Citat:
Ursprungligen postat av
Pythonn
Dessutom tyckte det var lite mysko, fick ett PM Från en Person som läste mitt förra inlägg om spekulationer angående Telemasten osv osv.
En Person som har skapat sin konto idag 06-10, som dessutom frågade vilken information man kan få tag på och vad ICloud är tror jag.
Kanske mod kan ta reda på IP osv kolla vartifrån det kommer, ifall det är i närheten där hon bor? '
Kanske GM?
Vill gärna höra från er, Tror ni Telefonoperatörerna kan hjälpa något? När det kommer till att ge Ut data för Inkommande/Utgående Samtal som kanske inte har nått fram helt och hållet. Tänkte då information lagras ändå fast du kanske inte hinner få fram en signal hos den personen du ringer så plockar Masten upp försöket iaf.
Operatörer (tex. Telia) kan plocka fram det mesta om samtal/SMS men det är bara polisen som kan begära ut det. Har för lite kunskap om celler/master för att kunna vara säker men jag skulle tro att det även går att få ut information om vilka mobiler som har rört sig i området.
Alla mobiler (iPhones) har ett unikt IMEI-nummer och alla SIM-kort har ett unikt ICC-nummer.
Om man skulle börja kontrollera de celler/master i området vid tidpunkten för försvinnandet så borde det inte vara allt för många mobiler som rört sig i området.
Den är det bara att börja kontrollera samtalslistor till och från dessa mobiler.
OM GM planerat detta väldigt bra så har han/dom köpt en helt ny mobil och ett helt nytt SIM-kort.
Då kommer det att bli lurigt att gå tillbaka i tiden och se vad han/dom har haft för sig.
Vet inte om detta existerar i dagsläget hos operatörerna, men en bra funktion för att spåra enheter digitalt skulle vara att göra det möjligt att knappa in ett ICC eller IMEI-nummer i något system, och sedan få fram vilken cell/mast man kopplat upp sig mot senast (och kanske lite historik).