2015-06-10, 01:21
Medlem
y-tube kontot har 1 följare,kan ej se vem det är
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outro
Är det bara jag som blir äcklad av alla dessa på Twitter som fiskar likes/delningar via detta? "Se detta tips om denna youtube. Dela och hjälp!!!!!1" = hundratals likes utan syfte

Men ok, för mig som varit borta från tråden i några timmar, var kan man läsa om J*han? Och är den "skumma gästen" fortfarande på agendan?

twitter.com/666v*dman
*A

Och skumma gästen är väl på agendan, men inte någon som vet något speciellt om honom mer än vad som sagt tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Tänkt på de att kanske sprang hon och försökte gömma sig där mobildelar hittats, börjat skicka ett sms eller försökt ringa men inte hann och GM slog då sänder mobilen.

Detta känns som en väldigt trolig teori till varför handsken och displayen hittades på de positionerna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattercate
Det kan ju också vara så att hon deltar i den där leken där ungdomar försvinner i 2-3 dygn. Jag har ingen aning.

Inte troligt, inte med sönderslagen mobil.
Förmodligen skulle hon inte utsätta sina anhöriga för det.
En känsla jag har.
2015-06-10, 01:22
Medlem
EvilGs avatar
Detta med VJ world från Youtubevideon och den kopplingen till JV kan avfärdas. VJworld är ett företag som håller på med "ambient" videos, tänk typ det man brukade höra på P1 för ett tag sen om nätterna. Massa naturljud. VJ world är kopplat till företaget "Global Creative group" genom produktion av "ambient videos".

Länk till "om oss"-sidan för Global Creative Group. Ett någorlunda seriöst företag baserat i USA kan inte ha professionella kopplingar till ett weirdo i Skövdetrakten som skriver skumma saker på Twitter till folk.
Medlem
csbillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
y-tube kontot har 1 följare,kan ej se vem det är
Man kan ej ha följare på youtube och menar du prenumeranter så har den 13
Medlem
Ajdå...

Efter att ha läst mig till vad man fastställt, (nyckeln satt i mopeden, hjälmen borta men påse med saker kvar) tyder ju det mesta på att någonting oväntat hänt - frågan då vad.

Att Lisa på eget bevåg skulle sätta i nyckeln, men sedan inte starta moppen utan lämna platsen med hjälmen på, lämnande påsen med saker. Varför skulle hon göra det? Man brukar inte lämna nyckeln i (stor risk för stöld), utan det tyder på att vad som än fick henne att lämna nycklarna i var någonting som hon inte kunde rycka på axlarna åt.

Sedan liksom allmänt....en 17-årig tjej är ju givetvis säkert attraktiv för en potentiell eller redan aktiv våldtäktsman. Ung, snygg, orutinerad i dagens hårda samhälle, ett ganska tacksamt offer.

Jag personligen skulle nog dra slutsatsen att någonting hemskt har hänt henne. Och att ett snabbt och effektivt bortförande ligger nära till hands. (Att hon skulle av någon anledning dra till skogs låter betydligt mer långsökt)

Lisa hade väl inte heller någon historik med psykiska problem eller liknande? Det skulle ju i så fall kunna trigga att hon gör något oväntat i samband med psykbryt, men nej...det spåret känns kallt i dagsläget.

Hoppas verkligen att hon hittas vid liv. Jag upplever att det är den mest rimliga förhoppningen. Samtidigt är det svårt att uppskatta var hon är någonstans. Om en bil överrumplar henne och kör iväg, kan hon ganska snart befinna sig 10 mil från försvinnandeplatsen.

En slipad våldtäktsman kör givetvis inte bara 1 mil och genomför en våldtäkt, utan ser till att komma långt bort från försvinnandeplatsen. Sen är det ju också en fråga om hur långt han rimligtvis anser sig behöva köra för att vara säker.

Men, men...i stort ett illavarslande fall sett till kända fakta, tjejens ålder, och vad som hände innan hon försvann. Jag kan bara hoppas att hon kommer så lindrigt som möjligt ur vad som nu kan ha drabbat henne
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gungarn
Jag tror att det är så som någon tidigare skrev, att Lisa förmodligen redan hittats död.
- Nyhetsmedierna är tysta.
- Hennes sociala och offentliga medier är nu låsta (brukar göras så när någon dör).
- Vita skyddsdräkter på en del bilder på tekniska utredare på AB.

Jag tror announcement kommer imorgon.
1. De är tysta för att det är natt och inget nytt har framkommit.
2. Kan väl även göras då utredning pågår.
3. Dessa bilder togs under dagtid. Finns noll anledning att vänta till nästa dag för att komma med detta besked.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagarpasserar
Förtydligande utav bilden;
"L*******m@f******.********.**"

Förjäkla skum adress, tycker det är värt att klura vidare på den

Kan det vara typ lisa.holm@[skola].[kommun].se?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csbilly
Ja men hur vet vi att lisaholm@gmail.com är kopplad till youtube användaren Lisa Holm? Någon i tråden länkade bara en skärmdump på detta utan att förklara vidare.

Som jag skrev innan. Det kan vi inte veta. Det är helt omöjligt att ta reda på vilken epostadress som ligger bakom det Googlekonto som är länkat till en kanal.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ympart
Vad skulle GM tjäna på youtubeklippet då?

Ingen aning.
2015-06-10, 01:23
Medlem
Kan inte släppa YT-kontot.

Om ni kollar andra länken från Google på bilden jag postar nu står det "Lisa Holm uploaded a video 1 day ago", var är den?!

http://www.ladda-upp.se/bilder/ixdoijjthayg/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in