Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Har lite svårt att tyda detta:
Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet.
När de stängt och låst satte sig Rebecka och den tredje kollegan i Rebeckas bil för att åka hemåt.

Är det en fjärde kollega? I första fallet verkar det vara fyra, i andra tre?

Det är inget ovanligt att om man är t ex fyra stycken kvar så kan en gå lite tidigare, tjejen med den andra mopeden åkte en stund innan de andra och sedan åkte väninnorna i bil och kvar var Lisa.
2015-06-10, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fyndplatserna kan ju säga ett och annat om gärningspersonen även om inte fynden i sig kan tala. Du glömmer också att mobiltillbehör har hittats förutom fodralet.

Det är möjligt, men samtidigt ifall GM är smart så har han bara placerat ut dessa saker för att förvirra och tjäna tid...Inget vi vet men fan känns som att det finns VÄLDIGT lite att gå på just nu? Kanske vet polisen mycket mer än de går ut med men 2 dagar har gått och de har inte hittat något riktigt stort än...

Sedan är det bara jag som tycker ägaren känns lite mysko? Väldigt lugn och går ut direkt och pratar i media och känns allmänt trygg och verksamheten verkade fortsätta som vanligt direkt dagen efter...Kanske har jag kollat på för mycket serier haha
2015-06-10, 02:58
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Det står att de tre låste tillsammans och de två andra tog bilen, men att Lisa var tvungen att klä på sig lager på lager för att det var kallt. Till vilken grad menas det? Underställ och hela kittet? Varför hade hon inte redan gjort det inomhus? Som man brukar göra.
Kan vara något så enkelt som ett vindöverdrag hon hade i moppen just för kyliga/blåsiga dagar.
2015-06-10, 02:58
Medlem
Om det nu är delar av tjejens mobil som hittats borde det betyda att förövaren besitter god lokalkännedom. Vägen är visserligen framkomlig, men knappast någon som en icke lokalbo väljer.
2015-06-10, 02:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovahkiin
Det är absolut noll som är konstigt med att låta en 17-årig anställd stänga ett café för dagen. Jag tror du har lite konstiga idéer om vad som är skumt.

Jo det är jättekonstigt om så är fallet i den här storyn då stängning innebär en risk för våld i samband med rån och är kanske till och med förbjudet i lag. Nu fanns det dock minst en person som var myndig när caféet stängde, frågan är vem som låste dörren och gick sist, verkar något oklart om man utgår ifrån medias rapportering tycker jag.
2015-06-10, 03:00
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galnechuck
Det är också en teori värd att undersöka.
Är även jag rätt säker att ni pratar om en person som det är bekräftat flydde landet direkt han rymde.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Är 100% säker på att hennes försvinnande har att göra med den förrymda dömda sex sadist/ pedofilen att göra.. Han som drog under permission för lite mer än en vecka sen. Hade verkligen velat veta vad han heter och vad han har för ev koppling till området.

Varför skulle han ge sig på annat än barn (småbarn) då han är pedofil kan man tycka?! Men bara för att man är klassad prdofil så utesluter det inte övergrepp på personer i andra åldrar. Pedofiler har förfan fru och barn o hela kittet det är inte precis så att Peddos ser ut som ailien o lyser grönt där som går.

O kriminalvården går så fint ut i media o "lovar" att han aldrig gått till direkt attack på någon men samtidigt medger man att han är farlig. Bara kriminalvården o polisen som inte vill skapa panik hos allmänheten. Inget annat !
Lägligt att en sexuell sadist rymt från rättspsyk och en liten tonårstjej blir kidnappad i samma veva

Nä folket vakna upp nu fan 1+1 är oftare än vi tror =2
Det är i alla fall 1000 ggr troligare än att fylle-orginalet skulle ligga bakom.
Senast redigerad av Tomato 2015-06-10 kl. 03:10.
Medlem
Citat:

I vanligt ordning så hade nog det här fallet kunnat undvikas om det svenska samhället hade varit sunt. Dessvärre tillåts psyksjuka människor som är en direkt fara för allmänheten, ströva fritt. Den där Johan är ett praktexempel på en människa som måste låsas in, uppenbarligen är det någonting som inte står rätt till i huvudet på honom. Jag får intrycket att han är en tickande bomb.

Arma flicka!

Håller med dig---------lägg till sprit + droger och vad fan som helst kan ju hända !
Senast redigerad av deakpeasley 2015-06-10 kl. 03:02. Anledning: mindre ändr !
2015-06-10, 03:01
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Med tanke på hur mycket det har blåst är det inte osannolikt att handsken kan ha blåst dit, kollar man på bilderna ligger ladan väldigt nära caféet. Skrev just området för att antyda på att handsken hamnat däromkring.
Sant, men det innebär att hon tog av sig handskarna vid parkering (för att ringa om hjälp?) där hon förmodligen kan ha varit överfallen. Jag tror inte hon skulle ha den tid hon behöver för att ringa om hjälp om hon tog av sig handskarna vid parkeringen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Det är möjligt, men samtidigt ifall GM är smart så har han bara placerat ut dessa saker för att förvirra och tjäna tid...Inget vi vet men fan känns som att det finns VÄLDIGT lite att gå på just nu? Kanske vet polisen mycket mer än de går ut med men 2 dagar har gått och de har inte hittat något riktigt stort än...

Sedan är det bara jag som tycker ägaren känns lite mysko? Väldigt lugn och går ut direkt och pratar i media och känns allmänt trygg och verksamheten verkade fortsätta som vanligt direkt dagen efter...Kanske har jag kollat på för mycket serier haha

Vet inte hur bra det går för caféet men ägaren kanske inte har råd att ha stängt under längre tid.
Bannlyst
Citat:

I vanligt ordning så hade nog det här fallet kunnat undvikas om det svenska samhället hade varit sunt. Dessvärre tillåts psyksjuka människor som är en direkt fara för allmänheten, ströva fritt. Den där Johan är ett praktexempel på en människa som måste låsas in, uppenbarligen är det någonting som inte står rätt till i huvudet på honom. Jag får intrycket att han är en tickande bomb.

Arma flicka!
(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-06-10, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om det nu är delar av tjejens mobil som hittats borde det betyda att förövaren besitter god lokalkännedom. Vägen är visserligen framkomlig, men knappast någon som en icke lokalbo väljer.

Passar perfekt in på galningen j*han.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in