Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 14:51
Medlem
Kan hon ha fått en trasa med valfri vätska upptryckt i ansiktet som gjort att hon slocknat och därefter burits bort med hjälm fortfarande på?
2015-06-09, 14:52
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
Borde man inte vara mer chockad än hon är på den här filmen? hon pratar lugnt sansad, som om innerst inne vet vad som egentligen har hänt??

Den här handsken som hittas, de kan vara så enkelt som att den kastas där för vilseleda ?? den tanken har inte slagit kling och klang där ute ???

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det är något mycket skumt med henne. När hon berättar så låter det som hon återger något som hon övat in. Jag tror hon vet mer än hon säger. Dessutom verkar det på samtliga intervjuer med henne som att hon tittar åt ena hållet flera gånger, som om någon står utanför bild och kollar vad hon säger. Skulle vara intressant att veta om någon speciell person följt med henne till intervjuerna och stått utanför bild för att ha koll på henne. Här ligger en hund begravd!

Hon är 21 år och hennes jobbarkompis har försvunnit under konstiga omständigheter. För mig förefaller hon skärrad men försöker skärpa sig för att kunna genomföra intervjun.

Jag tror inte ett smack på teorin att jobbarkompisarna skulle vara inblandade. Inte heller tror jag på teorin att hon skulle ha gått in igen för att gå på toa eller blivit tvingad att gå in av okänd person. Detta eftersom jag inte tror att hon har nycklar dit. Unga sommarjobbare brukar inte ha det.
Medlem
Sexbrottsling rymt från Rättspsyk i Sundsvall....
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zahzah
Alla tjejer tackar för sig runt 18:23. BO går till sin moped, plockar fram sitt ciggpaket och tändare. Eftersom det är blåsigt och kallt går hon in i ladan för att tända och röka (det är ändå aldrig någon inne i ladan, så ingen kommer veta att hon röker där ibland). Påsen vid hennes moped innehåller ändå bara smutsiga jobbkläder, så den orkar hon inte bära med sig in i ladan utan låter den ligga. Ena handsken tar hon av sig för att kunna röka ciggen utan att få lukt på händerna eller förstöra handsken.

Därefter slår GM till. Kan vara en sån sjuk människa som var där för att skära upp en slida på någon häst. Han ser att det är öppet och att det är en kvinna därinne. Frågar om cafeet är öppet, säger åt henne att hon glömt släcka eller liknande, hon går ut och vips, sen är hon inne i bilen.

Förövrigt, teorin om att det är kollegorna tror jag inte på. Helt enkelt för den enkla anledningen att signalementet är jeans ELLER svarta adidasbyxor. Hade jag varit kollega och rövat bort henne är det långsökt att ge signalement på två byxor, utan dom skulle säga det hon, isåfall, har på sig inne i buren hon är instängd i.
Varför skulle han då söka sig till en lada och inte till ett stall?
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Kan hon ha fått en trasa med valfri vätska upptryckt i ansiktet som gjort att hon slocknat och därefter burits bort med hjälm fortfarande på?

Hjälmen på kanske var ett bra alternativ för att dölja hennes utseende ifall hon avsvimmad fördes bort med ett fordon utan att packas in först.
2015-06-09, 14:53
Medlem
MarxistHunters avatar
Många blattar i Lidköping?
2015-06-09, 14:54
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koervajaevel
En person som polisen borde undersöka närmre är J*h*n V*dm*n. Han har härjat runt och sexuellt trakasserat kvinnor i de flesta butiker i närkommunerna. Extremt obehaglig person som mycket väl skulle kunna ha något med detta att göra.
Kikar man på hans sociala medier så får man ingen trevlig bild alls av honom. Steget från det till något sådant här är dock stort.
2015-06-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle han då söka sig till en lada och inte till ett stall?

Har egentligen ingen aning hur närområdet ser ut, eller om det finns hästar där eller inte. Men han ser att det är öppet och vill försäkra sig om att ingen ser honom!
2015-06-09, 14:55
Medlem
En helt annan infallsvinkel är ju att tjejen bara råkade hamna i vägen.

Det är söndag. Hyfsat fancy cafe lär ha omsatt en del cash under helgen. Särskillt i skolavslutnings- och examenstider. Någon bestämmer sig för att kolla ifall de har en helgkassa liggande där inne.. eller vet rentav om deras rutiner. Hen ser att (det han tror) är sista personal åker därifrån i bil, och närmar sig runt 18.20-18.30 lokalen.
BO har dock en moped som GM inte lagt märke till, och pinsam "vad gör du här?" uppstår, med åtföljande stress och irrationellt tänkande.

BO anar oråd och försöker springa efter hjälp (tar trots allt lite tid att starta och komma iväg på moped) men blir upphunnen tvärs över vägen i ladan. Där inne tystar GM tjejen på något sätt, men i handgemänget ser han inte att hon har tappat en handske. Han tar med sig tjejen/kroppen därifrån utan att märka det.

Sista stycket i ovanstående tror jag också är ett rimligt scenario ifall det rör sig om planerat sexuellt överfall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Kan du berätta mer om detta? Vad för skumma människor?

Gör helst inte det i någon större utsträckning då det till stora delar säkert bara bygger på mina egna fördomar. Men vet att vissa säger att det bor massa "inavlade grisbönder" och silversmeder på kullen. Men som sagt, låt oss inte spekulera i det då det bara är väldigt lösa grejer. Ville bara påvisa att visst, Kullen är en idyll och det ligger många herrgårdar där med rika människor som bor där men det finns också lite mera sunkiga hålor. Dock inte sagt att personer som bor på herrgårdar inte kan vara skumma och inte begå brott.

Citat:
Nej, ett litet landsbygdscafé har kanske inte alls larm. Var så säker på det.

Skulle tro att de flesta lite större caféer som detta har larm då det är ute i ingenstans och långt från lagens långa arm. Finns ju en del på kullen som har caféer i sina trädgårdar och har kanske 10 gäster per dag men detta verkar ju vara ett större ställe, har dock inte varit där själv. Men för sakens skull tog jag en screenshot från en film på Aftonbladet där det iallafall finns en larmskylt så kan vi sluta spekulera i det;
http://imgur.com/QhrUXDS
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammamittilivet
Sexbrottsling rymt från Rättspsyk i Sundsvall....

Det är helt otroligt vilka dåliga geografiska kunskaper som folk i denna tråd har. Det är väldigt långt mellan Kinnekulle och Sundsvall. Till och med Molkom, som vissa länkat till, ligger långt från Kinnekulle. Så den där snubben från rättpsyk i Sundsvall kan vi nog stryka från misstänkta i detta fall.
2015-06-09, 14:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den försvunna - en verklig skönhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hull
En äkta fornnordisk blond Tuvstarr.

http://www.enjoygram.com/m/935569902821743551_37073877

Tack för postningen av länken igen.

En verklig skönhet den här tjejen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera