Citat:
Nepp svarade bara på frågan.
Finns väldigt mycket bättre ställen. Många ödsliga stugor mm. Eller till exempel dom gamla kolugnarna jag nämt tidigare. Sedan finns det gamla hamnar men många är svåråtkomna. Om man nu vill göra sig av med en kropp så att säga.
Men säg att man vill slänga ut i vattnet och man lyckas ta sig ner till tex Trolmen hamn utan bli upptäckt. Då borde man kunna (om det är en stark man och hon väger lite) kunna kanska ut henne någon meter eller två med en liten sten fastknuten så att hon sjunker och inte syns på länge, om ens någon gång.
Finns väldigt mycket bättre ställen. Många ödsliga stugor mm. Eller till exempel dom gamla kolugnarna jag nämt tidigare. Sedan finns det gamla hamnar men många är svåråtkomna. Om man nu vill göra sig av med en kropp så att säga.
Men säg att man vill slänga ut i vattnet och man lyckas ta sig ner till tex Trolmen hamn utan bli upptäckt. Då borde man kunna (om det är en stark man och hon väger lite) kunna kanska ut henne någon meter eller två med en liten sten fastknuten så att hon sjunker och inte syns på länge, om ens någon gång.
Det finns, som du skriver, mängder av undanskymda platser på Kinnekulle. Däremot hittar du inte till många av dom, om du inte har god lokalkännedom. De flesta småvägar som leder ut från landsvägarna på Kullen leder oftast till bebodda ställen.
Vad gäller tjejens moped, så stod den säkert på baksidan av kafeet och där är det ganska undanskymt. Framför kafeet och i stort sett hela området i övrigt där. är mer eller mindre öppet.
Har GM tagit med sig tjejen över vägen till de genomsökta längorna, har GM vetat om hur det ser ut där. Att med våld ta henne över en grusparkering, vidare över landsvägen o ytterligare ca 50m över öppna ytor innan man är bakom de byggnaderna tyder på, enligt mitt synsätt, att GM i så fall sen tidigare har god koll.
Jag tror tyvärr att GM kan ha plockat in henne i bil, som funnits helt nära tjejens moped, och lämnat närområdet o kanske också Kinnekulle. I detta fall blir det jävligt komplicerat att lokalisera henne inom rimlig tid.
Jag har mer än gärna fel på den punkten.