Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 17:02
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
KOLLEGAN REBECKA DOM INTERVJUAR I AB ÄR GM!!! "Det är väldigt tragiskt det som har hänt". VAD HAR HÄNT? TA IN HENNE FÖR HELEVETE!
Vad grundar du det påståendet på?
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hoppas polisen kollar cafeet, vilket de inte verkar ha gjort iom att de har öppet som vanligt idag. Testa alla brödkavlar på blod och hår, kolla alla verktyg, bestick, knivar, golv, etc.

Cafét var stängt igår.
Dessutom är tidsfönstret väldigt snävt. Inget tyder än så länge på att något mer har skett på denna plats än just ett bortrövande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opi78
Kan fortfarande inte släppa att dom inte hittat hennes hjälm, vilket verkligen får mig att börja fundera på om hon inte bestämt träff med någon. Kanske hade tjejen en förkärlek till mopeder eller andra motorcyklar, bestämt träff med äldre kille som åkte HD, därav hade hon på sig hjälmen när dom åkte iväg, helt frivilligt.. till att börja med!

Ja för då lämnar man ju nycklarna i låset till sitt fordon?!
2015-06-09, 17:04
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrveck
Har de kollat kollegans bil tro? Skulle ju faktiskt kunna vara så att kollegorna har slagit ihjäl henne inne på cafét, skickat smset för att föräldrarna inte ska bli oroliga och sedan har de haft några timmar att städa upp och ställa i ordning samt gömma kroppen(om den inte ligger i bilen).
Om det är så det gått till så är det troligtvis det första fallet i Sverige där en 18 årig tjej har mördat en vän på det viset. Osannolikt som bara fan, det är inte film det här.
2015-06-09, 17:04
Medlem
De verkar utvigdat sökområdet rätt rejält. Kom en helikopter utanför mig för 30 min sen och flög ungefär 4 meter ovanför åkern, en snubbe satt på sidan med en kamera (värme)? Iaf så är de på andra sidan sjön på kinneviken.
2015-06-09, 17:05
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koervajaevel
En person som polisen borde undersöka närmre är J*h*n V*dm*n. Han har härjat runt och sexuellt trakasserat kvinnor i de flesta butiker i närkommunerna. Extremt obehaglig person som mycket väl skulle kunna ha något med detta att göra.
Jag har svårt att släppa denna snubbe. Psyksjuk, alkoholiserad, blottare, tidigare straffad, boende i Götene.
2015-06-09, 17:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hoppas polisen kollar cafeet, vilket de inte verkar ha gjort iom att de har öppet som vanligt idag. Testa alla brödkavlar på blod och hår, kolla alla verktyg, bestick, knivar, golv, etc.

Nu fick jag upp en hemsk tanke i huvudet. Jag säger bara: Sweeney Todd...
2015-06-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flong-ny
Undra om hon brukade sms:a till föräldrarna då hon skulle hem, eller om detta var ett enskilt tillfälle.
Troligen första gången då det även ska ha varit första gången hon skulle ta sig hem på egen hand. Kusligt...

Hoppas på ett lyckligt slut men det bådar inte gott för den lilla tjejen...
2015-06-09, 17:06
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOffence
De verkar utvigdat sökområdet rätt rejält. Kom en helikopter utanför mig för 30 min sen och flög ungefär 4 meter ovanför åkern, en snubbe satt på sidan med en kamera (värme)? Iaf så är de på andra sidan sjön på kinneviken.

4 meter ? säker på det ? Kameran är väl till för att man ska kunna söka större ytor på en gång för att sedan gå igenom materialet när det blivit mörkt.

Dom letar efter lik nu så någon värmekamera är det inte.
2015-06-09, 17:07
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag har svårt att släppa denna snubbe. Psyksjuk, alkoholiserad, blottare, tidigare straffad, boende i Götene.

Samma här. Gick igenom Twittern...
The creeps.
Medlem
Flong-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Troligen första gången då det även ska ha varit första gången hon skulle ta sig hem på egen hand. Kusligt...

Hoppas på ett lyckligt slut men det bådar inte gott för den lilla tjejen...

På vilket sätt menar du att detta var första gången hon skulle ta sig hem på egen hand?
Jag vet att jag aldrig smsade mina föräldrar innan jag åkte från någon vän, tex.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yolit
Kom att tänka på detta fallet. Dock dömdes tjejen där för anstiftan till mord (FB)16-årig flicka MÖRDAD av jämnåriga

Precis. Ett uppmärksammat fall, men knappast typiskt. En anledning till uppmärksamheten är just att det är så speciellt, där en 16-årig tjej döms för anstiftan till mord – huvva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in