Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 23:09
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Detta har redan besvarats många gånger i tråden men vi tar det igen: I dessa fall du tänker på pekar inte allt mot att personen har blivit bortrövad - då har de antingen försvunnit frivilligt eller helt enkelt irrat bort sig. Der här fallet, ja då pekar allt mot att hon har blivit bortrövad. Dessutom är hon väldigt ung vilket också såklart är en viktig parameter.

bull, hon är blond, ung o söt vem bryr sig om någon annan som försvinner?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det knepiga tycker jag är att tösen verkar försvunnit ifrån caféets baksida (som en innergård?)där moppen stod parkerad. Det är sällan folk råkar köra förbi en baksida så som jag tolkar att caféet är beläget (med bilväg framför caféet och inte på baksidan). Det minskar ju risken att obehöriga passerar....

Så baksidan är inte synlig från vägen oavsett vilket håll man kommer från? Det komplicerar det hela...
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-09 kl. 23:11.
Medlem
Kan inte någon ringa in och tipsa polisen om den här videon? Känner inte att jag klarar av det alltså, sitter och skakar faktiskt för att jag tycker det är så oerhört kusligt.
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hur ofta brukar man notera vad andra har på sig? Jobbar man tillsammans blir det ännu svårare då man lätt blandar ihop plagg från olika dagar.
Hjärnan memoriserar saker omedvetet. Så att verkligen behöva minnas om någon haft ljust eller svart tror jag inte är särskilt osannolikt att tillslut faktiskt komma på. Jag kan uppge vad alla på mitt jobb hade på sig idag..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Oavsett är videon jääävligt creepy. En enda skum video upplagd i hennes namn och dessutom med den skumma titeln?

Kan någon förklara vad videon menar? VJWorld ser ju också lite malplacerat ut..

Videon är rippad från kanalen VJWorldTube: https://www.youtube.com/results?search_query=vjworld+countdown - som någon skrev tidigare så är det INTE en countdown som dyker upp ifall man söker på liknande filmer. VJWorld är ett företag som pysslar med (från siten vjworld.com):

"VJWorld.com is dedicated to the presentation of visual entertainment that enhances environments in the service and hospitality industry, which includes VJs, DJs, Bar & Club Owners, Party Planners, Retailers, Offices, Transportation and Nightlife Establishments. We provide select hardware, quality downloadable and DVD video Visuals, as well as custom content for your professional needs."

Så det kanske ger en aning om vad personen som laddade upp klippet rör sig i för kretsar.

Polisen bör - om de har tillgång till tjejens mail etc - göra en snabbkoll ifall länken till videon har mailats till henne (eller postats någonstans twitter, fb etc). Om inte så är det med största sannolikhet inte relaterat.

Till den som frågade innan... nej... det finns inget sätt att ändra publish date i dagsläget. Det är bara att ta ned den och ladda upp den igen som är möjligt (och då får den en ny länk).
2015-06-09, 23:10
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att de redan hittat henne .. därav de vita skydd-dräkterna, munskydd osv som man kan se på vissa bilder.

Det är inte riktigt den utrustningen man brukar se när de tar reda på upphittade saker i söket efter en försvunnen.

skyddet är till för att poliserna inte ska lämna DNA från sig själva
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Vilken fantastisk tråd där samma fråga ställs om och om och om igen.

Kan ingen göra en sticky på;

1) Det finns oftast arbete att göra efter att man har stängt en restaurang eller butik innan personalen kan gå för dagen.

2) Medarbetarna samåkte inte för att de skulle åt olika håll.

För övrigt, vem är det som har flugit med drönare och filmat området? Är det en FB'are?
Fungerar filmen för er? http://www.expressen.se/tv/gt/unika-bilder-pa-sokandet-efter-lisa-17/
Polisen. Säger dom i klippet.
Medlem
Walleyes avatar
Videon https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk har en kommentar:

MsHayper för 33 minuter sedan
host Joh*n Vadm*n host

Namnet Joh*n Vadm*n *=a, finns i Götene.

MsHaypers kanal har en video från Hjo... https://[URL=""][/url]www.youtube.com/watch?v=EUKGkPljS_g
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja, det är självklart många youtube användare som skapar en profil den 24:e bara för att lägga upp ett klipp som heter 13 och visa en nedräkningsklocka.

Nej, du har givetvis rätt, det är säkert en seriemördare! Vi har nog att göra med Zodiac 2.0 eller vad tror du? Det är förmodligen ett pussel, kollar du på klippet baklänges, spegelvänt och upp-och-ner så kanske du får fram ett hemligt meddelande också!

Eller så kan Lisa Holm vara någon som jobbar för företaget VJWorld och allt är bara en slump vilket är det mest troliga. Finns rätt många svenskättlingar i USA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
BO stod väl inte kvar vid mopeden och väntade på att de två skulle åka iväg före.

Kan hon mycket väl ha gjort, tiden det tar för henne att skicka SMS:et, kanske kolla nån annan uppdatering i telefonen som kommit under dagen. Under tiden hinner kollegorna köra iväg och lämna henne ensam.
2015-06-09, 23:11
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jag tror ingen av hennes arbetskollegor har med det att göra isåfall skulle de ha flyttat mopeden.

Att lämna mopeden utan att röra den och ev lämna spår efter sig är väl bättre än att försöka gömma den och riskera att den blir hittad.
2015-06-09, 23:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Såg också dessa vita skyddsdräkter med tillhörande munskydd.

Har hon hittats under dagens lopp, så lär detta bli känt mycket snart.
Det är mest för att inte bevis ska kontamineras och bli oanvändbara dem har skyddsutrustning samt munskydd - handskar är mer regel än undantag av krim då dem undersöker fynd, Känslan är alla dessa fynd som finns är utslängda av GM för att fördröja och röja bevis dem kan ha då dem finner BO levandes eller död!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in