Kollegan skulle ju inte åt samma håll så därför kunde knappast Lisa åka med henne som någon förslog. men någonstans står det att den kollega som åkte med Rebecka i bilen hade sin moped kvar och att den stog bredvid Lisas. Varför? verkar snurrigt med kollegornas tidsangivelser.
Intressant fakta när de gäller platsen där någon sa att man borde leta. De är väldigt nära där dem uppger att dom hittat mobilfodralet. Enligt ABs livesändning spärrar man av ett område på en stor äng med skog mitt på ängen.
Vad spelar det för roll om hon har pojkvän? De kanske har någon sorts kris i förhållandet? BO vill hitta någon ny?
Osannolikt men bör inte uteslutas att hon skulle träffa någon efter arbetspasset och det var därför hon valde att åka själv. Det behöver inte ha handlat om någon romantisk träff, utan vad som helst egentligen. Att hon ville köpa något, att de skulle byta något etc.
Nejdå, det är en vettig teori. Hoppas att polisen -vilket dom säkert gör- jobbar även med att kolla hennes epost, mobiltrafik osv.
Det låter rätt långsökt, det finns så många östeuropeiska tjejer som är lättare att lura in i sex slaveriet så att plocka en Svensk tjej mitt ute på landsbygden låter i mina öron rätt osannolikt. Sådana gäng får tag på tjejerna i hemländerna(typ Rumänien).
Jo, det är givetvis ett mer långsökt alternativ.
Men man kan tänka sig att de kan sälja en svensk tjej dyrare.
Utländsk organiserad brottslighet har dessutom växt sig starkare i landet, och fallet ger ett konstigt intryck i form av brist på spår, vilket ger känslan att det var mer planerat/fler människor inblandade som kunde hålla i tjejen, då det inte hittats några tecken på kamp.
Men jag svamlar förmodligen bara.
Stalker/olyckligt kärt psykfall är betydligt troligare.
Och tyvärr är det även ett sämre alternativ, då det minskar chanserna av att tjejen ska vara vid liv.
Utländsk liga är nog bara önsketänkande från min sida, då de skulle kunna hitta henne levande.
Men fan vad trött jag blir, den ena efter den andra skriker rasist så fort någon nämner "neger", "somalier", "flyktingförläggning" etc etc. Vad är det för genetiskt fel på er? Har ni något jävla kortkommando på datorn som gör att ni bara behöver trycka "enter" för att datorn ska söka upp redan inprogrammerade ord, citera inlägg och svara med "rasist".
Utomhus123 skrev ett tidigare inlägg med en teori om en vit man i 30-50 års åldern. Jag såg inte en jävel som citerade det inlägget och skrek "rasist". Det beror förmodligen på att det i er trångsynta värld bara går att vara rasistiskt mot alla hudfärger förutom den vita.
Skärp er nu. Det är fullt möjligt att en eventuell GM är både svart, vit, gul röd och LILA. Oavsett vilken hudfärg den eventuellt skadade individen bär på så är det en 17-årig flicka som är försvunnen. En flicka vars föräldrar förmodligen håller på (om de inte redan blivit det) att bli sinnessjuka av oro.
Det är ett sant faktum att många överfallsvåldtäkter och mord sker av icke etniskt svenskar. Och nej, ni behöver inte dra upp Niklas Lindgren och kompani, alla vet att dem är vita och att dem har begått brutala brott. Jag vet inte om människor av utländsk etnicitet är överrepresenterade i dessa fall av brott men jag vet att det sticker i mångas ögon (inklusive mina egna) att människor, som från början inte kommer härifrån, välkomnas in i vårt land med öppna armar och sedan tar sig friheten att beröva andra människors trygghet. Det är ett FAKTUM att dessa dåd inte hade skett om Sverige inte hade delat ut uppehållstillstånd med flingpaketen.
Med detta sagt ber jag vänligt men bestämt att alla jävlar som bara måste upprepa dessa ord att hålla sig härifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Mopeden parkerad, nycklarna i, hon stänger Cafét själv, man hittar en handske i ladan 30 meter bort.
