Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 20:55
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De inte helt omöjligt, jag börja tänka samma banor att hon försökt fly till fots, och GM sprungit efter...
Hoppas att Polisen har finkammat området med Hundar?

De flesta tonåringar går omkring med hörlurar och lyssnar på musik, så det kan mycket väl vara så att en gärningsman kan ha kommit i fysisk kontakt med henne innan hon uppfattat att hon varit själv på platsen, och då hinner de knappast att fly.
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag tror att du har fel och att det är en impulshandling.

ja räcker väl med att han besökt cafeét en gång tidigare, kanske på permis från rättpsyk till och med?
Medlem
pmupss avatar
Känns som de avspärrade områdena är av stor betydelse för polisen. Tror tyvärr man hittat mer än materiella ting, tillexempel blod? Man vill inte ha massvis med folk som går in på området och förstör bevisen osv.

Att Lisa skulle vara död och begravd i närheten av fiket går nog att utesluta, då man redan skulle ha hittat kroppen.

1. Lisa är försvunnen av egen fri vilja
2. Lisa är frihetsberövad

Varför skulle hon vara intressant att kidnappa? Gjort någon upprörd/arg? Någon i hennes familj/närhet har gjort GM upprörd/arg? Slumpen att just hon blev utvald?

Vilka visste att hon skulle åka hem själv idag? Om hon annars inte brukar göra det...

Många frågor, få svar. Hoppas innerligt att hon hittas välbehållen.
Medlem
Kanske är sist på bollen men kan det vara så att polisen redan funnit henne alternativt tecken som omöjliggör att hitta henne vid liv. Jag spekulerar eftersom man avbryter sökandet på kvällen och inte kopplar in missing people.. och syftet med att inte släppa infon är att inte avslöja detta för GM eftersom man kan ha hittat spår på eller vid henne som lätt knyter en GM till brottet. Alltså viöl man utvärdera spåren och sy in GM innan denne hinner ta livet av sig/fly länet eller landet??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Förmodligen inte, om nu alla ledtrådar pekar åt rätt håll så kommer dom nog söka vidare på ett effektivt sätt.
Jo, kan även vara att de använder hundar och inte vill ha massa luktspår från människor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Hur vet du det?
"Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet. Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens."
Ganska hyfsad felskrivning isåfall.

Okej. Som jag har uppfattat det så har det hela tiden skrivits om tre st som stänger caféet. Men då har du rätt. Då är det hon som lämnar tidigare i så fall. Men som jag uppfattat det så är det tre st kvar som lämnar sist.
2015-06-09, 20:56
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Dags att ta en närmare titt på kollegorna på allvar, någonting säger mig att det ligger en hund begraven där, dom har inte sagt allt dom vet..

Jag får dom vibbarna av dom ju mer man kolla på klippet,- eller så är man bara paranoid..?
Medlem
Skulle vilja säga att det är till hennes fördel att dom hittar mobildelar men inte henne. Då har förmodligen GM intresse i att hålla henne levande. Jag menar, platsen polisen hittat mobilskal/fodral är en bra plats för dumpning/våldtäkt vad det verkar. Vid en skogsdunge och en bit bort.

Hoppas på det bästa.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmilk
Det finns två typer av kod. En PIN-kod som låser upp kortet. Sedan en lösenkod som slås varje gång du går från låst skärm in i telefonen. Det som man även kan låsa upp med fingeravtryck. Alltså två olika typer av kod.
Enligt bruksanvisningen som jag citerade ur måste man använda lösenkoden när man startar eller startar om mobilen. Men, utan att gå alltför djupt in på det tekniska, det går att ställa om så man inte behöver låsa upp mobilen varje gång man använder den, bara när man startar den, eller hur? Och så används ofta Androider, varför är iPhoneanvändare annorlunda?
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Suck. PIN-kod är till för SIM-kortet. Apples kodlås är vad man behöver vid varje upplåsning av telefonen, LÅST SOM OLÅST. Vad det kallas i Android har jag ingen jävla aning om eftersom jag aldrig ägt en, men säkert skärmlås eller något liknande.

Jag upprepar, PIN-kod är kopplat till SIM-kortet och krävs EN ENDA gång, vid telefonens start. Kodlås, skärmlås, kuklås, vad fan det nu kallas hos diverse plattformar krävs VARJE gång du låser upp telefonen när den är PÅSLAGEN.

Kan vi släppa detta nu? Känns irrelevant.
Nej, det är inte irrelevant. Kunde eventuell GM slå av telefonen utan att slå sönder den?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-06-09 kl. 20:58.
2015-06-09, 20:57
Medlem
Tycker det känns som det går ofantligt långsamt för polisen att utföra sina uppgifter. Snigelfart deluxe är min uppfattning.
2015-06-09, 20:58
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag tror att du har fel och att det är en impulshandling.

Håller med om att det troligtvis är en impulshandling men GM bör ha lokalkännedom.
2015-06-09, 20:58
Medlem
kristerzs avatar
Enligt min lilla undersökning på webben.
(Rätta mig om jag har fel)

Exets (ML) alibi var en match
Som började kl 16.00 i Vårgårda.
Ca 7-8 mil ifrån caféet, matchen slutade Kl 17.45.

Just saying.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in