Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 13:39
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Handsken låg i ladan ca 10 meter bort från caféet ( mitt emot caféet)
Om handsken var ner grävt eller inte vore intressant, för vem gräver ner en hanske? Kanske inte är konstigt men varför gräva ner en hanske men ta med sig den andra handsken samt hjälmen för att dumpa någon annanstans?

Finns det någon indikation på att handsken varit nergrävd?
2015-06-09, 13:40
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espyon
Tycker det var sjukt skumt hur arbetskamraten redan pratade om hur de ska göra i framtiden istället för att prata om flickan. Lät som att hon visste att flickan inte kommer att komma tillbaka. Lät även som att de inte var särskilt nära varandra.

Jag tror att du överanalyserar.
2015-06-09, 13:40
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men alltså, det är ju inte "vanligt" att folk blir bortrövade överhuvudtaget. Nu har det hänt, och då måste ju NÅGON vara förövaren med NÅGOT motiv. Det ena låter lika troligt som det andra enligt mig.

Ah men snälla.. Vissa teorier här är ju helt absurda för fan. Det eskalerade snabbare än vad jag trodde iaf.
2015-06-09, 13:41
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Man behöver inte nödvändigtvis kunna identifiera i första hand, utan kanske hitta en koppling. Tex att man hittar fingeravtryck på någon av sedlarna och något av mynten som matchar med ett fingeravtryck på exempelvis handsken som hittats (om det nu visar sig vara BOs). Finner man en misstänkt som tidigare inte är dömd kan man ju ta ett fingeravtryck, matchar det med fingeravtrycken på fynden så blir det väldigt knepigt för GM att förklara sig ur det hela.

jo, men då är du ju inne på att säkra bevis inför en ev. rättegång. det är också viktigt, men prio 1 måste ju vara att hitta flickan, helst vid liv. naturligtvis så löper båda sakerna parallellt.
2015-06-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetinternet
Vart kan man se intervjun?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20933065.ab

Kommer efter snacket med Christer Fuxborg.
2015-06-09, 13:42
Medlem
Pissedmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espyon
Tycker det var sjukt skumt hur arbetskamraten redan pratade om hur de ska göra i framtiden istället för att prata om flickan. Lät som att hon visste att flickan inte kommer att komma tillbaka. Lät även som att de inte var särskilt nära varandra.

Tighta... det blir man sällan på ett sommarjobb. Man bara hänger ihop och väntar på att löningen ska komma in och att hösten ska komma så man får dra tillbaka till plugget och slacka och ha sovmorgon
Medlem
utanws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Hon var privat redan i går.

Jag läste hela tråden vid 23-01 och då var systerns instagram ganska så öppen. Så det måste blivit inatt/morgon som hon låste den.
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Kan vi inte bara lägga ner teorierna om att hennes föräldrar eller arbetskamrater har något med det hela att göra? Det är riktigt osmakligt och framför allt helt obefogat att komma med det snacket.

Osmakligt möjligtvis men obefogat? Risken att det är en arbetskamrat eller familjemedlem är betydligt större än någon utomstående och passerande enstöring. Du är väl medveten om att de flesta brott sker i hemmet?

Teorier och synpunkter är inget personligt emot familj eller kollegor över huvud taget utan något som faktiskt skulle kunna vara fullt möjligt.

Tjejer har slagit ihjäl varandra förr över de mest triviala sakerna och det har faktiskt hänt att föräldrar berövat sina barn livet också.

Med det sagt så säger jag inte att så är fallet den här gången bara att det är fullt möjligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Jag tror att du överanalyserar.
Jag menar inte att jag tror att hon har någon koppling till brottet, mer allmänt uppmärksammat.
2015-06-09, 13:43
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Glasögonormens teorier är ju helt sanslösa, får ju den mest hjärndöaste privatspanaren som försökte lösa Palmemordet att framstå som helt normal.
2015-06-09, 13:43
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det är i och för sig HELT befogat att spekulera kring det, då de närmaste också är de som förhörs först och statistiskt sett begår dessa brott.
Det finns statistik som visar att föräldrar i ordnade familjer mördar sina tonårsdöttrar? Fram med den!

Citat:
Ursprungligen postat av Pissedman
Dude... det mesta är osmakligt här på Flashback.... och på Kinnekulle just nu. Deal with it!
Tack, jag är medveten om det. Det betyder dock inte att idioter behöver bete sig precis hur som helst, "dude".
2015-06-09, 13:44
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Osmakligt möjligtvis men obefogat? Risken att det är en arbetskamrat eller familjemedlem är betydligt större än någon utomstående och passerande enstöring. Du är väl medveten om att de flesta brott sker i hemmet?
Det här har inte skett i hemmet. Dessutom finns absolut ingenting som talar för att hennes arbetskamrater skulle vara inblandade. Eller har du annan info?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in