Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:29
Medlem
I den första intervju med en av kollegorna så sa hon att dom två åkte iväg med bilen lite före BO medans i en intervju med den andra kollegan så sa hon att BO åkte före dom eftersom att dom två inte behövde hjälp med att stänga osv, orkar inte hitta länkarna ni får själva leta om ni vill ha "källa".
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det vet vi ju inte riktigt. Lisa skickade (tror inte att någon annan gjorde det) SMS kl 18.23 och "en kort stund senare" (enligt polisen) slogs den av.
Frågan är vad är en kort stund, finns tiden18.30 bekräftad? Annars kan det vara en längre tid än 7 minuter. 37 minuter.?
Tror inte 18:30 är exakt eller bekräftat, nej. Det är dock sannolikt att det handlar om 18:30 plus/minus fem minuter, eftersom Lisa annars skulle ha hunnit iväg på mopeden. Hur som helst så kunde han inte vara på platsen förrän långt senare.
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet varför detta fall blivit så uppmärksammat? Det försvinner väl folk hela tiden? Vad sticker ut här?

För det är en etniskt Svensk tjej... ironin är fullbordad, i detta så kallade rasistiska land...
2015-06-09, 22:30
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad betyder ''slocknade"? Kanske fick hon ett samtal och stängde av mobilen. För att hon skulle träffa någon ville inte få samtal från föräldrarna. Finns det någon som vet när hon egentligen försvann?

Varför skulle hon skicka ett sms till sin pappa och säga att hon är på väg hem om hon skulle träffa någon? Varför skulle hon lämna nycklarna i mopeden? Varför skulle hennes påse med saker lämnas? Asperger much?
Medlem
Om kartan stämmer måste det ju vara fler som vet vilken väg den hittats vid - det är en oskyltad sket-väg över ett gärde som bl.a. går upp förbi Blombergs egendom, inte alla vet att den inte slutar i ingenting utan går att köra vidare på...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Teori:

Detta är ju en väldigt ung snygg tjej och att detta är en impuls handling har jag mycket svårt att tro.
Detta är någon som kartlagt BO och vet var hon jobbar och hur hon rör sig, betyder INTE att BO och GM känner varandra utan mer att personen/personerna valt ut henne.
För jag tror precis som flera andra att detta rör sig om ett sexualbrott och jag tror inte att det är en person som bragt flickan om livet, för då borde hon ha hittats.

Jag tror mer på att hon tyvärr hålls tillfångatagen och utnyttjas sexuellt
Någon jämförde med Engla, det var en impuls medans detta förmodligen kartlagt av någon/några riktigt sjuka människor tyvärr!

Hoppas jag har FEL och att Lisa hittas oskadd!

Du förstår väl att det fetade är heeeeeeeeeeeeeeeeelt oväsentligt i sammanhanget?
2015-06-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Videoklippet är mycket intressant. Tror dock snarare att det är JV själv, har skapat kanalen och lagt upp videon. Varför skulle man/hon sätta in VJWorld om det inte menade något? Nedräkningen symboliserar tiden mellan den blev upplagd och dagens händelse när Lisa Holm (samma namn som kanalen) försvann?

Nedräkningen tycks vara rippad från någon av VJWorlds nedräkningar, varav loggan automatiskt kommer med.

Det tycks inte heller finnas någonting speciellt som VJWorld skulle ha räknat ner till, plus att de har eget konto de hade kunnat använda för någonting sådant.
Medlem
Finiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Lisa skickade ett sms till sin pappa att hon var på väg hem för att det var första gången hon skulle köra den 4 mil långa resan på sin moped. Vilket flera har påpekat redan, men som tycks undgå så många!

Fyra mil låter lite väl mycket för en så ung person att behöva åka moped på, Eller?
Medlem
JV är endast nån tok från Skövde. Såvitt jag vet så har han ingen anknytning till Lisa alls. Har inte sett någon källa på det i tråden.

Lisa skulle åka hem för första gången på mopeden, alltså så har ingen kartlagt henne under nån längre tid.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Teori:

Detta är ju en väldigt ung snygg tjej och att detta är en impuls handling har jag mycket svårt att tro.
Detta är någon som kartlagt BO och vet var hon jobbar och hur hon rör sig, betyder INTE att BO och GM känner varandra utan mer att personen/personerna valt ut henne.
För jag tror precis som flera andra att detta rör sig om ett sexualbrott och jag tror inte att det är en person som bragt flickan om livet, för då borde hon ha hittats.

Jag tror mer på att hon tyvärr hålls tillfångatagen och utnyttjas sexuellt
Någon jämförde med Engla, det var en impuls medans detta förmodligen kartlagt av någon/några riktigt sjuka människor tyvärr!

Hoppas jag har FEL och att Lisa hittas oskadd!

Någon som har funderat på att det faktiskt finns kvinnor som mördar andra kvinnor när dom känner sig hotade och att det kanske kanske kan vara något sådant
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
http://www.vjworld.com/

VJ =/= JV

Åter igen så skulle man ju hamna på lördagen om man räknar 13 dagar från den 24 maj. Hon försvann ju på söndagen. 14 dagar efter att klippet lades ut.
Medlem
FysikElskarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechrofixx
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Klippet som las upp heter 13 och de las upp den 24 maj, Lisa försvann den 7 Juni. Hur många dagar är de från uppladdningen till hon försvann? 13 dagar.
Just saying.

// Mechan
Hörde på radion igår att det tydligen spridits nån Facebookgrej bland tonåringar som kallas "72" och som innebär att man ska vara borta i 3 dygn utan att meddela någon. Kommer nu tydligt ihåg att radioprataren, halvt på skämt och halvt på allvar som dom ofta gör, att "det här ska ni låta bli ungdomar, tänk på era föräldrar" eller liknande. Får väl nästan hoppas att det är nåt sånt som pågår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in