2015-06-10, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Hur tänker folk som inte kopplar samman youtube-videon REJÄLT med detta fall??
Intresserad av att höra så att inte jag är "förblindad"..
Om jag skulle sätta en procentsats på vad jag tror sannolikheten att den har med det att göra: 95% typ.
Söker man vidare på han som kommenterades användarnamn får man upp ett PH-konto där namn: Benny och Stad: Skövde.
Han har gillat filmer som "teen" och "brutal sex".
Det finns en som matchar i Skövde som bor endast några kilometer från Lisas hem där ute på landsorten.
Kan det vara intressant eller är det redan uteslutet?
Medlem
csbillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan det vara typ lisa.holm@[skola].[kommun].se?
Någon har ju fan länkat hennes personliga gmail! Det är antagligen inte kopplat till kontot isf.
Medlem
rezonens avatar
Troligtvis inget speciellt, men denne benny ska ha lagt upp följande film 4 veckor sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=mdQLwu6atqg
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666

Någon som nämnde att denna j*han är teknikkunnig. Sanningshalt i påståendet?

Jag skrev det några sidor tillbaks, att jag hört det. Vet ej om det är sant. Tycks mig ha läst det tidigare i tråden. Även att han ska ha sagt: "Hade det inte varit för att jag var hemlös hade jag fått dig."
2015-06-10, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan det vara typ lisa.holm@[skola].[kommun].se?

Ja, typ som en edu-adress? Som jag vet att många skolor använder. Då är namnet kopplat till skolan och kommunen.

Fast varför skulle Lisa själv lägga upp en video till nedräkning? Såvida hennes konto inte har blivit hackat eller liknande.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ympart
Vad skulle GM tjäna på youtubeklippet då?

Nä, det är någon busunge. Kanske du, eftersom du 'hittade' det först

Just det som händer. Förvirring och obehag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Det är onekligen lite märkligt att detta händer första dagen Lisa sköter sin egen transport till och från jobbet.

Undrar om inte GM bor väldigt nära Lisa. Jag skulle omedelbart ta en titt på boende i Lisas direkta närområde.
Javisst, men oxå de som besökt cafet----den sista tiden. Sen kan hon ju råkat ut för ngn
idiot på nätet----äv om mkt i hennes person, talar emot detta !
Senast redigerad av deakpeasley 2015-06-10 kl. 01:27. Anledning: felstavn !
2015-06-10, 01:26
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Detta med VJ world från Youtubevideon och den kopplingen till JV kan avfärdas. VJworld är ett företag som håller på med "ambient" videos, tänk typ det man brukade höra på P1 för ett tag sen om nätterna. Massa naturljud. VJ world är kopplat till företaget "Global Creative group" genom produktion av "ambient videos".

Länk till "om oss"-sidan för Global Creative Group. Ett någorlunda seriöst företag baserat i USA kan inte ha professionella kopplingar till ett weirdo i Skövdetrakten som skriver skumma saker på Twitter till folk.

Saken är att klockan inte har något alls med VJworld att göra, den är bara simpelt skapad av något program eller snodd av nån mall, så det gör det bara mer märkligt.
Medlem
csbillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klipo25
Söker man vidare på han som kommenterades användarnamn får man upp ett PH-konto där namn: Benny och Stad: Skövde.
Han har gillat filmer som "teen" och "brutal sex".
Det finns en som matchar i Skövde som bor endast några kilometer från Lisas hem där ute på landsorten.
Kan det vara intressant eller är det redan uteslutet?

http://gyazo.com/337ab5cb51b7b82480fea32da8f2756c

vi kan nog stryka benny tror jag...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonl33tanon
Vänta nu här. Såvida inte kontot är skapat före 2009 så finns det inte en chans att du kan veta vilken epost som använts för att skapa Google-kontot som i sin tur är länkat till Youtubekontot.

Det var inte jag som skrev att det var det googlekontot som är länkat till youtube. Jag drog bara slutsatsen att den emailadressen inte är länkat till något facebookkonto..
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagarpasserar
Kan inte släppa YT-kontot.

Om ni kollar andra länken från Google på bilden jag postar nu står det "Lisa Holm uploaded a video 1 day ago", var är den?!

http://www.ladda-upp.se/bilder/ixdoijjthayg/

Kan också vara det där med att Googles sökmotor är seg på uppdatera och det är en gammal logg som ligger på sökmotorns index.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kepp123
Är de bara jag som får upp massa klipp från "Strauberry jam" som nästa på Youtube efter klippet ? alltså rekommenderat att se.

(aldrig sett mindcraft eller sökt på de innan)

De är klipp på mindcraft, va inte Jo*** V spelprogrammerare/gamer eller dyligt ??

https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Även jag får upp detta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in