Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 20:30
Medlem
sabress avatar
Efter att ha sett intervjun med hennes kollega så tror jag hon vet något som hon inte vill berätta. Hon är lite halvskum.
2015-06-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Polis som intervjuvades i aftonbladet Live. Stod i Inlägg 1103 som någon annan skrev för 2-3 sidor sedan.
OK, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Lucynyu
Min teori: Lisa, ska åka hem och står vid sin moped. Hon möts av GM och i panik springer hon sin väg. Hon tappar då sitt fodral under tiden hon springer. GM följer efter och hinner tyvvär ifatt henne.

Dock kan jag inte komma på vart hjälmen ska ha tagit vägen??????? Någon som har ett förslag?
Jag skulle kunna tänka mig att det är ett "ypperligt tillfälle" för GM att smyga fram till BO bakifrån, och dra denne med sig, precis när denne precis håller på och ta på sig en hjälm. Denna täcker öronen (minskad hörsel) och begränsar delvis sikten, vilket ger en möjlighet till överraskningsmoment. Det vore i så fall inte konstigt att hjälmen inte återfunnits ännu eftersom den i så fall inte avlägsnades vid mopeden.

Usch, detta var inget trevligt fall. 17-årig tjej med hela livet framför sig.
2015-06-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterShadow
Är det inte väldigt vanligt med PIN-kod eller liknande för att låsa sin mobil? Framför allt i den åldern?

Kodlås menar du? Ja det är vanligt.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Jag ska spåna vidare på den skumma kollegan.

Jag misstänker starkt ett triangeldrama. Lisa som är den snyggare av hon och kollegan gillar samma kille som kollegan. Och nu måste vi bortse från killarna på insta osv. Det är en snubbe vi förmodligen inte känner till öht. Det ena leder till det andra och kollegan går och stör sig på den vackra Lisa. En dag får hon nog och när hon får veta att Lisa ska åka hem själv ser hon sin chans och dödar henne.

Det skulle inte vara första gången någon faller offer i ett triangeldrama. Va hette hon 17åringen som dödades i skogen av en kille påhejad av en tredje kvinna? Rojo, roja? Och som i fallet med kinesen jeng där mgm gick ut i pressen och vädjade när det förmodligen var han som mördat henne gör hon samma sak och låter sig intervjuas. Varpå henne fullkomligt katastrofala intervju.

Hennes intervju borde få pris för obehaglighet. Visst, hon är 21, svensk och skygg. Men de saker hon sa lät som direkt uppläst från en punklista som hon antingen själv skrivit eller fått av någon annan. Förmodligen det senare med tanke på hur jävla nervös hon var.
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterShadow
Är det inte väldigt vanligt med PIN-kod eller liknande för att låsa sin mobil? Framför allt i den åldern?

Jag tror det är väldigt olika, en grej man har eller inte har liksom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Märkligt inlägg men jävligt otäckt. Den platsen åker man inte till utan att ha kännedom om platsen. Var kom tanken ifrån att leta där?

Vad vet du som polisen borde veta?

Ta det lugnt. Det var en ren gissning. :-)

Om man förutsätter att förövaren har lokalkännedom, bråttom och inte vill bli upptäckt (vilket jag gjorde), så är det där den första avtagsvägen (räknat från arbetsplatsen) som är väl dold, som inte leder till någon bebyggelse, där man kan köra bil ända fram till skogskanten och där man får vara ifred. Vägen fram till avtagsvägen leder heller inte förbi någon onödig bebyggelse.

Det är helt enkelt den mest självklara dumpningsplatsen om man har något i bagaget som man inte borde ha.
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
OK, tack!

Jag skulle kunna tänka mig att det är ett "ypperligt tillfälle" för GM att smyga fram till BO bakifrån, och dra denne med sig, precis när denne precis håller på och ta på sig en hjälm. Denna täcker öronen (minskad hörsel) och begränsar delvis sikten, vilket ger en möjlighet till överraskningsmoment. Det vore i så fall inte konstigt att hjälmen inte återfunnits ännu eftersom den i så fall inte avlägsnades vid mopeden.

Usch, detta var inget trevligt fall. 17-årig tjej med hela livet framför sig.

exakt vad jag tänkte. helt själv på baksidan av den där ladan med ett praktpsyk som sänker henne med strypning bakifrån när hon precis satt sig på mopeden.
2015-06-09, 20:32
Medlem
crachies avatar
Intressant att Expressen skriver att man hittat en sprucken display utanför avspärrningarna av privatpersoner.
Om detta är hennes mobil så tror jag att hon är i närheten av Cafet och att man kan följa GM/GK flyktväg genom fynden. Inte så man springer med en 17åring över axeln utan att vara orolig att bli sedd.
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Ta det lugnt. Det var en ren gissning. :-)

Om man förutsätter att förövaren har lokalkännedom, bråttom och inte vill bli upptäckt (vilket jag gjorde), så är det där den första avtagsvägen (räknat från arbetsplatsen) som är väl dold, som inte leder till någon bebyggelse, där man kan köra bil ända fram till skogskanten och där man får vara ifred. Vägen fram till avtagsvägen leder heller inte förbi någon onödig bebyggelse.

Det är helt enkelt den mest självklara dumpningsplatsen om man har något i bagaget som man inte borde ha.

jag försökte få fram det i ett par inlägg. kudos till dig i alla fall.
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woilsork
Som en annan skrev i tråden är det ju även troligt att GM tar LH's telefon, drar loss skalet och slänger iväg det för att få tillgång till batteriet i all hast och slänger sedan även telefonen därav de upphittade telefondelarna!
Svårt att få tillgång till batteriet på en Iphone
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Det här är ett forum, kan du inte backa ditt påstående med en källa så kan vi säga precis vad fan som helst och man måste anta att allt har samma sanningshalt. Källa är ett måste för att jag ska bry mig öht om vad som skrivs på en seriös nivå.

Officiell källa från polisen i Västergötland hittar du här:
https://polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/

Så slipper du fråga ...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Var det många kunder kvar sista halvtimman?
Isåfall,var det någon som var lite konstig?
Ja det var ju någon som tydligen betedde sig lite konstigt inne på cafeet. Vet dock inte om han avfärdades sen. Polisen skulle kolla upp det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in