Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men alltså, sådana män som beställer sexslavar har ju sina fantasier. En rik man i ett arabland, kan mycket väl ha föreställningar om att en tjej från landsbygden i hjärtat av Sverige, är mer ursprunglig och oskuldsfull än en ifrån de syndiga storstäderna.

Köper det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Du menar att första bästa chans hon fick så drog hon järnet? Du tror inte att hon har haft tusentals chanser att göra det innan? Och varför skulle hon SMS:a hem, sätta nyckeln i låset, lämna sin påse med saker och ta med sig hjälmen och EN handske och dra?

Som jag skrev tidigare så har jag inte haft möjligheten att uppdatera mig till 100% i detta fallet.

Men okej, om hon har varit hemma och sedan försvunnit så är min teori kanske inte så stark ändå.
2015-06-09, 16:43
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crossoftorments
kanske träffat en kille så har dom busat i ladan som det stod om på aftonbladet nu, sen har dom stuckit iväg,sen kommer hon hem om några dagar och "wow 1000 mer följare på facebook"

Tycker det är lite att underskatta en arbetande ung tjej som alla beskriver som trevlig och lugn. Möjligt att hon har bestämt träff via Badoo eller liknande med någon snygg "20-åring" med bil, som visade sig vara något helt annat.
2015-06-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
17-åriga tjejer brukar väl inte dölja så mycket för sina bästa vänner. Hennes vänner vet väl om hon har sagt något om någon kille varit väldigt förbannad på henne eller uppträtt svartsjukt mot henne eller om hon varit rädd för någon kille.

Vadå? Jag har massa vänner som ligger med sjukt fula tjejer, dom säger då inget om det.. den teorin kan vi skippa helt, säkert blivit kär i en ful kille som dessutom blivit mobbad hela livet & när hon nu tänkte dissa honom, då fick han nog.
2015-06-09, 16:46
Medlem
Citat:
Fast slavmarknaderna förekommer i verkligheten, och det säljs unga flickor där. Nu är det mer kommers än på länge, eftersom alla IS-krigarna vill ha brudar.

Spelar ingen roll om de är verkliga det är i alla fall lika troligt att det är aliens, vampyrer eller illuminati.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Tycker det är lite att underskatta en arbetande ung tjej som alla beskriver som trevlig och lugn. Möjligt att hon har bestämt träff via Badoo eller liknande med någon snygg "20-åring" med bil, som visade sig vara något helt annat.

Kan bara hålla med, alla vi som såg tv3's serie "min hemlighet" eller "fallet(?)" vet vad som kan hända, sjuka jävlar!
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opi78
Vadå? Jag har massa vänner som ligger med sjukt fula tjejer, dom säger då inget om det.. den teorin kan vi skippa helt, säkert blivit kär i en ful kille som dessutom blivit mobbad hela livet & när hon nu tänkte dissa honom, då fick han nog.

Inte omöjligt men osannolikt, så går det inte till speciellt ofta, då hade polisen redan sett i samtal och sms historiken vad som hänt.

Citat:
"Flickans mobil har pejlats – och sedan hon skickade sms:et till sina föräldrar har den inte använts."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20929434.ab

Som sagt, det lutar åt ett psykfall, kanske han som betedde sig märkligt under lördagen, kanske gjorde hon något som han inte kunde släppa och gick bananas, det är ju helt klart utstuderat, någon som vet att hon jobbar där.

Med tanke på att nycklarna satt i mopeden och hjälmen inte är på plats kan man med stor sannolikhet säga att hon blivit avbruten precis innan hon tänkt ge sig av, kanske av någon som frågade något, kanske av någon som helt enkelt sänkte henne / hotade henne med något, det lutar mest åt hot eller fråga då inga blodspår eller tecken på våldsamheter finns i direkt anknytning till cafét.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-09 kl. 16:54.
2015-06-09, 16:51
Medlem
BaraBiffens avatar
Fick en sjuk idé nu men väljer att skriva den ändå. Tänk om hon har bestämt träff med någon från exempelvis Bodycontact. Ni som är bekanta med sidan vet att folk (män som kvinnor) lägger ut annonser i stil med: "Kvinna/man sökes för sex i bilen vid parkeringen i X". Kanske var något liknande som hon gjorde? Antingen att hon själv la ut en annons och sållade ut bland alla eller att hon svarade på en annons som en man la upp? Vet att det är 18-års åldersgräns på hemsidan men det är ju enkelt att undgå.

Bara spekulationer.
Senast redigerad av BaraBiffen 2015-06-09 kl. 17:06.
2015-06-09, 16:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Finns ju det här fallet t.ex.:

http://en.wikipedia.org/wiki/Amanda_Knox

Några ungdomar som delade en lägenhet i Italien. En natt fylld av sprit och marijana dog en av dem, en ung amerikanska. De andra, bland annat den engelska flickan Amanda, hade misshandlat henne till döds...

Amanda Knox blev helt friad från misstankar i italienska Högsta Domstolen för någon månad sen.
2015-06-09, 16:52
Medlem
Rättsexperten Sven-Erik Alhem uttalar sig om hennes försvinnande:

Citat:
Polisen misstänker att hon är bortförd mot sin vilja, en linje som också rättsexperten Sven-Erik Alhem är inne på.
– Jag är mycket oroad. Det verkar inte positivt och jag lider med de anhöriga, säger han.

http://www.expressen.se/gt/alhem-om-forsvunna-lisa-mycket-oroad/
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
ja det gör de, men det betyder inte att de får använda sig av det registret hur som helst. det är ju samma sak som att varje nyfödd bebis som föds i Sverige, sedan ett visst årtal (kommer inte ihåg vilket), så tar man DNA och lagrar någonstans. men det får polisen aldrig använda. inte ens om det skulle kunnat lösa Palmemordet (även fast jag tror att det registret kom till efter hans mord, i alla fall efter att mördaren föddes).

nej, pass fingeravtrycken lagras i passet, helt enkelt för att när du lämnar dina finger avtryck i t.ex. USA, så jämför de med fingeravtrycken i passen för att man ska kunna säkerställa att det inte är någon tvilling eller "lookalike".

men har jag fel, så länka till att polisen har en databas, som de får använda, med fingeravtryck från personer som inte är tidigare dömda.

Du tänker på PKU-registret. Dessa prov tas inte med syftet att spara DNA, utan för att scanna efter en farlig ämnesomsättningssjukdom som kräver snar vård om ett spädbarn lider av den. Men bieffekten av att proverna sparas, blir förstås att DNA:t också sparas. Men man kan begära att de förstörs. Jag gjorde det med båda mina barn, för säkerhets skull.
Medlem
Har inte läst igenom hela tråden men min teori är: Någon kund som varit inne under dagen å lagt märke till henne och inte kunnat släppa tankarna på att våldta henne, sen har han bara väntat tills alla gått hem för dagen å sen kidnappat henne. Kan garantera att polisen kommer gå igenom alla kortköp gjorda den dagen å sen besöka alla och kolla vad dem har för alibi samt straffregister. Det är min teori i allafall, samt tror hon e död.
Medlem
Abstars avatar
Finns det ingen flashbackare som är god vän med någon hos västgötapolisen som är insatt i fallet? Golare får polare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in