Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 02:51
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Ännu konstigare är det att inget hände med tjejen som lämna 10min tidigare. Tydligen var mopeden parkerad på samma ställe som Lisas.
...ännu konstigare är det att en helt annan person inte försvann 10 minuter tidigare? Utveckla.
2015-06-10, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ännu konstigare är det att inget hände med tjejen som lämna 10min tidigare. Tydligen var mopeden parkerad på samma ställe som Lisas.

Varför är det så många idioter i tråden, det är väl mer troligt att den som lämnar fiket sist blir drabbad?
2015-06-10, 02:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
För att BO vet att en andra tjej kommer att gå till sin moped och påträffa dom. Dessutom är Lisas parkerade moped ganska gömd, alltså bakom kaffét. Ett överfall skulle kunna genomföras utan att någon ser.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Nej

Konstigt då. Är ganska säker på att hon ena tjejen (inte hon som först gjorde en intervju) sa detta.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Ja, meningslösa spår. En handske och ett mobilfodral, inga speciella fynd egentligen som leder till att de ska hitta henne så inga speciella upphittade spår imo...

Fyndplatserna kan ju säga ett och annat om gärningspersonen även om inte fynden i sig kan tala. Du glömmer också att mobiltillbehör har hittats förutom fodralet.
2015-06-10, 02:53
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gungarn
Varför skulle man låta Lisa som sommarjobbare gå ifrån sist och låsa? Tycker även de andra i personalen är skumma i de intervjuer som finns. Även ägaren uppträdde lugn osv och öppnar verksamheten igen. Nått är skumt på caféet...

Det står att de tre låste tillsammans och de två andra tog bilen, men att Lisa var tvungen att klä på sig lager på lager för att det var kallt. Till vilken grad menas det? Underställ och hela kittet? Varför hade hon inte redan gjort det inomhus? Som man brukar göra.
Senast redigerad av softmoon 2015-06-10 kl. 02:56.
2015-06-10, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Otroligt intressant det du skriver. Hon ska alltså ha sprungit till ladan och slängt av sig handsken för att kunna använda läsa upp mobilen för att ringa om hjälp.

till dig.

Kan det vara möjligt att hon sprungit längs bilvägen, kanske för att be en bilist om hjälp för att sedan BO hunnit ikapp och hon därmed tappat mobilen eller kanske blivit bort kastad av BO.
Med tanke på hur mycket det har blåst är det inte osannolikt att handsken kan ha blåst dit, kollar man på bilderna ligger ladan väldigt nära caféet. Skrev just området för att antyda på att handsken hamnat däromkring.
2015-06-10, 02:54
Medlem
Förstår inte varför GM skulle kasta mobilskalet? Eller kan BO gjort detta under sin flykt/bortrövande för att lämna spår efter sig?
Gärningsmannen kan dock placerat ut mobilskalet för att förvirra polisen, då måste detta vara väl planerat.
2015-06-10, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Kan det vara möjligt att hon sprungit längs bilvägen, kanske för att be en bilist om hjälp för att sedan BO hunnit ikapp och hon därmed tappat mobilen eller kanske blivit kastad av BO.

GM, klockan börjar visst bli mycket. God natt folket.
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Behöver inte bli blodigt. Det blåste mycket, hon sprang efter handsken, smack, lätt hänt, hon hörde kanske inte bilen, inte alls en osannolik teori tycker jag.

EDIT;Trafikolyckor och smitare är dessutom mycket vanligare än mord föreställer jag mig.

Ja, jag håller med. Men det kan ha varit något mer lätt som vinden
tog tag i, ett papper. Hon springer efter, tar under tiden av sig handsken
för att kunna snappa upp "lappen".
Hjälmen som hon bär + blåsten gör att hon inte hör/uppfattar någon bil.
Blodigt behöver det inte bli, även här kan hjälmen ha betydelse.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Är 100% säker på att hennes försvinnande har att göra med den förrymda dömda sex sadist/ pedofilen att göra.. Han som drog under permission för lite mer än en vecka sen. Hade verkligen velat veta vad han heter och vad han har för ev koppling till området.

Varför skulle han ge sig på annat än barn (småbarn) då han är pedofil kan man tycka?! Men bara för att man är klassad prdofil så utesluter det inte övergrepp på personer i andra åldrar. Pedofiler har förfan fru och barn o hela kittet det är inte precis så att Peddos ser ut som ailien o lyser grönt där som går.

O kriminalvården går så fint ut i media o "lovar" att han aldrig gått till direkt attack på någon men samtidigt medger man att han är farlig. Bara kriminalvården o polisen som inte vill skapa panik hos allmänheten. Inget annat !
Lägligt att en sexuell sadist rymt från rättspsyk och en liten tonårstjej blir kidnappad i samma veva

Nä folket vakna upp nu fan 1+1 är oftare än vi tror =2

Det är också en teori värd att undersöka.

I vanligt ordning så hade nog det här fallet kunnat undvikas om det svenska samhället hade varit sunt. Dessvärre tillåts psyksjuka människor som är en direkt fara för allmänheten, ströva fritt. Den där Johan är ett praktexempel på en människa som måste låsas in, uppenbarligen är det någonting som inte står rätt till i huvudet på honom. Jag får intrycket att han är en tickande bomb.

Arma flicka!
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Mobilskalet hittades 1km från kafet?

När tog gm mobilen ifrån bo?
Exakt var han tog mobilen är ointressant. Skalet kan ha åkt av för att GM ville få ut simkortet, men lyckades inte och istället slog sönder mobilen. Eller så fick BM ut simkortet och slog ändå sönder mobilen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in