Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 16:53
  #1189
Medlem
FrZs avatar
Går inte underskatta att hjälmen inte är återfunnen. Tyder på att hjälmen suttit på huvudet, och att sedan handsken är hittad i en lada tyder enligt mig att hon sprungit från GM, men sedan blivit ifatt sprungen. En teori som precis som allt annat.

Enligt hennes instagram hade hon pojkvän senast i november, kan inte svara på om de fortfarande är tillsammans, men om så är fallet tvivlar jag på att hon stämt träff med någon.

Då de är en teori skall detta tas med en nypa salt.
2015-06-09, 16:53
  #1190
Avstängd
folvidons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Vad får dig att tro att det är två män?
PS. Du kanske har kollat på lite för mycket skräckisar.

Om man är yrkeskriminell och sysslar med människotrafficing så är man ju dum om man inte är minst två när någon ska kidnappas snabbt och diskret.

PS. Du kanske är brud och saknar allt vad logik heter?

Om du ville kidnappa bruden för att sälja henne mm vad skulle du då gjort?

''Man får in´t va dum, då kan man bli som Hedlund...''
2015-06-09, 16:54
  #1191
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Och antalet svenska tonårsbrudar som säljs på de marknaderna är...?

Det vet vi ju inte. Ingen vet vad som har hänt de som försvunnit, och aldrig återfunnits.
2015-06-09, 16:55
  #1192
Medlem
succubusans avatar
Det som tyder på att hon blivit kidnappad, tycker i alla fall jag, är att hjälmen är borta.

Mopeden stod med nycklarna i och hennes påse fanns bredvid, men hjälmen är borta. Hade hon valt att sticka själv hade hon ju knappast tagit med sig hjälmen!

Det låter ju som hon stoppat i nycklarna, lagt påsen bredvid för att ta på sig hjälmen och då händer något...
2015-06-09, 16:55
  #1193
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Fick en sjuk idé nu men väljer att skriva den ändå. Tänk om hon har bestämt träff med någon från exempelvis Bodycontact. Ni som är bekanta med sidan vet att folk (män som kvinnor) lägger ut annonser i stil med: "Kvinna sökes för sex i bilen vid parkeringen i X". Kanske var något liknande som hon gjorde? Antingen att hon själv la ut en annons och sållade ut bland alla eller att hon svarade på en annons som en man la upp? Vet att det är 18-års åldersgräns på hemsidan men det är ju enkelt att undgå.

Bara spekulationer.
Men då hade hon väl inte skrivit till sin förälder att hon skulle åka hem? Då hade hon väl skrivit något i stil med "jag stannar till hos NN på vägen". För att flagga för sen hemkomst alltså.
2015-06-09, 16:56
  #1194
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
Går inte underskatta att hjälmen inte är återfunnen. Tyder på att hjälmen suttit på huvudet, och att sedan handsken är hittad i en lada tyder enligt mig att hon sprungit från GM, men sedan blivit ifatt sprungen. En teori som precis som allt annat.

Enligt hennes instagram hade hon pojkvän senast i november, kan inte svara på om de fortfarande är tillsammans, men om så är fallet tvivlar jag på att hon stämt träff med någon.

Då de är en teori skall detta tas med en nypa salt.

Kanske tog hon av sig handsken för att försöka ringa med mobilen?
2015-06-09, 16:56
  #1195
Medlem
Hade tjejen några drogproblem måntro. Det brukar kunna vara en orsak till mycket skit. (Vilket iofs räknas som självsanering i mina ögon)

Varför väntade dom så in i helvete länge med att gå ut med bild . Dom kan ju vara i sydafrika nu.
2015-06-09, 16:57
  #1196
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Nu är ju inte Amanda engelsk utan amerikan, och det finns ingen bevisning som stödjer att Amanda Knox hade något med Kercher-mordet att göra förutom att hon delade lägenhet med BO. Hon har frikänts i flera instanser, bla Italiens motsvarighet till Hovrätten.

Ja, det kanske var tvärtom - BO som var engelska och Amanda som var amerikanska. My memory fails me. Hur eller hur, så lär det ha varit andra ungdomar som dödade henne, utan något vettigt motiv.
2015-06-09, 16:57
  #1197
Medlem
panzertaxs avatar
Så, då var hon offentliggjord i media.
Frågan är var kroppen befinner sig, inlåst eller dumpad?

Det ger olika sökalternativ. Det var på ett sätt lättare med den unga mamman i Trollhättan, där man kunde konstatera att grovt våld redan begåtts och kunde utgå rätt tidigt från att det var ett lik man skulle leta efter.

Den här tjejen kan hypotetiskt vara vid liv och inlåst i en husvagn eller liknande, särskilt med tanke på att det på platsen av försvinnande inte verkar finnas spår av våld (blod, spår av kamp eller annat).

Börjar bli dags att sätta sig med kartan och gräva tänkbara platser utifall det bär av på rekognoscering i helgen.
2015-06-09, 16:57
  #1198
Medlem
Kan fortfarande inte släppa att dom inte hittat hennes hjälm, vilket verkligen får mig att börja fundera på om hon inte bestämt träff med någon. Kanske hade tjejen en förkärlek till mopeder eller andra motorcyklar, bestämt träff med äldre kille som åkte HD, därav hade hon på sig hjälmen när dom åkte iväg, helt frivilligt.. till att börja med!
2015-06-09, 16:57
  #1199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tänkte också på Amanda Knox, vilket inte är så konstigt då det är ett så pass ovanligt case. Hade det varit mer typiskt så hade det inte blivit mycket till skriverier.

Det är också därför som exempelvis Stureby-mordet fick betydligt mer medieuppmärksamhet än mordet på exempelvis Beatrice Fredrixon. Det är alltså inte en slump att "Amanda Knox" ger över en miljon träffar på Google.

Hoppas polisen kollar cafeet, vilket de inte verkar ha gjort iom att de har öppet som vanligt idag. Testa alla brödkavlar på blod och hår, kolla alla verktyg, bestick, knivar, golv, etc.
2015-06-09, 16:57
  #1200
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men då hade hon väl inte skrivit till sin förälder att hon skulle åka hem? Då hade hon väl skrivit något i stil med "jag stannar till hos NN på vägen". För att flagga för sen hemkomst alltså.

Helt klart.

Jag tror mest på ett psykfall, lutar åt han som var "märklig" under lördagen med den infon som finns.

Citat:
"Var något i lördags"
Möjligtvis finns det en händelse under lördagen som skulle kunna kopplas samman med försvinnandet.
– Det var någonting i lördags. Det var något som inte riktigt var som det skulle. Det kan säkert vara så att det kommit in någon knasboll. Knasbollar finns över allt, men man vill inte tro att det där har något med det här att göra, säger representanten för arbetsplatsen.

http://www.expressen.se/gt/stort-sok...nnen-tonaring/

Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hoppas polisen kollar cafeet, vilket de inte verkar ha gjort iom att de har öppet som vanligt idag. Testa alla brödkavlar på blod och hår, kolla alla verktyg, bestick, knivar, golv, etc.

Tisdag idag, detta hände på söndagkvällen. Det var till 99% säkerhet inte öppet som vanligt under måndagsmorgon / dag.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback