Citat:
Ursprungligen postat av
Cryotecher
Med tanke på att tjejen, vad det verkar, är en ordentlig tjej, med alla framtidsutsikter och att mopeden stod kvar med nycklarna i. Så tyder nog detta på att hon var på väg att åka därifrån. Polisen har ju även sökt av närområdet men inte hittat något, vilket pekar åt att hon blivit bortförd i ett fordon.
Att man hittar en handske i ladan kan tyda på, antingen att GM dragit med henne dit för att t.ex. binda fast henne eller att hon gått in där för att stänga nån dörr eller liknande och då blivit överrumplad. Ett tredje alternativ i denna soppa är att hon följt med självmant för att hjälpa en person på något sätt - eller för att prata med någon hon känner.
Jag tror att det är föga troligt att hon ramlat ner i en brunn eller skadat sig, med tanke på att hon just var på väg att åka. Om hon skulle kissa, så skulle hon givetvis gått in till Caféet igen. Men det är ju rätt irrelevant hur som, eftersom hon på något sätt då också blivit överfallen.
Nej, min gissning är att det är något impulsivt klappmongo - typ en psykiskt sjuk tragisk person som fallet Sigrid i Norge som antingen strypt henne på plats och släpat in henne i en bil (eftersom blod ej är funnet) eller helt enkelt bara kidnappat henne. Det kan ju röra sig om fler personer, att kidnappa någon är inte så lätt förmodligen. Dock är ju platsen helt enslig och inte en enda människa var i närheten, vilket gör att kidnapparen hade mycket tid på sig.
Mitt fetade: Jag tror att sanningen ligger nära detta, någon hon inte kände rädsla för, troligtvis känd för henne på något sätt privat eller genom detta jobb (kund). Att en bil använts för att få henne från platsen är väl numera det högst troliga för det verkar vara fritt från spår i omgivningarna.
Skulle det vara en okänd rövare så blir det snarast mer bekymmersamt, då får länsman gå igenom varenda mobbenummer som kopplat upp mot närmaste masterna typ söndagen och natt mot måndag och hoppas på träff av någon som inte normalt borde befinna sig där.
Det brukar ofta dyka upp typ "mystisk bil" men inget sådant verkar ha inkommit. Ja det kan vara allt från privatbil till lastbil/van/minibuss etc. Det är ju inte direkt en motorväg som går förbi fiket.