Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 23:07
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Varför har just detta fallet blivit så omtalat i media? Det försvinner människor varje dag, hela tiden och i dessa fall blir det en artikel i den lokala pressen och Missing People lägger ut en länk på Facebook. Men i detta fall är det i riksmedia och hela Sverige verkar vara engagerade. På vilket sätt skiljer detta sig från när Inger-Gerd, 63 är försvunnen?
Detta har redan besvarats många gånger i tråden men vi tar det igen: I dessa fall du tänker på pekar inte allt mot att personen har blivit bortrövad - då har de antingen försvunnit frivilligt eller helt enkelt irrat bort sig. Der här fallet, ja då pekar allt mot att hon har blivit bortrövad. Dessutom är hon väldigt ung vilket också såklart är en viktig parameter.
2015-06-09, 23:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vita skyddsdräkter m. m.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att de redan hittat henne .. därav de vita skydd-dräkterna, munskydd osv som man kan se på vissa bilder.

Det är inte riktigt den utrustningen man brukar se när de tar reda på upphittade saker i söket efter en försvunnen.

Såg också dessa vita skyddsdräkter med tillhörande munskydd.

Har hon hittats under dagens lopp, så lär detta bli känt mycket snart.
2015-06-09, 23:08
Medlem
Jag tror ingen av hennes arbetskollegor har med det att göra isåfall skulle de ha flyttat mopeden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Varför vet inte föräldrarna vad Lisa hade på sig vid försvinnandet, alternativt någon av hennes arbetskamrater? Läst att det antingen var i ett par jeans eller adidasbyxor (svarta). Är ganska stor skillnad och enkelt att lägga märke till det ena eller andra av arbetskamraterna?

Kanske hade jeans på sig när hon jobbade med en väska/påse med ett par adidasbyxor som hon använde när hon körde moped, eller tvärt om?

Jag undrar hur många föräldrar som faktiskt vet hur deras barn är klädda en specifik dag?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade

https://instagram.com/l*sah*lmmmm/

*?
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Jag har ingen aning om vem Johan V?dm?n är men det är fel av dig att hänga ut folk utan bevis. Vad skulle du tycka om att bli nämnd i en tråd som den här?

Ibland tycker jag att flashback är ****

Du är ju den enda som skrivit hela hans namn så att han nu dyker upp i google sökningar. Snällt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Också lite konstigt hur hon nämner att BO åkte före dom två för dom behövde ingen hjälp att stänga osv. Medans i den andra intervjun så sa hon att BO var den som lämnade platsen sist?

Ja exakt. Om de två åkte iväg efter BO så borde de ha sett/hört nåt då BO inte hann åka iväg INNAN hon blev överfallen/bortrövad. BO stod väl inte kvar vid mopeden och väntade på att de två skulle åka iväg före.
Medlem
AussieRedMans avatar
Om det är ex pojkvän är det nog ett beställningsjobb. Vad tror ni mc-gängen i trakterna lever av.
2015-06-09, 23:09
Medlem
Går det kolla upp om j*han v*dman har någon bil.
Vet hur snubbe beter sig mot tjejer. Så skulle inte förvåna mig om det var han.
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att de redan hittat henne .. därav de vita skydd-dräkterna, munskydd osv som man kan se på vissa bilder.

Det är inte riktigt den utrustningen man brukar se när de tar reda på upphittade saker i söket efter en försvunnen.
Nej. Säg inte det! Var ser du de bilderna?
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Detta har redan besvarats många gånger i tråden men vi tar det igen: I dessa fall du tänker på pekar inte allt mot att personen har blivit bortrövad - då har de antingen försvunnit frivilligt eller helt enkelt irrat bort sig. Der här fallet, ja då pekar allt mot att hon har blivit bortrövad. Dessutom är hon väldigt ung vilket också såklart är en viktig parameter.

lägg där till att det är en kvinna, om det inte skrivs om det så blir det hyckleri när feministerna går loss i media.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Herre jävlar vad ni har kommit långt under min löprunda! Nån som orkar sammanfatta läget som det ser ut just nu?

Här har du en sammanfattning

(FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten.

Rensad från trådens alla fantasifulla spekulationer om UFO, hästvåldtäktare, styckmördarkollegor och fan och hans moster..

Rätt bra sammanfattning mao.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in