Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 22:25
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Ni som sitter här i tråden 24/7 kan väl någon dra ihop en sammanfattning för oss andra med liv och inte möjlighet att läsa igenom allt ni skriver (där en promille är intressant).

Det finns en häftig sak som funnits ett bra tag här i världen och det kallas nyhetstidningar, dom har som jobb att göra just det du eftersöker.

http://www.skovdenyheter.se/artikel/354914/polisen-har-hittat-spar-efter-17-aringen
http://www.expressen.se/gt/stort-sokpadrag-efter-forsvunnen-tonaring-1/

Om du läser dom får en sammanfattning, också säkra källor jämfört mot folk som sitter och kollar in pundares twitterkonton.

Här har du / alla andra mongon en länk till klartexts nyheter, det kanske är lite enklare att förstå
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=6185973
Medlem
Det kan vara så att hon själv stängt av telefonen om hon visste att hon hade dåligt batteri. Det kan ju vara så att hon behöver den där lilla extra krämen i batteriet om moppen dör eller liknande.

Men det mesta tyder väl på motsatsen och ett snabbt tillvägagångssätt av GM.
Medlem
pointzeros avatar
Om det inte har kommit på tal så tar jag väl upp det... I mina ögon ser det ut som att det är ett rånförsök som gått fel. Någon/några som trodde hon kunde öppna caféet. Inte det typiska med kamp, allting måste ha hänt oerhört snabbt.
Typ ett scenario: Bli pistolhotad till en bil där dom försöker tvinga henne följa med och öppna, men hon kan ej och får ett slag som dödar henne direkt. Så dom åker iväg och dumpar kroppen någonstans.

Sen om det är hennes saker som hittats däromkring kan betyda att rånarna/mördarna försöker vilseleda polisen. Inte alls ovanligt att dom som planerar rån tar till en sån strategi.
2015-06-09, 22:26
Medlem
Fermatrons avatar
Angående youtube-klippet. Kan inte vem som helst när som helst ändra sitt användarnamn på youtube till sitt "Riktiga" namn som inte behöver vara riktigt?
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggarn1
De här videoklippet på yt där det är en nedräkning. Vad säger vi om det? Klippet heter 13, upplagd av lisa holm för 13 dagar sedan??!

Videoklippet är mycket intressant. Tror dock snarare att det är JV själv, har skapat kanalen och lagt upp videon. Varför skulle man/hon sätta in VJWorld om det inte menade något? Nedräkningen symboliserar tiden mellan den blev upplagd och dagens händelse när Lisa Holm (samma namn som kanalen) försvann?
Medlem
Blankts avatar
Fastän det är på landsbygden tycker jag det är konstigt att det inte finns fler vittnen. Mellan 18:00-22:00 så är det ju ljust ute.
Medlem
Stämmer kartan som märker ut var mobilfodralet hittades?

Och skulle J V*dman och LH ha någon koppling?
2015-06-09, 22:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Varför stänga av eller ha sönder mobilen?

Kanske hos messade för att batteriet var på väg att dö. Så den stängdes av av sig själv. GM jagar henne in i ladan, får tag på henne. Men handsken blir kvar där. Sen blir hon intryckt i en bil någonstans och GM kör iväg. Frågar om mobilen, får den, kastar ut den genom rutan.

Men då borde kollegorna sett nån bil kan man tycka.

Kanske är nån tjuv som blev påkommen, dödade för att rädda sitt skinn, gömmer henne i ladan, han stack till sin gömda bil. Ångrar sig och hämtar hennes kropp i bilen, kör en bit, kommer att tänka på mobilmaster och mobilspårning, letar reda på hennes mobil, kastar ut den genom rutan.
Senast redigerad av enough-is-enough 2015-06-09 kl. 22:30.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Precis, korta ned den luckan..

Lisas telefon slocknade en kort stund efter att ett sms skickats. Vid 18:23. Polisen finner ett skal som enligt hennes föräldrar kan tillhöra henne/varit en del av hennes telefon, 1 km från cafét.

Vad betyder ''slocknade"? Kanske fick hon ett samtal och stängde av mobilen. För att hon skulle träffa någon ville inte få samtal från föräldrarna. Finns det någon som vet när hon egentligen försvann?
Medlem
OnlyHates avatar
Teori:

Detta är ju en väldigt ung snygg tjej och att detta är en impuls handling har jag mycket svårt att tro.
Detta är någon som kartlagt BO och vet var hon jobbar och hur hon rör sig, betyder INTE att BO och GM känner varandra utan mer att personen/personerna valt ut henne.
För jag tror precis som flera andra att detta rör sig om ett sexualbrott och jag tror inte att det är en person som bragt flickan om livet, för då borde hon ha hittats.

Jag tror mer på att hon tyvärr hålls tillfångatagen och utnyttjas sexuellt
Någon jämförde med Engla, det var en impuls medans detta förmodligen kartlagt av någon/några riktigt sjuka människor tyvärr!

Hoppas jag har FEL och att Lisa hittas oskadd!
Senast redigerad av OnlyHate 2015-06-09 kl. 22:31.
2015-06-09, 22:28
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Stämmer kartan som märker ut var mobilfodralet hittades?

Och skulle J V*dman och LH ha någon koppling?
Nej, han råkar bara bo på fel plats.
Tack lexbase.
2015-06-09, 22:28
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Videoklippet är mycket intressant. Tror dock snarare att det är JV själv, har skapat kanalen och lagt upp videon. Varför skulle man/hon sätta in VJWorld om det inte menade något? Nedräkningen symboliserar tiden mellan den blev upplagd och dagens händelse när Lisa Holm (samma namn som kanalen) försvann?

http://www.vjworld.com/

VJ =/= JV

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in