Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 20:33
Medlem
GM skulle ju kunnat hotat flickan med ex. jaktgevär och på så sätt fått henne att släppa allt. Att en handske hittats tyder ju på att detta kan ha skett i samband med att hon just skulle åka iväg (dvs tagit av handsken för att enklare få upp nyckeln).

Det måste ju ändå ha funnits andra personer närvarande vid caféets stängning? Eventuella gårdsägare etc borde ju också finnas i närområdet.
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Ja det var ju någon som tydligen betedde sig lite konstigt inne på cafeet. Vet dock inte om han avfärdades sen. Polisen skulle kolla upp det.

DAGEN INNAN!!!!
Medlem
Från AB:
"Vid 18-tiden på söndagen så stängde hon och kollegorna, Rebecka, 21, och två andra tjejer, kaféet. När de stängt och låst satte sig Rebecka och den tredje kollegan i Rebeckas bil för att åka hemåt."

Med tanke på att Rebecka och den tredje kollegan gemensamt åkt iväg så har vi då BO och en till kollega som är kvar sist(?). Eftersom vi misstänker människorov så måste det ju betyda att den andra anställde har något med det att göra eller att en okänd person fört bort henne. Den andre kollegan blir ju väldigt intressant i det här då hon bör vara den absolut sista som sett flickan.

"– Jag har fått som vana att kolla av lite hur det ser ut här när jag åker, bara för att kolla om det är någon som hänger kvar. Det sägs att det varit lite stölder här men jag såg inget konstigt alls, säger Rebecka."

Rebecka har alltså inte sett något. Jag tänker om någon vill föra bort flickan så bör man väl ändå ha en bil till det? Nej, det är nånting som inte stämmer i det här fallet. Den andre anställde tycker jag är väldigt intressant och denne bör man kolla upp.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Kodlås menar du? Ja det är vanligt.
PIN-kod brukar bara behövas när telefonen startas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Ta det lugnt. Det var en ren gissning. :-)

Om man förutsätter att förövaren har lokalkännedom, bråttom och inte vill bli upptäckt (vilket jag gjorde), så är det där den första avtagsvägen (räknat från arbetsplatsen) som är väl dold, som inte leder till någon bebyggelse, där man kan köra bil ända fram till skogskanten och där man får vara ifred. Vägen fram till avtagsvägen leder heller inte förbi någon onödig bebyggelse.

Det är helt enkelt den mest självklara dumpningsplatsen om man har något i bagaget som man inte borde ha.

Vem är det som sagt hon dumpats? Hen kan ju ha henne i förhör någonstans.
2015-06-09, 20:34
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifehacker112
Delar av telefonen har hittats enligt AB
Förhoppningsvis kan det finnas DNA från GM på grejerna!
Medlem
Intervju med en av Lisas arbetskamrater
http://www.vastgotabladet.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Ja det var ju någon som tydligen betedde sig lite konstigt inne på cafeet. Vet dock inte om han avfärdades sen. Polisen skulle kolla upp det.

fast det var väl i lördags?
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
PIN-kod brukar bara behövas när telefonen startas.

Snälla någon... Kodlås är INTE PIN-kod utan krävs vid varje upplåsning av telefonen när den är påslagen.
2015-06-09, 20:35
Medlem
Okej... Mobildelar + Mobilskal. Tror inte detta är en slump.. Så hur kom GM dit? H*n kan ju inte kört bil ut på ängen?? Alltså måste GM tagit sig dit på fot. 1km tar ju inte alls lång tid att gå, ännu mindre att springa.
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crachie
Intressant att Expressen skriver att man hittat en sprucken display utanför avspärrningarna av privatpersoner.
Om detta är hennes mobil så tror jag att hon är i närheten av Cafet och att man kan följa GM/GK flyktväg genom fynden. Inte så man springer med en 17åring över axeln utan att vara orolig att bli sedd.

Stämmer detta så är det bara be till högre makter att spåren fortsätter så långt som möjligt! Snälla!
Medlem
Teknikerna har koncentrerat sitt arbete i en skogsdunge, precis intill grusvägen, där de intresserar sig för ett par olika platser.
Inne bland träden finns, enligt boende i området, ett så kallat "blöthål".
– Det är inget område man går igenom frivilligt säger en man som bor i närheten.
Undersökningar i området kommeratt fortsätta även på onsdagen.
Skriver aftonbladet.

Kan detta blöthål vara platsen där eventuell kropp är dumpad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in