Citat:
Ursprungligen postat av
Mellanmilk
Det finns två typer av kod. En PIN-kod som låser upp kortet. Sedan en lösenkod som slås varje gång du går från låst skärm in i telefonen. Det som man även kan låsa upp med fingeravtryck. Alltså två olika typer av kod.
Enligt bruksanvisningen som jag citerade ur måste man använda lösenkoden när man startar eller startar om mobilen. Men, utan att gå alltför djupt in på det tekniska, det går att ställa om så man inte behöver låsa upp mobilen varje gång man använder den, bara när man startar den, eller hur? Och så används ofta Androider, varför är iPhoneanvändare annorlunda?
Citat:
Ursprungligen postat av
softmoon
Suck. PIN-kod är till för SIM-kortet. Apples kodlås är vad man behöver vid varje upplåsning av telefonen, LÅST SOM OLÅST. Vad det kallas i Android har jag ingen jävla aning om eftersom jag aldrig ägt en, men säkert skärmlås eller något liknande.
Jag upprepar, PIN-kod är kopplat till SIM-kortet och krävs EN ENDA gång, vid telefonens start. Kodlås, skärmlås, kuklås, vad fan det nu kallas hos diverse plattformar krävs VARJE gång du låser upp telefonen när den är PÅSLAGEN.
Kan vi släppa detta nu? Känns irrelevant.
Nej, det är inte irrelevant. Kunde eventuell GM slå av telefonen utan att slå sönder den?