2015-06-09, 21:57
Bannlyst
Jag kan störa mig på uppföljare där de inte har koll på grejer från första filmen. Ett exempel är Millenium-trilogin; i Män som hatar kvinnor är Lisbeth Salander 24 år men i Flickan som lekte med elden som utspelar sig 18 månader senare är hon plötsligt 27. Sen får vi ju inte glömma dundertabben i American Psycho 2:

Citera
2015-06-09, 22:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosigaNallen
Sen får vi ju inte glömma dundertabben i American Psycho 2

Den är rätt rolig att ha sett, men ett typexempel på uppföljare som aldrig borde ha fått grönt ljus och Mila Kunis lär ju skämmas (hoppas det) för den rollen!
Citera
2015-06-10, 00:05
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
När kvinnan gömmer tuttarna när hon har sex med någon. Eller ligger naken i sängen med sin man men ändå måste dra täcket över. Det handlar inte om att jag vill se bröst utan bara att det känns ologiskt. Jaha du har precis fått smaka på fet snorre i fittan men det är oerhört viktigt för dig att du inte råkar visa brösten... Fattar om det är så att skådespelerskan inte vill visa brösten. Eller det kanske är filmskaparen som inte vill det för att inte behöva ha en högre åldersgräns. Men för fan, försök att göra det på ett snyggt sätt i så fall.
Javisst känns det ologiskt men det är något som man får ha överseende med. Många skådespelerskor vill av förståeliga skäl inte slänga upp brösten till höger och vänster. Speciellt inte omgiven av ett 20-manna crew (varav 50% kanske är pilska gubbar).
Citera
2015-06-10, 00:18
Bannlyst
när de kör med 4cyl sporthojsljud på encylindriga motorcyklar när de hoppar över typ bilar med sporthojar när de kör på sandstrand med sporthojar som om det vore på asfalt väg och sedan när man pausar och kollar en ruta i taget så ser man att de monterat crossdäck på sporthojen ........
Citera
2015-06-10, 00:19
Medlem
Att nästan ingen regissör verkar ha förmågan att framvisa kärlek på ett riktigt berörande sätt. Tröttsamt med larviga, ytliga tricks.
Citera
2015-06-10, 00:19
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Javisst känns det ologiskt men det är något som man får ha överseende med. Många skådespelerskor vill av förståeliga skäl inte slänga upp brösten till höger och vänster. Speciellt inte omgiven av ett 20-manna crew (varav 50% kanske är pilska gubbar).

Självklart. Men det är inte brösten i sig jag är intresserad av. Ska de döljas kan det ju göras på ett snyggt sätt som ser naturligt och avslappnat ut. Känns bara konstlat när det ser ut som de klamrar sig fast i täcket som att det var på liv och död. Ska se om jag hittar några bra exempel.
Citera
2015-06-10, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den är rätt rolig att ha sett, men ett typexempel på uppföljare som aldrig borde ha fått grönt ljus och Mila Kunis lär ju skämmas (hoppas det) för den rollen!

Ja, bättre har man ju sett även om den är underhållande. Får väl bara hoppas att det inte blir en trea också.
Citera
2015-06-10, 01:42
Medlem
soligts avatar
Ett hej då, när man lägger på luren är artigt.
Citera
2015-06-10, 10:11
Medlem
Jag stör mig på allt kärleksdravel i alla filmer. Spelar ju ingen roll om det är en action film, ändå ska det alltid sluta lyckligt och att "de får varandra".
Citera
2015-06-10, 11:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosigaNallen
Ja, bättre har man ju sett även om den är underhållande. Får väl bara hoppas att det inte blir en trea också.

Det är en större chans att det blir en remake av den första än vad det blir en trea, var så säker!
Citera
2015-06-10, 17:30
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Ett hej då, när man lägger på luren är artigt.
Ja det är väl det mest tydliga och förekommande felet på film. Men man har nästan vant sig vid det där nu.
Citera
2015-06-10, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är en större chans att det blir en remake av den första än vad det blir en trea, var så säker!

Blir det en remake så hoppas jag att den är lite mer trogen boken. Jag gillar filmatiseringen som gjorts men som du kanske vet så har ju våldet tonats ner ganska rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in