Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 16:57
  #1201
Medlem
watsups avatar
KOLLEGAN REBECKA DOM INTERVJUAR I AB ÄR GM!!! "Det är väldigt tragiskt det som har hänt". VAD HAR HÄNT? TA IN HENNE FÖR HELEVETE!
2015-06-09, 16:57
  #1202
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Kanske tog hon av sig handsken för att försöka ringa med mobilen?

Mycket möjligt men de indikerar ju ändå att hon sprungit ifrån mopeden. Enligt Aftonbladet ligger ladan över vägen från cafét.
2015-06-09, 16:58
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är extremt ovanligt att unga tjejer dödar varandra, och i det här fallet finns det inget konkret som pekar åt det hållet. Känner inte till något fall överhuvudtaget i Sverige där en kvinna under 20 dödat en annan kvinna under 20.

Lägg där till att det är rätt krångligt att forsla iväg en kropp, och att LH verkar ha blivit överrumplad.

Att tro att kollegorna ligger bakom är nog ganska långsökt, ja.

Kom att tänka på detta fallet. Dock dömdes tjejen där för anstiftan till mord (FB)16-årig flicka MÖRDAD av jämnåriga
2015-06-09, 16:58
  #1204
Medlem
Hulls avatar
Jaha, då har vi kört fast i leran ute på åkrarna. Då kanske det är dags att börja spekulera i vad som ledde fram till Lisas försvinnande på lite längre sikt.

Hon bor flott. Ser ut att ha det gott ställt. Älskar att shoppa i New York. Har hon dragit med sig någon "kompis" från New York som blivit lite för närgången?

Bostad? Var är detta?
http://www.enjoygram.com/m/843417137887091173_37073877

Hon är ofta i Göteborgs centrum och strosar runt.
http://www.enjoygram.com/m/885520132283865766_37073877

Hon har till åtminstone nyligen haft stadigt sällskap.
http://www.enjoygram.com/m/844328700101827485_37073877

Hon har varit på besök hos sin syster i New York ser det ut som.
http://www.enjoygram.com/m/841830996809390847_37073877

Hon var glad men såg lite trött ut på sista bilden.
http://www.enjoygram.com/m/979012174229576599_37073877
__________________
Senast redigerad av Hull 2015-06-09 kl. 17:01.
2015-06-09, 16:59
  #1205
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
KOLLEGAN REBECKA DOM INTERVJUAR I AB ÄR GM!!! "Det är väldigt tragiskt det som har hänt". VAD HAR HÄNT? TA IN HENNE FÖR HELEVETE! Typiskt rookie misstag från alla beckfilmer.

Nu är ju detta ingen film och du är inte Gunvald Larsson så sluta kom med en massa falska påståenden.
2015-06-09, 16:59
  #1206
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Mycket möjligt men de indikerar ju ändå att hon sprungit ifrån mopeden. Enligt Aftonbladet ligger ladan över vägen från cafét.

Det är ett rimligt scenario, någon har kommit mot henne, hotat henne på något vis, hon springer över vägen in i ladan, touch fungerar inte med handske, hon sliter av sig den, och längre än så hann hon inte.
2015-06-09, 17:00
  #1207
Medlem
Skaraborg2s avatar
Någon/några hindrade henne att fara därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Det som tyder på att hon blivit kidnappad, tycker i alla fall jag, är att hjälmen är borta.

Mopeden stod med nycklarna i och hennes påse fanns bredvid, men hjälmen är borta. Hade hon valt att sticka själv hade hon ju knappast tagit med sig hjälmen!

Det låter ju som hon stoppat i nycklarna, lagt påsen bredvid för att ta på sig hjälmen och då händer något...

Det tycker jag också att detta tyder på att hon har blivit bortförd mot sin vilja i en bil.

Något verkar ha hänt mycket överraskande och fort med tanke på nyckeln i moppens lås samt påsen med hennes tillhörigheter på marken intill hennes fordon.

Allt tyder på att hon var på väg hem till Stöpen men att någon/några hindrade henne.
2015-06-09, 17:01
  #1208
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Om man är yrkeskriminell och sysslar med människotrafficing så är man ju dum om man inte är minst två när någon ska kidnappas snabbt och diskret.

PS. Du kanske är brud och saknar allt vad logik heter?

Om du ville kidnappa bruden för att sälja henne mm vad skulle du då gjort?

''Man får in´t va dum, då kan man bli som Hedlund...''

För det första så finns inte den teorin om att hon har blivit tagen för att säljas någonstans enligt mig.
För det andra så är jag en brud som saknar logik.

Jag har min teori klar för mig utav det lilla som vi faktiskt vet.
2015-06-09, 17:01
  #1209
Medlem
Flong-nys avatar
Undra om hon brukade sms:a till föräldrarna då hon skulle hem, eller om detta var ett enskilt tillfälle.
2015-06-09, 17:01
  #1210
Medlem
mrvecks avatar
Har de kollat kollegans bil tro? Skulle ju faktiskt kunna vara så att kollegorna har slagit ihjäl henne inne på cafét, skickat smset för att föräldrarna inte ska bli oroliga och sedan har de haft några timmar att städa upp och ställa i ordning samt gömma kroppen(om den inte ligger i bilen).
2015-06-09, 17:02
  #1211
Medlem
ThroneWatchers avatar
Jag har inte läst igenom hela tråden vill jag inleda med att säga.
Reagerar på att många här skriver om diverse olika datingsidor och liknande, vilket jag tycker verkar väldigt långsökt på många olika sätt. Till att börja med är det en ung tjej som förmodligen pluggar och har massor av människor omkring sig- följaktligen inga problem att träffa någon. Dessutom är tjejen inte mera än 17 år, varav att hänga på datingsidor kopplat till ovanstående resonemang förefaller ännu mera långsökt.

Det mest troliga som folk vart inne på och spekulerat kring är helt klart att någon som besökt fiket även är anledningen till försvinnandet. Om det är våldtäkt det handlar om, vilket får ses som troligt, skulle jag tippa på att chansen att hitta henne vid liv nu är nästintill obefintlig. Handlar det om bortförande borde förmodligen andra motiv finnas och för den delen ev. redan kontakt sökt.

Men bortförande av henne känns mindre rimligt än våldtäkt följt av mord. Främst på grund av att hennes moped påträffats med nyckeln kvar i- vilket kan peka på överraskande eller frivilligt medföljande till annan plats. Annan plats här- pekar på den lada där en vante påträffats. Att föra bort tjejen utan t.ex. våldtäkt i åtanke förefaller tämligen otänkbart just pga detta. Snarare styrker det tesen om att det handlar om någon form av "Hagamannen-överfall". Men där ev. gärningsman gått steget längre och försökt göra sig av med kroppen efteråt.
2015-06-09, 17:02
  #1212
Avstängd
folvidons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hoppas polisen kollar cafeet, vilket de inte verkar ha gjort iom att de har öppet som vanligt idag. Testa alla brödkavlar på blod och hår, kolla alla verktyg, bestick, knivar, golv, etc.

Kolla sedlar efter fingeravtryck. Psykopater är ändå så pass smarta att de betalar med cash om de stalkar någon. Hon kan ju lika gärna blivit stalkad under längre tid vem vet...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback