Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
När ska polisen ta in Missing People? Varför väntar de så länge med att ta hjälp av dem?
De måste ha ett område att söka av, annars är det väl ingen mening att börja leta. Det fanns väl inget som tydde på att hon fanns kvar i närområdet. Samtidigt indikerar detta att polisen har hittat nåt eller inget och har inga andra alternativ kvar.
2015-06-09, 15:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
En äkta fornnordisk blond Tuvstarr.

http://www.enjoygram.com/m/935569902821743551_37073877

Fast det där ser inte ut som en så ordentlig, skötsam och harmonisk flicka, som vi har fått höra hittills.
2015-06-09, 15:22
Medlem
Enligt SR:s direktrapport verkar det nu som att polisen förbereder sig för att söka i vattnet.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185525
2015-06-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
De måste ha ett område att söka av, annars är det väl ingen mening att börja leta. Det fanns väl inget som tydde på att hon fanns kvar i närområdet. Samtidigt indikerar detta att polisen har hittat nåt eller inget och har inga andra alternativ kvar.

Om de inte tror att hon finns i närområdet, varför ska de då söka i vattnet nu? Tror snarare det handlar om prestige. Poliserna i Skaraborg vill visa att de minsann kan hitta henne själva. Vi får väl se om de lyckas.
2015-06-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Till skillnad från dig så tycker jag inte hon verkar speciellt skärrad. Snarare som att hon har ett uppdrag för att dölja något hon vet. Någon annan kan ha sagt till henne vad hon ska säga, eller att någon håller koll på henne utanför bild. Jag anser inte att hon flackar med blicken, utan att hon hela tiden, vid upprepade tillfällen, tittar åt ett och samma håll. Jag säger inte att just kollegorna i bilen måste gjort något mot BO, men att de kanske känner den som gjort det.

Edit: Och varför säger hon att hon inte tror det kan hända igen? Om hon inte vet vad som hänt och vem som kan var inblandad, hade hon då sagt så?

Vet inte om det tagits upp tidigare, tror inte det men kan inte hennes nervösa beteende egentligen betyda att hon ljuger om något annat? Tex att de två kollegorna i bilen stack tidigare från jobbet och att BO skulle "täcka upp" för dem??
2015-06-09, 15:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fast då läste du inte tråden jag länkade till.
Fast det hade ju varit tydligare om du hade länkat till artikeln (som fanns länkad i artikeln du länkade till) istället..

Den man som misstänks ha ofredat barn på Arena Skövde är en etablerad sexbrottsling. Mannen är dömd för flera överfallsvåldtäkter runt om i landet
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6090038

Att någon dragit ner byxorna framför en tioåring känns ju inte direkt kopplat till en försvunnen 17-åring
2015-06-09, 15:25
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det där ser inte ut som en så ordentlig, skötsam och harmonisk flicka, som vi har fått höra hittills.

Varför då? För att hon pussar sin pojkvän genom bilden på telefonen? Kan du vidareutveckla hur du tänkte? Det kanske ligger något i det du säger men jag behöver mer information.
2015-06-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villintevillinte
Vet inte om det tagits upp tidigare, tror inte det men kan inte hennes nervösa beteende egentligen betyda att hon ljuger om något annat? Tex att de två kollegorna i bilen stack tidigare från jobbet och att BO skulle "täcka upp" för dem??

Så kan det förstås vara.
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villintevillinte
Mycket möjligt. Intressant teori, det öppnar upp för andra händelser mellan 18.00-18.30~.
Medlem
Grandiosos avatar
Får i tankarna ett fall från 1980 då en 15-årig flicka rövades bort från ett långtradarcafé
utanför Kristianstad i Skåne. Det slutade inte på något lyckligt sätt och det tror jag dessvärre
inte att fallet med den nu försvunna LH heller kommer att göra.

https://www.flashback.org/t1119489
http://www.bilderisyd.se/index.php/1980?page=11
Senast redigerad av Grandioso 2015-06-09 kl. 16:05.
2015-06-09, 15:28
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det hade ju varit tydligare om du hade länkat till artikeln (som fanns länkad i artikeln du länkade till) istället..

Den man som misstänks ha ofredat barn på Arena Skövde är en etablerad sexbrottsling. Mannen är dömd för flera överfallsvåldtäkter runt om i landet
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6090038

Att någon dragit ner byxorna framför en tioåring känns ju inte direkt kopplat till en försvunnen 17-åring
Det hade det. Kanske trodde jag i min enfald att den länken skulle hittas ändå. Och enfaldigt nog trodde jag att kanske åtminstone startinlägget i tråden jag länkade till skulle bli läst. Där framgår det att han våldtagit kvinnor i åldrarna 17 - 81.

Detta är nog ett långskott, men väl värt att nämna i tråden ändå, kan jag nog tycka.
2015-06-09, 15:28
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nähä, hur ser flickan på bilden ut då? Har du sett några andra bilder på henne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in