar du. Och nej, man kan inte dra några som helst slutsatser utifrån ditt påstående.
2015-06-10, 09:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Kollar man rent statistiskt blir det ytterst larvigt att komma med påståenden att "man tror att hon hålls fången". Vad i helvete baserar man det på? Tror gör man i kyrkan. Här bör vi hålla oss till fakta och rent statistiskt i sådana här fall (Engla, Elin Krantz osv, osv) så talar allt för att hon förmodligen mördats relativt omgående. Det vore ytterst makabert om hon hölls fången. Det krävs både psyke och resurser för det av GM och de har varken någon av det oftast. Det vore inte bara en stor risk, men även jävligt påfrestande och besvärligt. Dessutom vore det en av väldigt få gånger något sådant sker. Antagligen har folk som påstår sådant sett för många filmer eller klamrar sig fast vid någon sorts lyckotänkande i hopp om att hon skulle vara vid liv.

Det är tyvärr en kropp polisen letar efter. Frågan är bara var hon är dumpad. Hade GM tillgång till fordon eller inte är ju en viktig fråga i avseende sökområde.

Nej fakta och stat säger att det är ett frivilligt försvinnande fortsatt. Det finns inga vittnesuppgifter om att hon blivit bortförd. Inga andra som vi vet om säkra bevis heller. Det kan vara hennes handske, det kan vara hennes mobildelar. Men även det i sig innebär inte att det måste vara ett brott. Det är ju trots allt en ytterst liten del av försvinnanden där det handlar om något brott.

Visst kan man spekulera kring vad som framgått om hennes person. En skötsam som det verkar ung kvinna som precis ska starta sitt sommarjobb dvs inte personen som man tror bara skulle vilja försvinna av sig själv men sett till vad som oftast brukar vara fallet är det fortsatt frivilligt försvinnande eller olycka som gäller. Sedan såklart polisen vet om något mer som de inte gått ut med.
2015-06-10, 09:42
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meisje

Eller så har det att göra med att en norsk greps i göteborg igår efter att ha försökt ansluta sig till ISIS.
2015-06-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Det är klart att polisen letar efter en kropp. Men det som talar till hennes fördel är den inte är hittad inom ett närområde. Om hon har överfallits och rövats bort vid mopeden så har även bilen varit relativt nära och jag tyckte inte, av bilden jag såg, att det bara är att smygköra upp en bil där utan att de andra som arbetade där inte skulle ha märkt det, eller? Vad är sannolikheten för att han har rövat bort henne i en bil och sedan våldtagit, dödat och dumpat henne? Det känns också lite långsökt att först tvinga in henne i bilen/köra iväg/våldta henne/döda henne/kasta mobilen/ med mera. Det är många handlingar. Något känns skumt i hela tillvägagångssättet och alla detaljer.

Vad känns skumt? Du försöker bara göra det mer dramatiskt än verkligheten oftast är för vaddå, spänningens skull? Det här är ingen film. Tvinga in henne i bilen med kniv, slita av henne mobilen, krossa den, slänga ut. Våldta henne i bilen, mörda henne, åka iväg till nån öde plats åt helvete och dumpa kroppen. Den kommer hittas men det tar tid. Kan ta år innan någon svampplockare eller hundägare påträffar den.

Verkligheten är oftast enklare än vad man vill tro.
2015-06-10, 09:43
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Du är ju efterbliven. Hört talas om bil? Kroppen kan vara dumpad var som helst. Man hittade inte Engla heller på en gång din idiot.

Du fattar inte ens innebörden av impulsivitet. Bara för att han åker iväg en bit för att dumpa kroppen betyder det inte att dådet är planerat din pajas. Tror du att ens någon som handlat impulsivt är så dum att hen dumpar en kropp på ett torg?

Jisses. Vilken clown du är. Du har ingen jävla kunskap överhuvudtaget.

Jag skulle kunna avfärda alla dina ord du skriver, men pallar inte med att diskutera med en idiot!
Men jag måste bara klargöra att du måste ju vara typ 12 år och du vet att det är en 18 års gräns på Flashback!?

Om personen handlat enligt dig impulsivt, då tror du att personen först mördar flickan sedan skyfflar in henne i bilen och åker iväg för att dumpa henne, mycket möjligt men det flesta impuls mord så får GM panik och lämnar platsen möjligtvis täcker över kroppen vid brottsplatsen och avlägsnar snabbt.

Men du verkar ju tro att du är någon slags Leif GW som inte tål att man har egna teorier som skiljer sig från dina. Hur vet du att GM inte placerat ut dessa upphittade saker, varför skulle en sak hittas i ladan och sedan resterande en bra bit bort?

Jag håller fast vid att detta är en planerad gärning!
2015-06-10, 09:44
Medlem
Meisjes avatar
Citat:
Kidnappare? Mördare menar du. Och nej, man kan inte dra några som helst slutsatser utifrån ditt påstående.

Inga slutsatser men misstankar...
Mördare? Det är väl inte bekräftat ännu att tösen är död? Denna insats skedde igår eftermiddag i Töcksfors, vilket är den kortaste vägen till den gränsen från Blomberg. Men som sagt, spekulationer..
2015-06-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythonn
Dessutom tyckte det var lite mysko, fick ett PM Från en Person som läste mitt förra inlägg om spekulationer angående Telemasten osv osv.

En Person som har skapat sin konto idag 06-10, som dessutom frågade vilken information man kan få tag på och vad ICloud är tror jag.

Kanske mod kan ta reda på IP osv kolla vartifrån det kommer, ifall det är i närheten där hon bor? '

Kanske GM?

Vill gärna höra från er, Tror ni Telefonoperatörerna kan hjälpa något? När det kommer till att ge Ut data för Inkommande/Utgående Samtal som kanske inte har nått fram helt och hållet. Tänkte då information lagras ändå fast du kanske inte hinner få fram en signal hos den personen du ringer så plockar Masten upp försöket iaf.

Operatörer (tex. Telia) kan plocka fram det mesta om samtal/SMS men det är bara polisen som kan begära ut det. Har för lite kunskap om celler/master för att kunna vara säker men jag skulle tro att det även går att få ut information om vilka mobiler som har rört sig i området.
Alla mobiler (iPhones) har ett unikt IMEI-nummer och alla SIM-kort har ett unikt ICC-nummer.

Om man skulle börja kontrollera de celler/master i området vid tidpunkten för försvinnandet så borde det inte vara allt för många mobiler som rört sig i området.

Den är det bara att börja kontrollera samtalslistor till och från dessa mobiler.

OM GM planerat detta väldigt bra så har han/dom köpt en helt ny mobil och ett helt nytt SIM-kort.
Då kommer det att bli lurigt att gå tillbaka i tiden och se vad han/dom har haft för sig.

Vet inte om detta existerar i dagsläget hos operatörerna, men en bra funktion för att spåra enheter digitalt skulle vara att göra det möjligt att knappa in ett ICC eller IMEI-nummer i något system, och sedan få fram vilken cell/mast man kopplat upp sig mot senast (och kanske lite historik).
2015-06-10, 09:46
Medlem
SirHizzs avatar
Jag tror hon dragit iväg med nån snubbe, ex pojkvän eller nuvarande. hon kanske dumpade nån kille och han blev förbannad och kunde inte ta det.

jag tror hon dyker hon upp snart och ringer på hennes föräldrars dörr. förhoppningsvis.

kanske han tog henne eller så gav hon sig iväg frivilligt me snubben för hon kände honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in