Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 13:46
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men alltså, det är ju inte "vanligt" att folk blir bortrövade överhuvudtaget. Nu har det hänt, och då måste ju NÅGON vara förövaren med NÅGOT motiv. Det ena låter lika troligt som det andra enligt mig.
Tycker du att det är lika troligt att hon blivit mördad av sin familj eller sitter i en jordkällare där hon försökt kissa som det är att en ensam utomstående GM har gjort henne något?
2015-06-09, 13:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Inte i en brunn utan ovanför en brunn. Det är väl större sannolikhet att en dörr blåser igen på en byggnad än att en person blir bortrövad och mördad?

Det var ett otäckt fall i England, där en ung flicka klättrade upp i någon sorts gammalt stentorn. Trappan rasade efter henne, så hon kunde inte komma ner. Hon skrev i en anteckningsbok hon hade om sitt lidande när hon törstade och frös ihjäl, och stoppade den mellan två stenar. Först flera år senare hittades boken och flickans skelett...

Då hade någon i skallgången ändå varit vid tornet och inspekterat trappan, men inte tänkt på att den kunde ha rasat nyligen, utan bara konstaterat att trappan var rasad så att ingen kunde ha gått upp i tornet. Kanske sov flickan eller var medvetslös just då, så hon kunde inte ropa...
Senast redigerad av Merwinna 2015-06-09 kl. 14:01.
2015-06-09, 13:47
Medlem
Pissedmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det finns statistik som visar att föräldrar i ordnade familjer mördar sina tonårsdöttrar? Fram med den!

Tack, jag är medveten om det. Det betyder dock inte att idioter behöver bete sig precis hur som helst, "dude".

Dude.. jag såg bara att folk hade misstankar om att hennes farsa hade åkt till Blomberg och slått ihjäl sin dotter. Om att hon hade pissat i en brunn och trillat ner och fan vet allt.
Jag tyckte min teori om ett tjejslagsmål som goth åt helvete fel kanske var lite mer logiskt....
Sorry
2015-06-09, 13:48
Medlem
Kanske dom här har nått med hennes försvinnande att göra.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20462821.ab
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Hur lång tid tar en analys att göra? Vet du det?

Det beror på hur mycket DNA de har. Har man bara några få molekyler tar det ca en vecka, för då måste man göra PCR för att mångfaldiga DNA:t tills man har så mycket att det går att analysera.
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det här har inte skett i hemmet. Dessutom finns absolut ingenting som talar för att hennes arbetskamrater skulle vara inblandade. Eller har du annan info?

Kom igen nu, begreppet "i hemmet" involverar närstående, så också kollegor.

Det finns en sak som talar för att hennes arbetskamrater skulle vara inblandade. Nämligen den att dem är de sista personerna som har sett henne i livet.

Har du något som kan avfärda hennes arbetskamrater helt och hållet?

Återigen, jag säger inte att dem är inblandade utan att möjligheten finns. Så nej, ännu kan den teorin inte släppas.
2015-06-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ring polisen och berätta det där. Bättre ett tips för mycket än ett för litet.

Jag har gjort det!

Jag tycker att det är märkligt att sms:et kom så sent som det gjorde. Om dom låser och stänger 18.00 så bör ju alla vara borta ifrån cafét inom de närmsta 10 minuterna. Om hon då skickar sms:et 18.23 så känns det som att hon har stannat kvar, kanske glömt något därinne varavpå när hon kommer ut så är kollegorna borta och någon skum person dyker upp. GM kanske ber om hjälp eller överfaller direkt.

Så konstigt att ingen har sett något eller kollegorna la märkte till något på väg hem.

Hoppas verkligen det löser sig!
2015-06-09, 13:51
Avstängd
karlinges avatar
Någon som har koll på Sture Bergwall nu för tiden?
2015-06-09, 13:53
Medlem
Hulls avatar
Antalet hypotetiska personer som skulle kunna, och kanske behöver, röva bort en ung söt tjej är rimligen väldigt få i området.

Jag kan hypotetiskt tänka mig att den som hållit Helena Andersson fången sen 1992 ( då 22 år gammal ) nu behöver ett nytt offer. Förmodligen för att Helena ( Nu ca 45 år och börjar bli rynkig och gråhårig ) dött och att han tröttnat på henne och nu vill ha ett nytt yngre offer att förgripa sig på.

Så ska vi hålla oss till realistiska personer med bortförande utan ledtrådar så ligger nog den gärningsmannen/gärningsmännen närmast. Det mest troliga är dock svartsjuk före detta kille som för bort henne med planer att bringa henne om livet, alternativt ett numera vanligt våldtäktsmord av snygga söta blonda svenskor.

Jag misstänker att jag får klassa detta som ett blondinbrott, dvs hennes sällsynta skönhet är orsaken till hennes försvinnande.
Senast redigerad av Hull 2015-06-09 kl. 14:15.
2015-06-09, 13:53
Medlem
Skjut-Mejs avatar
Känns ju som om att en ev. GM sitter och läser/skriver i tråden !
2015-06-09, 13:54
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippzor
Jag har gjort det!

Jag tycker att det är märkligt att sms:et kom så sent som det gjorde. Om dom låser och stänger 18.00 så bör ju alla vara borta ifrån cafét inom de närmsta 10 minuterna. Om hon då skickar sms:et 18.23 så känns det som att hon har stannat kvar, kanske glömt något därinne varavpå när hon kommer ut så är kollegorna borta och någon skum person dyker upp. GM kanske ber om hjälp eller överfaller direkt.

Så konstigt att ingen har sett något eller kollegorna la märkte till något på väg hem.

Hoppas verkligen det löser sig!
De stänger väl klockan 18? Efter det är det en del att röja upp gissningsvis.
2015-06-09, 13:55
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Känns ju som om att en ev. GM sitter och läser/skriver i tråden !
Que?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in