Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 09:02
Medlem
MeMajks avatar
Har inte polisen använt sig av drönare över området ?
2015-06-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Har aldrig mått så dåligt av en fb-tråd innan, tänker på den här flickan konstant, har inte kunnat sovit något inatt då jag har drömt mardrömmar. Min magkänsla säger att hon fortfarande lever så nu gäller det att hitta henne. Ryser i hela kroppen. Orkar inte ens tänka på hur hennes familj känner..

Vilken tid ska polisen börja söka idag?
Instämmer. Illa berörd som fan av detta och jag tycker det är något som inte står helt rätt till.

Det var någon som länkade en tråd igår här på Flashback där en tjej undrade om hur man startade ett nytt liv, med en ny identitet efter bråk med sina föräldrar. Vad tror vi om det? Jag menar, det är ju faktiskt inte helt omöjligt att hon har iscensatt allt detta själv eller med hjälp av någon?
Jag hoppas det är så och att hon ger sig till känna, för att vara närstående till någon som är försvunnen är fruktansvärt när man tror det värsta. Tro mig.

Tycker för övrigt att sökandet går för långsamt. Kalla in Missing People och kamma av de stora skogspartierna runt om på momangen. Makalöst segt detta.
2015-06-10, 09:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vi kan nog inte göra så mycket mer utifrån den info som redan finns. Bara att vänta på att hundförarna börjar jobba lite så kanske vi får mer info att utgå ifrån. Antar att MPS kallas in efter att hundförarna ar gjort sitt jobb för att inte förstöra eventuella luktspår?
Vad ska MPS där att göra om polisen redan sökt av området?
Nej låt dom leta på andra platser.
2015-06-10, 09:04
Medlem
Fick helt klart dåliga vibbar av den där byfånens twitterkonto. Uppenbara alkoholproblem, nakenbilder på både sig själv och tjejer, tweeten "I need a gun", besatt av någon modell och verkar rent allmänt ha någon skruv lös... Behöver såklart inte betyda något, men att han varit stökig på flera ställen i området den senaste tiden är ju oroväckande. Vet vi om polisen har förhört honom ännu?
2015-06-10, 09:05
Medlem
nanatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Instämmer. Illa berörd som fan av detta och jag tycker det är något som inte står helt rätt till.

Det var någon som länkade en tråd igår här på Flashback där en tjej undrade om hur man startade ett nytt liv, med en ny identitet efter bråk med sina föräldrar. Vad tror vi om det? Jag menar, det är ju faktiskt inte helt omöjligt att hon har iscensatt allt detta själv eller med hjälp av någon?
Jag hoppas det är så och att hon ger sig till känna, för att vara närstående till någon som är försvunnen är fruktansvärt när man tror det värsta. Tro mig.

Tycker för övrigt att sökandet går för långsamt. Kalla in Missing People och kamma av de stora skogspartierna runt om på momangen. Makalöst segt detta.

Ja mp har ju haft större succes att hitta folk än polisen. Så varför inte sätta in dem tidigare?
2015-06-10, 09:08
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Du förstår inte riktigt. Dådet var knappast planerat på så sätt att GM kände offret sen lång tidigare, satt hemma och planerade, köpte rep och skyddskläder etc etc. Om han fick syn på henne på Kaféet, blev kåt och sedan väntade in henne efter jobbet så är det fortfarande en impulsiv handling.

Har aldrig skrivit att han köpt rep m.m. Någon sådan extrem planering tror jag ej på heller.

Hur förklarar du att nycklarna sitter i mopeden om GM ej känt till att BO skulle åka mopeden?
Tror du ej GM väntat på BO bakom knuten? Bild som länkas visar att det är undangömt där moped står, plats att gömma sig finns.

- det du skriver är ju en planerad handling, han har planerat att väntat på henne fast aningen impulsivt. Han har Utnyttjat tillfället helt enkelt.
- jag antar att de flesta besökare Tiöl cafet har bil/mc. BO måste ha blivit iväg forslad. Hade GM varit en vanlig besökare och gjort det impulsivt hade hans bil stått där "vanliga gäster" parkerad. Då hade vittnen sett GMs bil och polisen redan arresterat personer. Men nej, självklart har GM ställt sitt fordon nära men gömt.
2015-06-10, 09:09
Medlem
Liberty75s avatar
Stämmer det att Iphone-skalet hittades vid caféet och delarna av telefonen en halv kilometer bort? Det är väl knappast så att skalet rykt under ett handgemäng? Lite märkligt att GM plockar av det och inte bara slår sönder telefonen med skalet på. Eller kanske försöker han/hon få ut batteriet?
2015-06-10, 09:10
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Stämmer det att Iphone-skalet hittades vid caféet och delarna av telefonen en halv kilometer bort? Det är väl knappast så att skalet rykt under ett handgemäng? Lite märkligt att GM plockar av det och inte bara slår sönder telefonen med skalet på. Eller kanske försöker han/hon få ut batteriet?

Det är inte lätt att få ut batteriet på en iphone, man måste ha en massa mini skruvar osv. Troligen slog han bara sönder mobilen eller så kastade BO bort mobilen själv.
2015-06-10, 09:11
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Lägg ner. Det betyder inte alls att det var välplanerat överhuvudtaget. Det är en jävla håla. Inte konstigt att det inte finns vittnen. Du lägger ner för mycket tankemöda och det blir fortfarande fel.
Om du inte vet vad som hänt så kan du således inte säga vad som är rätt eller fel. Alla möjligheter ska väl uttömmas eller hur? Eller menar du att man under ovissa omständigheter ska låsa sig till en enda infallsvinkel och utesluta allt annat? Märkligt sätt att resonera på i så fall.

Dock så tror jag att det var en impulshandling. Det som talar för det är att en gärningsman inte på förhand kan veta vem som är kvar ensam utanför kaféet.
Hade Lisa åkt först eller samtidigt som de andra hade en planering spruckit.

Dock kan det varit delvis planerat. Alltså, offret kan vara slumpvis utvalt men när väl chansen infinner sig finns det en strikt plan för resten av agerandet.
2015-06-10, 09:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vad ska MPS där att göra om polisen redan sökt av området?
Nej låt dom leta på andra platser.

Till exempel hitta Lisa, det har hänt förr att MPS har lyckats där polisen gått bet.
Medlem
nanatas avatar
Hur ser stället ut där mopeden stod? Var det ut mot vägen?
Medlem
Jag tror det är Benny som gjort det.
Verkar ganska släpad och trodde säkert han var anonym på youtube när han skriver "Var gött att stoppa kuken i na".. Om inte han så är det säkert ett par avundsjuka vänner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in