Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 20:52
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahsoldier
Vad kan det tänkas vara för "del av telefon" som hittats?
Med tanke på terminologiinkompetensen hos polis och media så kan det vara allt som finns från skärm till baksida eller ett headset.
2015-06-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmilk
Det är tre st. Två i bil och BO på moped. Finns ingen kollega med moped. Det är ett skrivfel i aftonbladet.
Hur vet du det?
"Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet. Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens."
Ganska hyfsad felskrivning isåfall.
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
De vill väl inte att MP ska dundra runt på sökområdet och riskera att förstöra ev. spår och annat. Polisen väntar på att ge klartecken för skallgång.

Förmodligen inte, om nu alla ledtrådar pekar åt rätt håll så kommer dom nog söka vidare på ett effektivt sätt.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
GM verkar veta en hel del om stället. Han vet att Lisa skall tar sin moppe och åka på baksidan. Han ser troligtvis hennes kollegor försvinna bort i bilen. Hur vet han att det bara är Lisa kvar?

Gm har troligtvis MYCKET god lokalkännedom. Detta är ingen randomplats man råkar befinna sig på av en
slump.
Jag tror att du har fel och att det är en impulshandling.
Bannlyst
Hjälmen har inte hittats va? Tillhygge?

Ang GM så finns det ju bara 2 alternativ:

1. Någon som känner henne; vän, kollega, nuvarande och fd pojkvänner, familjevän.

2. Någon som skådat henne på kaffeet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beergrylls
Alla frågar om hennes farsa är rik..
Vet inte om det har tagits upp i tråden, men han är en relativt högt uppsatt militär. Vad han tjänar vet jag tyvärr inte..

Kan det ha något med det göra då? något med hans arbete? men då borde ju han blivit kidnappad istället.
Medlem
Boggymans avatar
Dags att ta en närmare titt på kollegorna på allvar, någonting säger mig att det ligger en hund begraven där, dom har inte sagt allt dom vet..
2015-06-09, 20:54
Medlem
e_peppes avatar
får inte riktigt kläm på var det har hittats fodral respektive mobildisplay, läste söderut någonstans och mot kinnekulle på ett annat ställe, och det får jag till norrut. sen snackades det om ett surhål åxå..
någon som vet?
är det den lilla vägen som går ner bakom ladugården månne?
2015-06-09, 20:54
Medlem
MisterShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Polisen har ju bett folk hålla sig undan
Fast samtidigt har jag någonstans ikväll läst att Polisen satt MP i stand by. Man väntar bara på vad man kallar en "lämplig uppgift" åt MP.
2015-06-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
GM verkar veta en hel del om stället. Han vet att Lisa skall tar sin moppe och åka på baksidan. Han ser troligtvis hennes kollegor försvinna bort i bilen. Hur vet han att det bara är Lisa kvar?

Gm har troligtvis MYCKET god lokalkännedom. Detta är ingen randomplats man råkar befinna sig på av en
slump.

Ja, kanske någon som bor i trakterna eller någon som bott i trakterna tillfälligt.
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicknightinggale
Hjälmen har inte hittats va? Tillhygge?

Ang GM så finns det ju bara 2 alternativ:

1. Någon som känner henne; vän, kollega, nuvarande och fd pojkvänner, familjevän.

2. Någon som skådat henne på kaffeet.

Vi har skummat lite ang hjälmen, inte kommit fram till något direkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Men seriöst, hur kan vissa tycka att kollegan är misstänkt bara för att hon inte reagerar på ett sätt som ni tycker att hon ska göra. Alla reagerar olika på stressrelaterade moment. Kan hon vara inblandad? Ja, men samma sak går att säga om alla andra personer som varit och fikat där eller som har rört sig i närområdet. Det kan vara Gert-Åke 73 år som fick tillbaka för lite växel på sin hundralapp.

Precis du säger ju det själv, det kan vara precis vem som helst - därför även kollegan. IQ-befriat inlägg.

Kollade på intervjun nu, fick konstiga vibbar..kändes lite som att hon spelat upp i huvudet vad hon skall säga till media, hon svarar nervöst på frågorna utan att ens rynka pannan eller göra något märkvärdigt ansiktsuttryck. Lite som en presentation inför klassen, man stammar, läser av manuset (i detta fall spelar hon upp det i huvudet) säger "hmmm, ah, mm, ehh," för att komma på vad man skall säga näst...jag menar är det ett normalt beteende vid såna här händelser, eller när ens vän kanske är mördad? Jag hade iallafall fått en och en annan tår, varit orolig, bestört..den tjejen var ju helt jävla känslokall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in