Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 12:08
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Nepp svarade bara på frågan.
Finns väldigt mycket bättre ställen. Många ödsliga stugor mm. Eller till exempel dom gamla kolugnarna jag nämt tidigare. Sedan finns det gamla hamnar men många är svåråtkomna. Om man nu vill göra sig av med en kropp så att säga.
Men säg att man vill slänga ut i vattnet och man lyckas ta sig ner till tex Trolmen hamn utan bli upptäckt. Då borde man kunna (om det är en stark man och hon väger lite) kunna kanska ut henne någon meter eller två med en liten sten fastknuten så att hon sjunker och inte syns på länge, om ens någon gång.

Det finns, som du skriver, mängder av undanskymda platser på Kinnekulle. Däremot hittar du inte till många av dom, om du inte har god lokalkännedom. De flesta småvägar som leder ut från landsvägarna på Kullen leder oftast till bebodda ställen.

Vad gäller tjejens moped, så stod den säkert på baksidan av kafeet och där är det ganska undanskymt. Framför kafeet och i stort sett hela området i övrigt där. är mer eller mindre öppet.

Har GM tagit med sig tjejen över vägen till de genomsökta längorna, har GM vetat om hur det ser ut där. Att med våld ta henne över en grusparkering, vidare över landsvägen o ytterligare ca 50m över öppna ytor innan man är bakom de byggnaderna tyder på, enligt mitt synsätt, att GM i så fall sen tidigare har god koll.

Jag tror tyvärr att GM kan ha plockat in henne i bil, som funnits helt nära tjejens moped, och lämnat närområdet o kanske också Kinnekulle. I detta fall blir det jävligt komplicerat att lokalisera henne inom rimlig tid.
Jag har mer än gärna fel på den punkten.
2015-06-09, 12:10
Medlem
Jag tror på att GM i fråga har fikat där, har haft sjuka fantasier sen länge om våldtäkt/hämnd/bestraffning eller liknande. Flickan har bemött honom på ett vänligt sätt som denna sjuka människa uppfattat som upphetsande/ inbjudande. ELLER kränkt denna man, om det är denna besvärliga person vi talar om så kanske det var denna tjej som sade ifrån, vilket han uppfattade som kränkande.

Personer som gör detta är ofta ensamma, isolerade, vilket de har varit hela sitt liv. Kanske har mannen blivit ratad/mobbad av tjejer som liknade denna tjej under hans skoltid, kanske liknande attityd. Detta fick bägaren att rinna över för mannen.

Tänk på att det är just ratande från kvinnor som fått många män att begå våldsbrott, allt från kidnappningar till skolskjutningar. Att för en gångs skull kunna ta/få det man velat ha hela livet går helt plötsligt från en fantasi till verklighet.
Senast redigerad av Bakfylla 2015-06-09 kl. 12:14.
2015-06-09, 12:10
Medlem
Om den besvärliga kunden eventuellt skulle vara stammis likt spekulerat tidigare i tråden - skulle det inte kunna vara en strategi från Polisens sida att hålla caféet öppet för att se om denna stammis dyker upp även idag?
2015-06-09, 12:12
Medlem
Tyvärr har jag läst andra trådar här på fb där folk skriver att dom vill kidnappa någon.....tror det handlar om att Bo råkat stöta på någon av dessa.
2015-06-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espyon
Om den besvärliga kunden eventuellt skulle vara stammis likt spekulerat tidigare i tråden - skulle det inte kunna vara en strategi från Polisens sida att hålla caféet öppet för att se om denna stammis dyker upp även idag?

Självklart. Anledningen till att dom delar ut bilder på henne till bilister men inte media är också en strategi. Bilden ger dom en anledning att stoppa bilar och se hur föraren reagerar. Är ju inte omöjligt att GM tar sig en sväng i närheten och kan då vara märkbart nervös när polisen stoppar honom.
2015-06-09, 12:14
Medlem
Hamsterbolls avatar
Eftersom den besvärliga kunden inte hört av sig självmant så lutar det väl åt att det är han? Han satt nog kvar på uteserveringen efter stängning vilket inte är ovanligt och när det bara var tjejen kvar så tog han henne.
2015-06-09, 12:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Oftast är det pojkvännen, eller rättare sagt exet, som ligger bakom brott mot kvinnor.Jag tro hon kände gärningsmannen och att han visste vilken tid hon slutade på jobbet. Hon gick honom troligen
till mötes frivilligt just då för att t.ex "tala ut" i hans bil. Därför står mopeden fint kvar på platsen. Hon hade troligen hjälmen i handen. Det behöver inte vara någon hon haft ett förhållande med, det kan även vara någon som har varit intresserad av att inleda ett förhållande med henne men hon har avisat honom hela tiden och nu bad han om att få "tala ut". Men jag önskar naturligtvis av hela mitt hjärta att hon återfinns välbehållen.
2015-06-09, 12:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Eftersom den besvärliga kunden inte hört av sig självmant så lutar det väl åt att det är han? Han satt nog kvar på uteserveringen efter stängning vilket inte är ovanligt och när det bara var tjejen kvar så tog han henne.

