Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 20:49
Medlem
Det är givetvis svårt att spekulera i vad som hänt. Det blir ju rena gissningar. Det mest sannolika enligt mig är hon rövats bort av GM.

GM känner troligtvis inte BO.
GM har god / mycket god lokalkännedom.

Otäckt fall. Hoppas polisen kan ta hjälp av Missing People och börja söka ett ännu större område.
2015-06-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterShadow
Intressant det här med missing people, man har fortfarande inte gått ut med någon egen efterlysning. För drygt 10 min sen publicerade man ett inlägg om ett annat försvinnande på sin sida, admin där är med andra ord aktiv. Men inget om Lisa, och polisen har ännu inte bett MP om hjälp.

det är för dom inte ska klampa runt och förstöra eventuella bevis, dom måste säkra att hon inte är borta frivilligt osv, säkra bevis sedan släpper dom in MP

Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Vet vi mer exakt var både skal/fodral och mobildelarna var upphittade? Är dom långt ifrån varandra?

Nej i samma område

Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
J*han V*dm*n (o,a,a)
Vi vet ju inte mer om honom än att han verkar dum i huvet? Har vi någon som binder honom till fallet?
2015-06-09, 20:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Intressant det här med missing people, man har fortfarande inte gått ut med någon egen efterlysning. För drygt 10 min sen publicerade man ett inlägg om ett annat försvinnande på sin sida, admin där är med andra ord aktiv. Men inget om Lisa, och polisen har ännu inte bett MP om hjälp.

Polisen har ju bett folk hålla sig undan
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Det finns ju en chans att kollegan ligger bakom det däremot. Kollegan hade moped.
Tänk dig: kollegan är svartsjuk på BO för att denne tagit någons pojkvän eller liknande. När kollegan är ensam med BO ser hon sin chans att få sin hämnd. Hon kanske har något vapen med sig som hon hotar henne med. Kollegan ringer sedan upp en medhjälpare som kommer dit och tar livet av BO, därefter använde de medhjälparens bil för att åka och begrava kroppen. De släpar på kroppen och mobilen faller ut och går sönder på vägen. Rena spekulationer.

Det är tre st. Två i bil och BO på moped. Finns ingen kollega med moped. Det är ett skrivfel i aftonbladet.
Medlem
Citat:
Polisen har inte bett om hjälp men MP är redo ifall begäran kommer. MP bestämmer inte själva ifall man ska ut och leta.
2015-06-09, 20:51
Medlem
Citat:

Det kanske är som så att polisen vet mkt mer och inte behöver ta hjälp av mp? Bara en tanke alltså.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det motsvarar vad som i androidtelefoner kallas PIN-kod.

Det går att ändra så att man behöver lösenkoden bara när man startar, och androidanvändare jag känner använder oftast PIN-kod bara när de startar mobilen. Invektiv höjer inte diskussionsnivån.

Suck. PIN-kod är till för SIM-kortet. Apples kodlås är vad man behöver vid varje upplåsning av telefonen, LÅST SOM OLÅST. Vad det kallas i Android har jag ingen jävla aning om eftersom jag aldrig ägt en, men säkert skärmlås eller något liknande.

Jag upprepar, PIN-kod är kopplat till SIM-kortet och krävs EN ENDA gång, vid telefonens start. Kodlås, skärmlås, kuklås, vad fan det nu kallas hos diverse plattformar krävs VARJE gång du låser upp telefonen när den är PÅSLAGEN.

Kan vi släppa detta nu? Känns irrelevant.
Senast redigerad av softmoon 2015-06-09 kl. 20:54.
Medlem
Citat:
De vill väl inte att MP ska dundra runt på sökområdet och riskera att förstöra ev. spår och annat. Polisen väntar på att ge klartecken för skallgång.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Vi vet ju inte mer om honom än att han verkar dum i huvet? Har vi någon som binder honom till fallet?

Nej, vi vet inget mer än att han tidigare följt efter och trakasserat tjejer sexuellt i Skövdeområdet. Riktigt slemmig typ. Han verkar även ha en fascination för blonda unga tjejer om man kollar hans twitter.
Medlem
mrnemtrixs avatar
Nu har polisen hittat ytterligare delar tillhörande en mobil enligt GP. Någon som slängt ut en mobil i farten från en bil?
Medlem
Alla frågar om hennes farsa är rik..
Vet inte om det har tagits upp i tråden, men han är en relativt högt uppsatt militär. Vad han tjänar vet jag tyvärr inte..
2015-06-09, 20:52
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
GM verkar veta en hel del om stället. Han vet att Lisa skall tar sin moppe och åka på baksidan. Han ser troligtvis hennes kollegor försvinna bort i bilen. Hur vet han att det bara är Lisa kvar?

Gm har troligtvis MYCKET god lokalkännedom. Detta är ingen randomplats man råkar befinna sig på av en
slump.

Antingen är det slumpen bara att BO faktiskt är kvar och GM får ett läge att slå till.
Eller så ah, jag vet faktiskt inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in