Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 13:08
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Om flickan har blivit släpad till ladan borde man väl kunna se några spår av detta i grus/terräng?

Varför släpa om man kan bära? 50 kg över axeln klarar de flesta.
2015-06-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Om flickan har blivit släpad till ladan borde man väl kunna se några spår av detta i grus/terräng?

Hon kan ju också ha försökt fly undan en gärningsman, och självmant sprungit in i ladan. Något som inte ger lika stora spår.
2015-06-09, 13:10
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Hon kan ju också ha försökt fly undan en gärningsman, och självmant sprungit in i ladan. Något som inte ger lika stora spår.

Så skulle det faktiskt kunna vara. Det har jag inte tänkt på.
2015-06-09, 13:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Försökte fly?

Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe

Detta kan också vara fullt möjligt.
2015-06-09, 13:15
Medlem
Merwinnas avatar
Till exempel arbetade jag i lånedisken på ett bibliotek ett tag. En dag sa jag åt en ung man i 20-årsåldern att han inte fick komma in med kaffe. Inte på något otrevligt sätt utan bara sakligt. Men han blev fruktansvärt upprörd. Det gick en halvtimme och då stod TVÅ nästan identiska unga män där vid min disk. Han hade gått hem och hämtat SIN BROR! Som tur var hade jag en manlig kollega som var väldigt fast och bestämd mot dom och fick dem att lomma hem med svansarna mellan benen. Men vad hade hänt om han inte hade varit där? Det var en söndag med väldigt lite folk. Då var jag rädd när jag gick hem efter stängningsdags...
2015-06-09, 13:16
Medlem
Jag tror det är en impulshandling som ligger bakom detta. Flickan har gjort sig redo för att åka hem, satt i nycklarna i moppen och tagit på sig hjälm och handskar (det var rätt kallt i söndags). Precis innan hon ska hoppa på moppen kommer någon och stryper henne så hon blir medvetslös alt. avlider. Personen som gör detta bär henne sedan till ladan där hon tappar en handske. Efter en liten stund får GM panik och inser att han inte kan lämna henne i ladan och förflyttar henne då till sin bil och åker iväg. Slut på teori.
2015-06-09, 13:18
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Till exempel arbetade jag i lånedisken på ett bibliotek ett tag. En dag sa jag åt en ung man i 20-årsåldern att han inte fick komma in med kaffe. Inte på något otrevligt sätt utan bara sakligt. Men han blev fruktansvärt upprörd. Det gick en halvtimme och då stod TVÅ nästan identiska unga män där vid min disk. Han hade gått hem och hämtat SIN BROR! Som tur var hade jag en manlig kollega som var väldigt fast och bestämd mot dom och fick dem att lomma hem med svansarna mellan benen. Men vad hade hänt om han inte hade varit där? Det var en söndag med väldigt lite folk. Då var jag rädd när jag gick hem efter stängningsdags...

MENA-killar va?

I det här fallet tror jag inte att någon har rövat bort henne för att de är arga på henne. Det handlar om något annat. Rent statistiskt är det väl dags för en ny Ulf Olsson/Anders Eklund...
2015-06-09, 13:19
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Var handsken i ladan mittemot eller i någon annan lada 5 km bort?

Handsken låg i ladan ca 10 meter bort från caféet ( mitt emot caféet)
Om handsken var ner grävt eller inte vore intressant, för vem gräver ner en hanske? Kanske inte är konstigt men varför gräva ner en hanske men ta med sig den andra handsken samt hjälmen för att dumpa någon annanstans?
2015-06-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Med tanke på att tjejen, vad det verkar, är en ordentlig tjej, med alla framtidsutsikter och att mopeden stod kvar med nycklarna i. Så tyder nog detta på att hon var på väg att åka därifrån. Polisen har ju även sökt av närområdet men inte hittat något, vilket pekar åt att hon blivit bortförd i ett fordon.

Att man hittar en handske i ladan kan tyda på, antingen att GM dragit med henne dit för att t.ex. binda fast henne eller att hon gått in där för att stänga nån dörr eller liknande och då blivit överrumplad. Ett tredje alternativ i denna soppa är att hon följt med självmant för att hjälpa en person på något sätt - eller för att prata med någon hon känner.

Jag tror att det är föga troligt att hon ramlat ner i en brunn eller skadat sig, med tanke på att hon just var på väg att åka. Om hon skulle kissa, så skulle hon givetvis gått in till Caféet igen. Men det är ju rätt irrelevant hur som, eftersom hon på något sätt då också blivit överfallen.

Nej, min gissning är att det är något impulsivt klappmongo - typ en psykiskt sjuk tragisk person som fallet Sigrid i Norge som antingen strypt henne på plats och släpat in henne i en bil (eftersom blod ej är funnet) eller helt enkelt bara kidnappat henne. Det kan ju röra sig om fler personer, att kidnappa någon är inte så lätt förmodligen. Dock är ju platsen helt enslig och inte en enda människa var i närheten, vilket gör att kidnapparen hade mycket tid på sig.

Mitt fetade: Jag tror att sanningen ligger nära detta, någon hon inte kände rädsla för, troligtvis känd för henne på något sätt privat eller genom detta jobb (kund). Att en bil använts för att få henne från platsen är väl numera det högst troliga för det verkar vara fritt från spår i omgivningarna.

Skulle det vara en okänd rövare så blir det snarast mer bekymmersamt, då får länsman gå igenom varenda mobbenummer som kopplat upp mot närmaste masterna typ söndagen och natt mot måndag och hoppas på träff av någon som inte normalt borde befinna sig där.
Det brukar ofta dyka upp typ "mystisk bil" men inget sådant verkar ha inkommit. Ja det kan vara allt från privatbil till lastbil/van/minibuss etc. Det är ju inte direkt en motorväg som går förbi fiket.
2015-06-09, 13:23
Medlem
badbollen3s avatar
är det möjligt att kolla alla korttransaktioner som gjordes på arbetsplatsen under söndagen? om man kan se vilka personer som har handlat med kort där, så borde man kunna luska ut telefonnummer till dem, och se om de befunnit sig vid platsen då bortförandet skedde? detta spricker ju naturligtvis om GM betalat kontant, förutsatt att GM handlat där överhuvudtaget.
2015-06-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Om handsken var ner grävt eller inte vore intressant, för vem gräver ner en hanske? Kanske inte är konstigt men varför gräva ner en hanske men ta med sig den andra handsken samt hjälmen för att dumpa någon annanstans?

Vart fick du att den skulle vara nergrävd ifrån?
2015-06-09, 13:25
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Om jag fattat rätt så ligger ladan på andra sidan vägen. I så fall är det enligt en snabbkoll snarare 60 meter från mopeden till ladan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in