Citat:
Ursprungligen postat av
baragnell
Jo, att AFA/RF vågar stå bakom polisen och hota på valmöten har jag aldrig ifrågasatt. Men hur har det sett ut? Kolla SvP i Stockholm eller Malmö. 1000 motdemonstranter där kanske 50 var från dessa grupper.
Jag trollar inte, jag berättar precis samma sak som AFA och RF gör. Dvs att man idag
Det skall villigt sägas att RF ett tag för typ ett år sedan hade fart kring Örebro i att ge sig på pensionärer med barnbarn, ensamma tjejer och människor som inte sysslade med politik. Men där gjorde ju faktiskt polisen lite efter ett tag och flera hamnade i fängelse. Efter det har vi fått läsa en del om att det är viktigt att hjälpa de "revolutionära kämpar" som sitter inne (med ickekapitalistiska saker som TV-spel ect), men inte speciellt mycket mer.
Sedan kom ju Kärrtorpsfiaskot och med Joel under ett långt fängelsestraff så verkar man inte ens orka/våga spraya i södra Stockholm.
Och detta säger jag inte för att retas eller så, det är tvärtom mycket lätt att ha förståelse för. Dels har man för en gångs skull fått viss uppmärksamhet av polisen (RF kring Örebro i alla fall) och dels har verksamheten inte haft någon som helst positiv verkan (SD på 20 %).
Som jag sagt tidigare, både RF och AFA inser nu att de måste få in en ny generation "tappra revolutionärer" (precis som SvP konstaterade). Exakt hur det skall gå till är en svårare nöt att knäcka.