Jag kan störa mig på uppföljare där de inte har koll på grejer från första filmen. Ett exempel är Millenium-trilogin; i Män som hatar kvinnor är Lisbeth Salander 24 år men i Flickan som lekte med elden som utspelar sig 18 månader senare är hon plötsligt 27. Sen får vi ju inte glömma dundertabben i American Psycho 2:
I början av filmen blir Patrick Bateman mördad av Rachael med motiveringen att han mördat hennes barnvakt.
Sen får vi ju inte glömma dundertabben i American Psycho 2
Den är rätt rolig att ha sett, men ett typexempel på uppföljare som aldrig borde ha fått grönt ljus och Mila Kunis lär ju skämmas (hoppas det) för den rollen!
När kvinnan gömmer tuttarna när hon har sex med någon. Eller ligger naken i sängen med sin man men ändå måste dra täcket över. Det handlar inte om att jag vill se bröst utan bara att det känns ologiskt. Jaha du har precis fått smaka på fet snorre i fittan men det är oerhört viktigt för dig att du inte råkar visa brösten... Fattar om det är så att skådespelerskan inte vill visa brösten. Eller det kanske är filmskaparen som inte vill det för att inte behöva ha en högre åldersgräns. Men för fan, försök att göra det på ett snyggt sätt i så fall.
Javisst känns det ologiskt men det är något som man får ha överseende med. Många skådespelerskor vill av förståeliga skäl inte slänga upp brösten till höger och vänster. Speciellt inte omgiven av ett 20-manna crew (varav 50% kanske är pilska gubbar).
när de kör med 4cyl sporthojsljud på encylindriga motorcyklar när de hoppar över typ bilar med sporthojar när de kör på sandstrand med sporthojar som om det vore på asfalt väg och sedan när man pausar och kollar en ruta i taget så ser man att de monterat crossdäck på sporthojen ........
Javisst känns det ologiskt men det är något som man får ha överseende med. Många skådespelerskor vill av förståeliga skäl inte slänga upp brösten till höger och vänster. Speciellt inte omgiven av ett 20-manna crew (varav 50% kanske är pilska gubbar).
Självklart. Men det är inte brösten i sig jag är intresserad av. Ska de döljas kan det ju göras på ett snyggt sätt som ser naturligt och avslappnat ut. Känns bara konstlat när det ser ut som de klamrar sig fast i täcket som att det var på liv och död. Ska se om jag hittar några bra exempel.
Den är rätt rolig att ha sett, men ett typexempel på uppföljare som aldrig borde ha fått grönt ljus och Mila Kunis lär ju skämmas (hoppas det) för den rollen!
Ja, bättre har man ju sett även om den är underhållande. Får väl bara hoppas att det inte blir en trea också.
Jag stör mig på allt kärleksdravel i alla filmer. Spelar ju ingen roll om det är en action film, ändå ska det alltid sluta lyckligt och att "de får varandra".
Det är en större chans att det blir en remake av den första än vad det blir en trea, var så säker!
Blir det en remake så hoppas jag att den är lite mer trogen boken. Jag gillar filmatiseringen som gjorts men som du kanske vet så har ju våldet tonats ner ganska rejält.