Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 16:14
Medlem
Det har med största sannolikhet inget med detta att göra, men det finns ju någon lek som spridits via sociala medier för ungdomar, att de ska hålla sig undan 2 eller tre dygn från vänner och föräldrar. Det är som en sån där fullständigt idiotisk uppmaning och utmaning. Det var för någon vecka sen som det varnades för detta i media.
2015-06-09, 16:16
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstar
Förstår inte folk här inne som anser att det skulle vara långsökt att GM är hennes kollegor. Unga tjejer kan vara vidriga mot varandra.
Ja, men det är ett väldigt, väldigt, väldigt stort steg mellan att vara bitchig och att vara mördare. Det finns absolut ingenting som tyder på det du anser är fullt rimligt.
2015-06-09, 16:16
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Jag tror och hoppas att hon fortfarande är i livet. påminner lite om den psyksjuka killen jag tror att det var en neger för något år sen som kidnappade en liten flicka och hade henne i källaren och gav flickan mat ett par dar och släppte henne när han hade tröttnat.
2015-06-09, 16:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visualo
Hade hon en iPhone?
OM hon hade det så kan man lokalisera mobilen med "Hitta min iPhone".
Om mobilen är avstängd + att hon har uppdaterat till senaste IOS:et så finns
även här möjlighet att se mobilens senaste position även om den stängts av.

Digitala spår är ett bra sätt att komma vidare i utredningen.

Om hon har valt att aktivera tjänsten. Det är något alla med iPhone borde tänka på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Det har med största sannolikhet inget med detta att göra, men det finns ju någon lek som spridits via sociala medier för ungdomar, att de ska hålla sig undan 2 eller tre dygn från vänner och föräldrar. Det är som en sån där fullständigt idiotisk uppmaning och utmaning. Det var för någon vecka sen som det varnades för detta i media.
Låter ju som en...rolig...lek(?).

Hade det varit något sånt så hade hon troligtvis gett sig till känna då allt har blåst upp till nyheter och eftersökningar med hjälp av polis och militär.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Är det bara jag som tycker det är skumt att BO åker 50 minuter själv på en moped? Hennes kollegor hade ju bil, så varför fick hon inte skjuts?! Väldigt oansvarigt enligt mig. Hade jag haft en minderårig jobbarkompis som var tvungen att åka en längre sträcka på egen hand så hade jag erbjudit skjuts, dels av normal hyffs och vänlighet men dels av säkerhetsskäl.
Det kanske är första sommaren hon har mopeden. Hon kanske älskar att åka moped. Det finns inget oansvarigt i att låta en 17-åring åka moped, varken från hennes sida, från kollegornas sida eller från föräldrarnas sida.
2015-06-09, 16:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Varför kopplades inte Missing People in första dygnet? De brukar ju ha hundratals volontärer som ställer upp samt spårhundar och dykare. Det är ju de första två dygnen som är avgörande för att hitta någon som är försvunnen vid liv! Polisen har ganska begränsade resurser. Dessutom verkar det som att man bara har sökt av närområdet? Hon kan ju vara flera mil därifrån.

Är det bara jag som tycker det är skumt att BO åker 50 minuter själv på en moped? Hennes kollegor hade ju bil, så varför fick hon inte skjuts?! Väldigt oansvarigt enligt mig. Hade jag haft en minderårig jobbarkompis som var tvungen att åka en längre sträcka på egen hand så hade jag erbjudit skjuts, dels av normal hyffs och vänlighet men dels av säkerhetsskäl.

Jo det tyder som sagts på att det måste finnas något ganska avgörande som polisen vet om. Annars skulle det ju inte skada även om det är säg 80% säkert att någon kidnappat henne och hon är långt från platsen att åtminstone genomföra ett större sök. Det kan ju vara så att hon kanske bara velat bort sig.

Nja så skumt är det väl inte. Inte säkert att de ska åt samma håll. Är man 17 år så är man inget direkt litet barn heller och vill väl gärna sköta sig själv med eget arbete och eget sätt att ta sig till och från jobbet.
2015-06-09, 16:20
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Om hon har valt att aktivera tjänsten. Det är något alla med iPhone borde tänka på.
Men då gäller det även att mobildatan är på, annars hittar den inte. Inte alltid man har det heller ifall man bara har ett visst antal gb i månaden och bara slår på när man använder den och slår av när man inte använder den.
Medlem
Vet man om polisen hittat hennes mobil? Eller är mobilen försvunnen?
Medlem
Permafrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Jag tror och hoppas att hon fortfarande är i livet. påminner lite om den psyksjuka killen jag tror att det var en neger för något år sen som kidnappade en liten flicka och hade henne i källaren och gav flickan mat ett par dar och släppte henne när han hade tröttnat.

Jag tror dock att vi kan avfärda tanken på att hon skulle vara i livet.

Min gissning är att hon har blivit sexmördad. Först våldtagen i timmar och sen strypt eller ihjälklubbad. Det är väl det allra troligaste i detta skede.

Om så är fallet hoppas jag på att det var en MENA-invandrare som gjorde det. Kan ge nationellt sinnade lite mer vatten på sina kvarnar kring det svenskfientliga våldet.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Har ni tänkt på att Lisa är samma årskull som Engla?
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstar
Förstår inte folk här inne som anser att det skulle vara långsökt att GM är hennes kollegor. Unga tjejer kan vara vidriga mot varandra.

Jo det kan hända, fast jag skulle ha trott mera på det om de hade festat hemma hos någon sent på natten, druckit alkohol och kanske rökt på också. Då är risken betydligt större att det spårar ur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in