Det är inte helt säkert att han känner till att hon försvunnit – antagligen mycket turister där, han kanske inte bor i området. Det kan också vara så att han tolkat situationen på ett annat sätt en de på caféet.

Jag skulle inte satsa min slant på att den besvärlige kunden har med saken att göra.
2015-06-09, 12:19
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bil inblandad.

Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Det finns, som du skriver, mängder av undanskymda platser på Kinnekulle. Däremot hittar du inte till många av dom, om du inte har god lokalkännedom. De flesta småvägar som leder ut från landsvägarna på Kullen leder oftast till bebodda ställen.

Vad gäller tjejens moped, så stod den säkert på baksidan av kafeet och där är det ganska undanskymt. Framför kafeet och i stort sett hela området i övrigt där. är mer eller mindre öppet.

Har GM tagit med sig tjejen över vägen till de genomsökta längorna, har GM vetat om hur det ser ut där. Att med våld ta henne över en grusparkering, vidare över landsvägen o ytterligare ca 50m över öppna ytor innan man är bakom de byggnaderna tyder på, enligt mitt synsätt, att GM i så fall sen tidigare har god koll.

Jag tror tyvärr att GM kan ha plockat in henne i bil, som funnits helt nära tjejens moped, och lämnat närområdet o kanske också Kinnekulle. I detta fall blir det jävligt komplicerat att lokalisera henne inom rimlig tid.
Jag har mer än gärna fel på den punkten
.

Tyvärr tror jag detta också. Bilen har stått helt nära hennes moped med troligtvis motorn igång. Kan bli ett mycket komplicerat fall.

Jag hoppas verkligen att även jag har fel på den här punkten.
2015-06-09, 12:19
Medlem
Sträckläste tråden, hoppade de tio sista så det kanske rapats om redan..

Man söker inte längre efter en levande person utan nu är det krimsök som gäller, söker kropp, brottsplats eller föremål som går att koppla till brottet. Därför inget sök nattetid, inga värmekameror. Först hundar därefter folk.

Åtgärd 1A vid försvinnanden i princip oavsett karaktär är att söka igenom alla utrymmen i närheten. Arbetsplatsen, silotorn och allt är därför igenomsökt sannolikt flera gånger redan.

Min tro är antingen att hon torskat på fel kund för dagen, någon sjuk jävel som fattat tycke för henne. Alt.. jag läste något om att det försvunnit byggnadsställningar från platsen någon tid innan. Ganska tidigt i tråden. Någon lusker man som jobbat med bygget eller någon annan som jobbat/jobbar på gården. Uppfattade att man grävt inomhus även.. polisen börjar inte böka i orörd jord så någon form av bygge är pågående och där finns lite att nysta i.

Allt tidigare tjafs om pojkvännen känns helt kallt. Han är med all säkerhet redan hörd upplysningsvis samt avförd. Ev snedseglare från bekantskapskretsen hade garanterat flutit upp när utredarna går igenom mobil, dator, facebook och andra sociala plattformar på nätet. En sådan hade även flutit upp i kontakt med vänner.

Så anställd på fiket (skeptsisk) någon lokal idiot som jobbar/jobbat i direkt anslutning eller lokal idiot boendes på trakten. Någon skrev flyktingförläggning längre upp.. det kan inte avskrivas dessvärre. HVB hem i trakten?

Masttömningen tror jag är hyperintressant även! Ganska smal tidstrymd att kika på initialt, sen får man nog gräva någon tid tillbaka med och söka mönster.

Edit: OM det är en random dåre utan lur som råkat passera och tvingat in henne i bil och lämnat så kommer det bli svårt att reda upp detta utan kropp/att hon anträffas vid liv
2015-06-09, 12:21
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Nog för att det finns många sjuka människor där ute, men att det skulle vara vanligt att servicepersonal blir attackerade eller bortförda utanför sitt jobb tror jag inte många med fog kan säga. Att kunder behandlar personal som skit är däremot vanligt. Men där ifrån till att dröja sig kvar utanför till efter stängning är det långt. Ingen normal människa skulle ens komma på tanken.

Ingen normal människa skulle ens komma på tanken att röva bort någon annan människa. Än mindre mörda någon annan. Likt förbannat sker detta emellanåt.

Att stå väntande bakom cafét avfärdar du. Men att stå gömd i en lada anser du troligt.
Belägg ?
2015-06-09, 12:23
Medlem
Citat:
Polisens spår: En handske

Citat:
I en lada nära kaféet hittades en handske – ett fynd som polisen bedömde som särskilt intressant.
– Det är en typ av handske som man använder när man kör motorcykel eller moped. Vi tror att den tillhör flickan, säger Lars Johansson.
– Pappan har identifierat den. Frågan är hur den har kommit dit.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20933065.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in