Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 21:17
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Klockan 17:41 idag spårade den här tråden ur fullständigt!

Vit tryffel har jag aldrig smakat. Den svarta tryffeln har jag smakat rätt många gånger, utan att bli riktigt klok på hur den kan vara så populär. Kaviar och löjrom är gott, men även det är överskattat i mitt tycke.

Hummer är havets tråkmåns. Jag är evigt tacksam att det är strömmingen som är billig och hummern som är dyr och inte tvärtom.

Tryffel, där sa du något! Har aldrig riktigt förstått tjusningen med smaken. Det tar ju över i princip all smak när man har på det, dessutom.
Citera
2015-06-09, 22:30
Medlem
Oxfile och bearnaisesås.

Tråkigt kött och flottig sås.
Citera
2015-06-09, 23:11
Medlem
SpazticFantastics avatar
Semlor! Sån hype för nåt som inte är värt det.

Lamm och kräftor. Mycket verkstad för ingenting.
Citera
2015-06-09, 23:20
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Tryffel, där sa du något! Har aldrig riktigt förstått tjusningen med smaken. Det tar ju över i princip all smak när man har på det, dessutom.

Vet inte om jag tycker att smaken är så dominant som du antyder. Kan det vara så att du tänker på tryffelolja?

Citat:
Ursprungligen postat av MickeJohansson
Oxfile och bearnaisesås.

Tråkigt kött och flottig sås.

Jag gillar ju bearnaisesås... men så inser jag ju att jag bor i Sverige. Landet där man kan få bearnaise på hamburgaren. Måste ge dig 10 av 10 kebabpizzor för både oxfilèn och bean.
Citera
2015-06-09, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joltis
Bacon! Det verkar ju vara värsta grejen på Internet. Fettdrypande och salt, hu...
Likaså Nutella, söt smörja.
Läsk i allmänhet, speciellt cola. Sött och jävligt.

Japp! Bacon är överskattat, fattar inte hur folk kan häva i sig flera paket. Onyttigt är det också! Tycker dock det är gott som i liten mängd på tex en börjare eller i en sallad.
Citera
2015-06-10, 07:10
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Vet inte om jag tycker att smaken är så dominant som du antyder. Kan det vara så att du tänker på tryffelolja?

Tryffelolja är ju rent hemskt dominant, men jag tycker tryffel är svårt att balansera med. Nu när du nämner tryffelolja så framstår förstås vanlig tryffel som rena barnleken.
Citera
2015-06-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpazticFantastic
Semlor! Sån hype för nåt som inte är värt det.

Håller med, semlor är riktigt överskattatt. Ett kilo grädde på en torrbulle, hur fan kan man tycka det är gott? Får alltid sånna blickar när man tackar nej till en semla på semmeldagen

Andra saker jag tycker är överskattade:

* Julmat (konstig blandning av Julskinka (urk bara den), sill, potatis, köttbullar, korv, lax, ägg och ja en himla salig blandning.) Äter hellre en pizza på julafton ärligt talat.

* Pulled pork. Numera ska man ju byta ut den hederliga tacosen mot pulled pork. Tycker det är slemmigt och smakar skit. Förstår inte hypen

* Smoothies har blivit himla populärt också, speciellt i "fitness världen". Förstår inte det heller. En sked kanske sen får det vara nog.

Nu är jag ju ingen direkt finsmakare utan älskade skolans mat och ser alltid fram emot att äta på typ mcdonalds.. hehe
Citera
2015-06-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Revbensspjäll. Bara ben....
Köttet blir ju ack så mört och gott när det tillagas med benen.
Citera
2015-06-10, 12:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorinas
Håller med, semlor är riktigt överskattatt. Ett kilo grädde på en torrbulle, hur fan kan man tycka det är gott? Får alltid sånna blickar när man tackar nej till en semla på semmeldagen

Andra saker jag tycker är överskattade:

* Julmat (konstig blandning av Julskinka (urk bara den), sill, potatis, köttbullar, korv, lax, ägg och ja en himla salig blandning.) Äter hellre en pizza på julafton ärligt talat.

* Pulled pork. Numera ska man ju byta ut den hederliga tacosen mot pulled pork. Tycker det är slemmigt och smakar skit. Förstår inte hypen

* Smoothies har blivit himla populärt också, speciellt i "fitness världen". Förstår inte det heller. En sked kanske sen får det vara nog.

Nu är jag ju ingen direkt finsmakare utan älskade skolans mat och ser alltid fram emot att äta på typ mcdonalds.. hehe
Håller med om pulled pork. Grymt överskattat och jäkligt märklig konsistens.

En annan grymt överskattad grej är ruccola. Ett namnbyte från senapskål till det mer poppigare ruccola gjorde så att svenne banan helt plötsligt skulle äta "den där nya och fräscha salladen från italien"

Växer som ogräs i Sverige för den delen så det är bara ut och plocka!
Citera
2015-06-10, 12:58
Medlem
All korv som säljs i vanliga butiker.
Blunda och hoppas att du inte får en broskbit i käften, eller ös på rostad lök så du inte märker något.
Citera
2015-06-10, 13:10
Medlem
Iloveludas avatar
Ål. Fet äcklig och starkt utrotningshotad.
Citera
2015-06-10, 13:17
Medlem
Pestfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Ål. Fet äcklig och starkt utrotningshotad.

Nu drar vi lite alla över en kam. Hotad må den vara men japansk ål kan vara så ruskigt gott om du hittar någon som kan servera den riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in