Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 14:01
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Så din teori är att hon skickade SMS och berättade att hon var på väg hem redan vid 8-tiden på morgonen?
Det var nog bara ett exempel på hur lång tid det kan ta.
2015-06-09, 14:01
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippzor
Jag har gjort det!

Jag tycker att det är märkligt att sms:et kom så sent som det gjorde. Om dom låser och stänger 18.00 så bör ju alla vara borta ifrån cafét inom de närmsta 10 minuterna. Om hon då skickar sms:et 18.23 så känns det som att hon har stannat kvar, kanske glömt något därinne varavpå när hon kommer ut så är kollegorna borta och någon skum person dyker upp. GM kanske ber om hjälp eller överfaller direkt.

Så konstigt att ingen har sett något eller kollegorna la märkte till något på väg hem.

Hoppas verkligen det löser sig!

Enligt AB och någon okänd källa, så hade ju något vittne sett henne vid cafét "runt 18:30", så det verkar som om det finns en vittnesobservation som rimmar rätt så bra med tidpunkten för SMS'et och att det kom från henne, så till vida att vittnet inte själv är inblandad i bortrövandet givetvis.
2015-06-09, 14:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Någon som har koll på Sture Bergwall nu för tiden?

Enligt honom själv så är han helt ofarlig....
2015-06-09, 14:03
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
För varje timme som går så ökar det tyvärr risken för att hon är bragd om livet.

Blir hon inte återfunnen idag, så skulle jag tippa på att MP blir inkopplade och att skallgång utlyses torsdag em eller fredag.
Jag tror tyvärr att de kommer att hitta en kropp inom kort.
2015-06-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Materialrapport
I bekantskapskretsen. Hur man formulerar det 2015 är intressant, för den sociala sfären är väldigt vid med internet. Man har allehanda dejtingsidor och det är väldigt lätt att komma i kontakt med folk.

Får inte några positiva vibbar. Tankarna går till hennes familj och vänner. Med det sagt.

Min teori: Efterhängsen beundrare, slumpmässigt knappast. Har garanterar pratat ett tag på något socialt forum. Möjligen inte träffast personligen förr, han har haft information vart hon jobbat. Alternativt platspositionering via ett av alla de moderna dejtingappar likt T*nder eller Bad*o.

Jag tror också att lösningen står att finna nånstans i hennes kontakthistorik på nätet. Söt tjej nobbar mindre attraktiv kille som fått falska förhoppningar. Då finns ju både motiv och kunskap om hennes rutiner. Man vet aldrig hur en annan människa tolkar en smiley, en kram eller en vänlig avspisning bakom sin display. Jag utgår från att polisen kan få ut hennes historik på en del av de här siterna/apparna, men jag gissar också att det kan vara ganska så stora volymer att hantera och att inte alla seglar under korrekt identitet.

Jag bor i närheten och tycker det är skitläskigt, stackars anhöriga.
2015-06-09, 14:06
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Vart fick du att den skulle vara nergrävd ifrån?
Såg att jag hade skrivit lite fel, det skall stå om handsken var nergrävd eller inte vore intressant att få veta

Citat:
Om jag fattat rätt så ligger ladan på andra sidan vägen. I så fall är det enligt en snabbkoll snarare 60 meter från mopeden till ladan.

Ja det är sant, angav bara avståndet mellan ladan och caféet som enligt en reporter nämt att det är ca 10 m mellan ladan O caféet.

Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Finns det någon indikation på att handsken varit nergrävd?

Nej det är det jag också undrar över om något vet, iom att polisen har grävt i ladan där de hittade handsken.
2015-06-09, 14:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Så ska vi hålla oss till realistiska personer med bortförande utan ledtrådar så ligger nog den gärningsmannen/gärningsmännen närmast. Det mest troliga är dock svartsjuk före detta kille som för bort henne med planer att bringa henne om livet, alternativt ett numera vanligt våldtäktsmord av snygga söta blonda svenskor.

Jag misstänker att jag får klassa detta som ett blondinbrott, dvs hennes sällsynta skönhet är orsaken till hennes försvinnande.

Fast jag tror faktiskt inte det i just det här fallet, för MENA brukar alltid klanta till det, slarva iväg. En MENA skulle bara ha lämnat kroppen när han var klar med den, eller släpat den en liten bit och försökt dölja den nödtorftigt. Då skulle den redan ha hittats.
2015-06-09, 14:07
Medlem
Kan det vara ett svartsjukedrama att någon av dom andra tjejerna som jobbar där har någon kille och att det blivit något triangeldrama? Eller att någon i deras vänkrets blivit förälskad i tjejen och hittat på något? I så fall känner hon ju igen personen och då kanske man inte gör motstånd direkt.
2015-06-09, 14:07
Medlem
Pissedmans avatar
Citat:
Jag tror tyvärr att de kommer att hitta en kropp inom kort.

Eller inte. Snuten häromkring är ju inte kända för att hitta grejer. Den stackarn dom slog ihjäl och slängde i en pissbrunn på en bondgård för ett par år sedan hittade ju bonden.
GH hittade ju en elektriker/rörmokare eller nåt sånt efter en månad.
Här is bygden är fokus på att jaga trimmade mopeder.....
2015-06-09, 14:09
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Det här "caset" får ju inte hamna på någon cold case grupp eller hos GW eller i den synnerligen usla TV4 varianten av olösta brott.
Det måste ju bara kunna lösas... om det nu begåtts något brott... under förutsättning att,

* En eventuell GM har en mobiltelefon som varit på. Varit på... inte nödvändigvis använts.
* Att sagda telefon är registrerad.

Det här bör ju vara polis-ABC.

a) Avfärda släktingar och ev. pojkvänner, tidigare eller intresserade.
b) Avfärda ett frivilligt försvinnande.
c) Avfärda arbetskamrater och chef.
d) Följ upp eventuella spår på platsen, tips och iaktagelser.

När detta är gjort, eller helst samtidigt, dvs nu, spåra all mobiltelefontrafik mot den telemast som man kopplar upp mot från fiket.
Stället verkar ligga rätt öde och antalet som man får träff på torde kunna vara begränsat. Dessutom har man ju tidpunkten väldigt klart för sig.
Kolla den listan mot sexbrottslingar och även alla män i lämplig ålder.

Kolla även mobiltelefonrörelser mot nästa mast, bilvägarna från fiket. Har någon telefon dröjt sig
kvar "för länge" mot "fikmasten" aktuell tidpunkt. Då undrar man ju varför.
Hursomhelst kan man ju spåra eventuella bilar (telefon ---> bilägare) som rört sig i området och kan den vägen kanske få in en del tips.

Sätt igång nu polisen, lös det!

- BBZW
2015-06-09, 14:13
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sprang till ladan för att fly undan?

Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Om det nu är hennes handske som hittats i ladan, hur kom den dit?
Flickan sitter på mopeden, någon anfaller henne, hon lyckas ta sig fri och springer till ladan men GM hinner ikapp och lyckas ta med sig henne till bilen men hon tappar handsken i fighten?

Eller var hon rädd för något och försökte ta skydd i ladan? Då vore det enklare att bara åka iväg med mopeden?

Visst kan hon ha suttit på moppen men lika gärna kan hon stått alldeles intill denna då något hände. Som jag ser det så kom hon att hindras av en eller flera GM att åka därifrån.

Det är fullt möjligt att ho försökte ta skydd i ladan och under bråket som uppstår tappar hon sin ena handske.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-09 kl. 14:25.
2015-06-09, 14:14
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Polisen lagrar fingeravtryck när du tar ett nytt pass.

Nej, det lagras endast i passets chip.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in