En man, vit, 30-50 åring som har någon slags koppling, brukar fika där kanske, lurat till sig en träff via badoo, eller något annat, som sedan har gått fram och ställt en fråga för att sedan klubba ner henne alternativt bett om hjälp eller med tvång under hot fått in henne i ladan / släpa henne till ladan och gjort sitt, sedan kört därifrån och dumpat henne i skogen. Är det genomtänkt så kan nog GM till och med ansträngt sig lite och gömt kroppen en bit in. Smal, ung tjej, väger nog inte mer än 45-55 kg, ganska enkel att släpa / bära en bit.
Hundar får inte upp något spår, två tecken på att hon inte har släpats eller burits någon längre bit i närområdet till ladan / Cafét.
Tror inte på att det är en neger utan snarare som sagt en man i 30-50 års åldern, vit, inte säkert svensk men vit.
Polisen har också kört ut med hundpatruller och en båt vilket tyder på att polisen är inne på samma spår.
Förutom hennes fullkomligt iskalla beteende är det en mening som får mig att rysa ordentligt. Den var något i stil med: "det är tragiskt det som hänt". Tänk dig att din kollega på ett litet företag eller liknande försvinner under liknande omständigheter. Inte fan förklarar du hur tragiskt det är det som hänt efter två dagar ? Man säger nåt i stil med: jag är djupt oroad men hoppas inget allvarligt inträffat eller jag vill inte spekulera men hoppas hon är välbehållen någonstans. Skulle faktiskt inte förvåna mig om hon plockas in snart.
Visst fan är det tragiskt det som har hänt, oavsett vad det är som har hänt och vilket ufall det blir. Jag ser inte varför man ska anmärka på hennes ordval.
Du letar efter något som inte finns. Denna kollega ska dessutom ha kört hem tillsammans med en tredje kollega så alla på fiket har något slags alibi. Kollegan är troligen mycket chockad samt ej van att bli filmad och framstår som väldigt nervös men också "känslokall". Hon vet ju inte hur hon ska bete sig då hon aldrig varit i en liknande situation tidigare.
Polisen hävdar ju att handsken ska ha blåst 60 meter, så hur långt kan ett mobilskal flyga när vinden tar tag i det? Mer? Mindre?
Lite konstig tanke att en handske skulle ha blåst iväg åt det hållet (från cafet till ladan, dvs väst-ish) när det blåste hårda vindar åt motsatt håll i området på söndagen.
Fyfan vilket svin. Tycker även Kate Brock är lite lik Lisa Holm. Han insåg kanske att han aldrig skulle få Kate så han tog någon som är så lik henne som möjligt?
Tyvärr känns det som ett bortrövande. Då är det antingen en gärningsman som planerat det hela med henne som specifikt mål, eller ett psykfall som råkat se henne där och då och tog chansen när han fick den.
Det vanligaste i dessa fall är väl att det är en ren slump. Att psykfallet bestämt sig för att ta någon och bara råkar ta just det offret. Detta motsägs dock av att det var ett så avskilt område vilket kan antyda planering i förväg.
Svårt att säga. Svårt också att gissa huruvida hon kan hittas vid liv. Det beror ju på vad för slags psykfall det är frågan om. Någon slags sexual-brottsling känns tyvärr ganska sannolikt.
KATASTROF att man hittar skalet 3:e dagen,tänk ifall man hade hittat det första dagen med missing people inkopplat? De hade hittat detta efter halva dagen minst. Man borde ha kopplat in missing people samtidigt som militären, tänk er ifall dessa två grupper fick gå åt varsitt hål då hade man nog hittat skalet tidigare.
Eftersom man hitta skalet på en äng stärker mina misstankar mot fyrhjulingen som var ute o leta igår. Hans fyrhjuling borde klara av den terrängen.
Tattaren ni länkar är en mycket märklig man,kom fram en gång till mig och frågade vart festen var och började plötsligt dansa,detta hände på torget i lidköping
Till er som säger att unga ofta har flera skal,jag tror nog inte tjejen med sig 10 skal till jobbet och byter det under arbetspasset utan hade samma skal hela tiden. Kan det vara de skalet som finns på instagram?
Det var inte så folk trodde. På hennes instagram bild så visar hon upp ett skal och då skrev nån person att det borde vara lätt att känna igen det. Men vem vet om hon bytt skal efter den bilden eller innan hon drog till jobbet den dan? Inte PÅ jobbet! Läs vad som skrivs istället.