Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
En verkligt intressant uppgift detta. Visar med stor sannolikhet på att en eller flera GM inte planerade detta utan mera var en stundens ingivelse.

På vilket sätt?

Kan väl ändå vara någon som står henne nära och vet om att hon ska åka hem själv just den kvällen.
2015-06-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Finns inga uppgifter om att dom har hittat mer än handsken, så nej.

Jag tänkte mer att mobilen kanske låg i påsen vid mopeden. De hittade väl en påse med tillhörigheter där? Mobilen kan ju legat i den.
2015-06-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Nu är ju inte jag en dykare inom poliskåren men Vänern är hyfsat stor, att söka igenom relevanta delar av Vänern är nog inte direkt något som görs på en halvdag...

Ne men det är nog tid dags o börja och undersöka i början av vänern,alla olika hamnar runt om. Ett liv står på spel,man har inte tid o vänta.
2015-06-09, 16:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Är det bara jag som tycker det är skumt att BO åker 50 minuter själv på en moped? Hennes kollegor hade ju bil, så varför fick hon inte skjuts?! Väldigt oansvarigt enligt mig. Hade jag haft en minderårig jobbarkompis som var tvungen att åka en längre sträcka på egen hand så hade jag erbjudit skjuts, dels av normal hyffs och vänlighet men dels av säkerhetsskäl.

Dom skulle ju åt andra hållet..? Skulle de ha skjutsat henne 50 minuter först, och sedan åkt tillbaka åt andra hållet lika länge..?

Nej, jag tycker inte att det är konstigt att en 17-åring får åka moped ensam en junieftermiddag/kväll då det fortfarande är ljust ute. Min dotter har fått cykla själv till t.ex. stallet sedan tioårsåldern, så länge som det varit ljust ute.
2015-06-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Ne men det är nog tid dags o börja och undersöka i början av vänern,alla olika hamnar runt om. Ett liv står på spel,man har inte tid o vänta.
När ett liv står på spel är det nog klokare att leta på fasta landet än i och runt omkring Sveriges största sjö. Det finns inte ett oändligt antal poliser stationerade i området...
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Läste att det var första gången hon skulle åka själv hem från jobbet, med mopeden. Brukade hon annars få skjuts av sina kollegor? Varför inte i söndags i så fall? Finns risk att hennes kollegor skulle åka lite tidigare och att hon vid stängningsdags var ensam kvar men att de nu inte vågar säga detta, rädda att få "skuld"? Denna frågeställning kanske tagits upp tidigare här, ursäkta mig i så fall.
Om jag förstått saken rätt så är det bara den äldsta tjejen som har nycklar. Jag tror dessutom att det fortfarande finns en lag som säger att minderåriga inte får stänga själva. Det fanns åtminstone en sådan för några år sedan. Angående skjuts så kanske de inte bor åt samma håll eller så ville hon helt enkelt köra själv. Inget konstigt.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tror inte på det scenariot.

Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
På vilket sätt?

Kan väl ändå vara någon som står henne nära och vet om att hon ska åka hem själv just den kvällen.

Visst kan det ev. ha varit på det sättet, men det scenariot tror i a f inte jag alls på.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-09 kl. 16:32.
2015-06-09, 16:29
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag tänkte mer att mobilen kanske låg i påsen vid mopeden. De hittade väl en påse med tillhörigheter där? Mobilen kan ju legat i den.

Det stämmer att dom hitta en påse vid mopeden och ja den skulle väl lika väl kunnat vara där i.
2015-06-09, 16:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Hon kanske just fått moppekörkort och vill visa föräldrarna att hon kan köra?

Tyder på hög arbetsmoral om man väljer att köra en timme per sträcka, på den vägen som består mest av isolerade åkrar, skog och berg.
2015-06-09, 16:30
Medlem
Ingen ny info så man spinner enbart vidare på spekulationer här i tråden. Även jag.

Dock har jag en fråga, hur kommer det sig att polisen släpper bild och information just nu? Brukar det finnas en viss anledning, har dom kört fast? Eller är det för att sätta press på misstänkta?
Medlem
Det pratas ju om att det var första gången hon åkte hem själv(?). Hur sannolikt är det att hon tog chansen på hemvägen och bara stack? Och hon valde just hemvägen då risken att inte komma till jobbet (ditvägen) skulle märkas av snabbare.

Jag menar, kan hon ha lidit av depression eller haft problem inom familjen? 17 år och på väg in i vuxenlivet är inte så roligt alla gånger så hon kanske kan bara ha velat sticka iväg?
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Låter väldigt långsökt. Kidnappa en tjej i Kinnekulle för att sedan föra henne utomlands från typ Sveriges mitt. Är ju lättare att göra det i en stor stad som t.ex. Göteborg eller Stockholm.

Man hoppas ju på ett frivilligt försvinnande (vet inte om något talar emot det då jag inte följt detta så noga, upplys mig gärna) men har en dålig känsla över detta tyvärr.

Men alltså, sådana män som beställer sexslavar har ju sina fantasier. En rik man i ett arabland, kan mycket väl ha föreställningar om att en tjej från landsbygden i hjärtat av Sverige, är mer ursprunglig och oskuldsfull än en ifrån de syndiga storstäderna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in