Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:54
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag tycker också detta är märkligt. Får en Twin Peaks-känsla över det hela.
Är det samma Lisa Holm som avses som uppladdaren?
Är det twitterblottarens kanal det är hämtat ifrån? VJ-JV?
Känner polisen till klippet?

Det har visserligen gått 14 dagar mellan uppladdningen till försvinnandet men kan det vara någon sorts deadline som gick ut efter 13 dagar annars skulle något hända?

Jaa, eller att 13 är ett otursnummer och är inte detta otur att man bara försvinner?
Medlem
crachies avatar
Tror ni det finns möjlighet att om det finns en GM/GK att personen skulle hinna dölja kroppen för att sedan ta sig till Blomberg station och hinna med tåget till Skövde kl 20:49?
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Hon kanske stängde av mobilen för att hon skulle åka 55 min hem på moppen

Varför? Vi talar om en 17-åring här och inte min mormor, som stänger av sin telefon så fort hon ska resa en "längre" tid.
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Kan visst vara en impulshandling. En person med sjuk sexsyn och som är social, lugn som börjar småprata med flickan och får starkt tycke för henne..i samtalet med henne eller genom att höra henne prata med sina kollegor får han reda på att hon skall köra moppe samt är sist på plats...då kör planerna igång allt mer hos den sjuke jäveln coh där det kanske börjar med fortsatt småprat och med mer inslag av flört och kanske misstolkar flickans vänliga svar som att hon vill ligga och sen går det snabbt och mycket olyckligt...hopppas och ber att flickan hittas oskadd!
Det finns alltid vissa personer som anser att de har möjlighet och därmed rätt att ta vad de vill ha. Som sagt, antagligen är det en kille eller karl som har norpat henne. Stackars liten. Hur ska detta sluta?
Medlem
deepAs avatar
Kan badoo-profil 0428469339 vara hennes??
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mopeden ej intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jag tror att ifall invandrare är inblandade så skulle de nog stulit mopeden.

Jag tror att vem eller vilka som än har gjort detta, så hade ingen stulit hennes moped. Denna var helt ointressant.
Medlem
Xehkes avatar
Kan folk bara släppa den där videon och alla jävla konspirationsteorier? "OJ VAD SKUMT" hit och "HELVETE VAD MYSKO" dit.

Lisa Holm borde vara ett ganska vanligt namn, ingen vet med säkerhet att det ens är hennes kanal.
VJWorld är ett företag i Phoenix, USA och har med allra största säkerhet absolut ingenting med JV att göra.

Hur mycket asperger finns det i den här tråden? Fan sanslöst...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Det stämmer, "något" hände på lördagen och det vore verkligen intressant att få veta vad, även om Polisen förstås vill utreda detta innan man släpper något till media. Men visst känns det som en möjlig GM i kategorin "den ensamme galningen".

Jag har sett både en och två män i mina dar som blivit allvarligt förbannade för att tjejen de raggat på inte varit intresserad, börjat skrika hora och blivit hotfull och har kunnat gå till handgemäng ifall inte andra varit i närheten.

Så man vet ju aldrig...
2015-06-09, 22:55
Medlem
pmupss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Varför vet inte föräldrarna vad Lisa hade på sig vid försvinnandet, alternativt någon av hennes arbetskamrater? Läst att det antingen var i ett par jeans eller adidasbyxor (svarta). Är ganska stor skillnad och enkelt att lägga märke till det ena eller andra av arbetskamraterna?

Kanske jobbade i jeans och hade adidasbyxorna när hon åkte moppen.
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag tycker också detta är märkligt. Får en Twin Peaks-känsla över det hela.
Är det samma Lisa Holm som avses som uppladdaren?
Är det twitterblottarens kanal det är hämtat ifrån? VJ-JV?
Känner polisen till klippet?

Det har visserligen gått 14 dagar mellan uppladdningen till försvinnandet men kan det vara någon sorts deadline som gick ut efter 13 dagar annars skulle något hända?

Oavsett är videon jääävligt creepy. En enda skum video upplagd i hennes namn och dessutom med den skumma titeln?

Kan någon förklara vad videon menar? VJWorld ser ju också lite malplacerat ut..
Medlem
Ponerat att GM inte har någon tidigare anknytning till BO så har denne säkert besökt caféet under tiden BO jobbat där. Polisen sitter säkert nu och spårar kortbetalningar som är gjorda sedan BO började jobba där och då får vi hoppas att GM inte betalade sitt kaffe med kontanter.
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Varför vet inte föräldrarna vad Lisa hade på sig vid försvinnandet, alternativt någon av hennes arbetskamrater? Läst att det antingen var i ett par jeans eller adidasbyxor (svarta). Är ganska stor skillnad och enkelt att lägga märke till det ena eller andra av arbetskamraterna?
Om jag ställer frågan till dig på studs: Kan du beskriva plaggen din familj och alla du har träffat idag haft på sig idag? Är du säker på att du kan svara 100% korrekt då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in