Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 12:24
Medlem
Dom har ju hittat en handske i ladan som tillhör henne.
2015-06-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Detta var i Lidköping. Den släkten kom väl från götene om jag inte minns fel. Men vore väl långsökt att detta har med det samma o göra. Men tnake på at BO här är ifrån Skövde. Samt att G.H och H.H var/är några år äldre.

Samtalade med en kompis om detta igår då vi båda följer detta fallet samt G.H fallet. Det kan vara så att H.H mor bor inte lång från caféet, samt Chauffören i G.H fallet bor/bodde på kinnekulle
Medlem
Axells avatar
Det går inte att hitta fingeravtryck på sedlarna och mynten i kassan på fiket? Låter kanske långsökt men man kanske hittar någon som tidigare har haft med polisen att göra?
Medlem
Men hur förklarar man att hennes handske funnits inne i ladan? Såvida inte någon dragit in henne där och ja... för att sedan dra tillbaka henne in i bilen.
2015-06-09, 12:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Vad tror ni polisen gör just nu, när man inte har hittat några spår vid platsen?

Scannar man av mobilnätet, kollar vilka kort som har betalats med under helgen på fiket?

Skulle vara oerhört intressant och kunna sitta med vid de tekniska/IT utredningar som just nu pågår.

Väldigt bra fråga. Området är väl ganska glest befolkat, mobiltelefoner som rört sig in och ut ur området runt tiden för försvinnandet kan ge en del spår.
2015-06-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Eftersom den besvärliga kunden inte hört av sig självmant så lutar det väl åt att det är han? Han satt nog kvar på uteserveringen efter stängning vilket inte är ovanligt och när det bara var tjejen kvar så tog han henne.

Besvärliga människor brukar inte själva fatta att dom är just besvärliga. Så denne kanske inte känner sig träffad. Men annars känns din teori inte osannolik 😔
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Dom har ju hittat en handske i ladan som tillhör henne.

Inte 100 att det är hennes,men hennes föräldrar säger att hon äger en sådan. Troligtvis är det hennes men behöver ej vara.

Utdrag ur NLT
– Det är en sak som har förevisats föräldrarna som också säger att flickan har en sådan sak. Men det är en ganska vanlig sak och därför har den skickats på analys för att vi ska kunna säkert säga att det är hennes, säger Christer Fuxborg.
Medlem
Verkar som att alla i den här tråden tror på att det är någon psykopatisk kund helt utan hämningar som kallblodigt mördat flickan. Hur sannolikt är det? Det är väl inte direkt så sådana människor fungerar. De handlar mer impulsivt. Inte fan åker de till ett café mitt ute ingenstans och spanar in ett potentiellt offer i flera dagar innan de slår till. Det hade i sådana fall varit en lokalbo och sådana finns det inte gått om i ett så glesbebyggt område.

Antingen en förbipasserande eller en närstående.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Men hur förklarar man att hennes handske funnits inne i ladan?

Stärker min teori om att GMs bil stått bakom ladan och att hon har blivit släpad dit och i kampen tappat handsken.
2015-06-09, 12:28
Bannlyst
Nagon som kan assistera med Google-Maps-Lank gallande lada och Cafe, det ar sa manga lador!
2015-06-09, 12:28
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Ingen normal människa skulle ens komma på tanken att röva bort någon annan människa. Än mindre mörda någon annan. Likt förbannat sker detta emellanåt.

Att stå väntande bakom cafét avfärdar du. Men att stå gömd i en lada anser du troligt.
Belägg ?
Nu handlade det om huruvida det är vanligt att kunder står kvar och attackerar anställda. Om du tycker att det är vanligt så har vi helt olika referensramar.

Jag har inte avfärdat något förutom helt sjövilda teorier hämtade från filmens värld.
2015-06-09, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrtz
Men H.H bodde uppe på kullen någonstans. Flera av de andra brott han begått var just i någon ort på kullen. Något av brotten blev fler dömda för, som även dem bor på kullen. Så bilden av kullen som ett medelklassområde med enbart sommarstugor ska man nog avkasta.

Minns jag inte helt fel så pratat du om rånet i Hällekis några dagar innan G.H blev mördad?
Men dock ser jag detta som engångföretelse för att vara på Kinnekulle. Det ÄR väldigt bra folk som rör sig och bor där uppa är min uppfattning(lidköpingbo)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in