Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 02:38
Medlem
Den personen som mördat\kidnappat Lisa har just nu överlistat polisen och den mannen ni spammar om har tyvärr inte den intelligensen att göra det.
Medlem
Efter att ha läst tråden sedan 21:00 ikväll tänker jag så här:

Videon har inget konkret med fallet att göra och är bara antingen ett bus som har gått för långt eller en olycklig tillfällighet. Anledningen är att det aningen för långsökt i min mening - är dock öppen för vidare undersökning av ursprung för att utesluta eventuell koppling till det som skett.

Handsken har med stor sannolikhet hamnat i området eftersom det krävs en fri hand för att använda telefonen. Det tyder på att något plötsligt har hänt när hon har hanterat telefonen.

Skalet + telefondelarna är jag inte säker på om de hänger ihop. Om jag minns rätt (ni får gärna rätta mig) så är telefondelarna en sprucken skärm, vilket i sig är högst osannolikt om det rör sig om en eventuellt trasig iPhone. Det krävs i sådana fall att man dissekerar telefonen på ett sätt som inte stämmer överens med de skador den kan få vid en s.k. ivägkastning av telefonen från bil eller dylikt. Sen kan ju man fråga sig hur sannolikt det är att hitta telefondelar ute sådär bara, men jag ställer mig skeptisk. Skalet verkar däremot höra ihop med försvinnandet.

JV blir mer och mer intressant i mina ögon ju mer man läser om honom. Han ska ha betett sig opassande och hotfullt på flera fik i Lidköping enligt det jag minns från läsandet i tråden. Med det i åtanke oroar jag mig för den syn han verkar ha på kvinnor om man ska tolka hans Twitter-konto, därför tror jag att han är någon som polisen kommer ha span på de kommande dagarna (om inte redan) samt att han kan komma bli en sista utväg för polisen om fallet hamnar i ett stillastående läge.

Sist önskar jag att allt löser sig, har haft en klump i magen sedan nyheterna om försvinnandet eftersom det är så jäkla hemskt på alla sätt och vis. Jag önskar att alla kunde behandla det med största respekt (pik till modsen på humorforumet; det finns gränser, till och med här).
Senast redigerad av Ola-Connyy 2015-06-10 kl. 02:43.
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
JVs sista aktivitet på Twitter var den 24 maj (favoritmarkerade bilder på hon Kate), samma dag som kontot för LH skapades på Youtube.
...och?
2015-06-10, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
JVs sista aktivitet på Twitter var den 24 maj (favoritmarkerade bilder på hon Kate), samma dag som kontot för LH skapades på Youtube.

hmm, han kanske försökte vara smart och ligga lågt på sociala medier efter att han planerat klart sitt dåd...
Medlem
Kanske är oväsentligt men var och skruvade vid garaget en dag, så kom den en gubbe cyklandes (detta var minst en månad sedan). Berusad och bara stank sprit och kom in och pratade lite vardagligt bara. Han hade cyklat då från Götene 2 mil och skulle cykla till ett ställe som låg 3 mil från Götene till en kompis som jag vet sen innan tar hand om honom lite.

Nu när han först kom upp på bild såg jag att det var precis samma kille.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Den personen som mördat\kidnappat Lisa har just nu överlistat polisen och den mannen ni spammar om har tyvärr inte den intelligensen att göra det.

Vad menar du? Bara för att han är psykfall så kan han inte kidnappa BO? Sigrid blev ju kidnappad/mördad av ett psykfall och det tog någon månad innan kroppen hittades och GM arresterades.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovahkiin
En trafikolycka som knockar en människa till synes livlös men lämnar noll spår efter sig? Blod t.ex? Tänk en gång till.

Behöver inte bli blodigt. Det blåste mycket, hon sprang efter handsken, smack, lätt hänt, hon hörde kanske inte bilen, inte alls en osannolik teori tycker jag.

EDIT;Trafikolyckor och smitare är dessutom mycket vanligare än mord föreställer jag mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Har lite svårt att tyda detta:
Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet.
När de stängt och låst satte sig Rebecka och den tredje kollegan i Rebeckas bil för att åka hemåt.

Är det en fjärde kollega? I första fallet verkar det vara fyra, i andra tre?

De var fyra,en åkte 10 min tidigare än alla andra med moped(?). De resterande 3 var klara runt 18:20,två av dem tog bilen. Lisa blev klar ensam och skulle åka moped hem.
Medlem
har inte sett någonstans att denna profil till google plus har blivit länkad.
https://plus.g*ogle.com/100646701222702800418/posts
2015-06-10, 02:40
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Man behöver väl knappast överlista polisen för att kunna klara av att förflytta en kropp några kilometer och dra ut på tiden tills den blir hittad en aning?
Medlem
Tveksamt på att denna JV är smart nog att inte lämna några spår efter sig, han verkar ju vara ett psykfall hela han.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Precis. De husen vill man inte passera. Och hela poängen är ju att det är en återvändsgränd. Ingen som kör den vägen normalt.
http://prntscr.com/7f2fyj

Enligt denna tidigare karta skulle mobilen inte hittats vid återvändsvägen....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in