Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 11:12
Medlem
Citat:
Kollegan: ”Hon var glad som vanligt”

Citat:
17-åringen sa hej då till kollegorna.
Efter det har ingen sett henne.
– Det känns så märkligt, det var en helt vanlig söndag men så händer det här, säger Rebecka, 21.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab
2015-06-09, 11:12
Medlem
I lördags var det massor av suspekt folk ute häromkring med tanke på att det var cruising! Folk såg både konstiga ut, var odrägligt onyktra mitt på dan och körde suspekta bilar. (Cruisingen var i Lidköping)
Många stannar till på kullen för att kolla solnedgången och liknande...
2015-06-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då måste han ha åkt ut en bit med en båt, och använt sänken.

Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Varför är det mest skrämmande? Och vad är det ens för logik du baserar detta på?

Tænker væl framførallt på att polisens hundar inte snappat upp något, tyder på att hon inte finns i nærheten av dær hon førsvann. Utryckte mig væl fel, inte mest skræmmande utan worst case scenario blir væl mer rætt
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Nja. Även om det är en kund som har rövat bort henne, så kan han ju ha fantiserat om det och planerat det en längre tid, och hämtat inspiration just från filmer, romaner och rättsfall. Natalia Kampusch-fallet hände för övrigt i verkligheten. Lilla brittiska Maddies försvinnande och Fritzl-fallet också!
Jag skrev inte att han inte kan ha fantiserat om det. Om GM inte finns i hennes krets så är det sannolikt en störd man med många fantasier inspirerade av både film och de fall du räknar upp.
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkstar
I lördags var det massor av suspekt folk ute häromkring med tanke på att det var cruising! Folk såg både konstiga ut, var odrägligt onyktra mitt på dan och körde suspekta bilar. (Cruisingen var i Lidköping)
Många stannar till på kullen för att kolla solnedgången och liknande...
Hur ser en suspekt bil ut?
2015-06-09, 11:15
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ja, och det gav ju över ett dygns tid till planering. Om det var första gången han såg henne på lördagen. Är han en stamkund så har han ju haft hur mycket tid som helst att förbereda en källare, skaffa ett vapen att hota med, kloroform eller en spruta med sömnmedel, o.s.v..
Fast nu spårar du ur. Det är oerhört ovanligt med källarfall och att hon skulle ha råkat ut för det är så extremt osannolikt att det inte finns på kartan.
2015-06-09, 11:16
Medlem
Hon verkar ju ha haft någon pojkvän för några månader sedan iallafall. Stackars barn och föräldrar. Hoppas dom hittar henne snart!
2015-06-09, 11:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag skrev inte att han inte kan ha fantiserat om det. Om GM inte finns i hennes krets så är det sannolikt en störd man med många fantasier inspirerade av både film och de fall du räknar upp.

Ja, det är ju lätt hänt att servicepersonal av olika slag, och såklart unga, vackra kvinnor i synnerhet, blir föremål för fantasier och känslor ifrån ensamma, kufiska män. Då dessa inte har möjlighet att träffa några andra kvinnor, och servicepersonalen måste vara trevliga, vänliga och tillmötesgående mot alla kunder.
2015-06-09, 11:19
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Jag förstår bara inte poängen med att åka tilll stenbrottet en söndags kväll i juni då det garanterat är folk i området?

Nepp svarade bara på frågan.
Finns väldigt mycket bättre ställen. Många ödsliga stugor mm. Eller till exempel dom gamla kolugnarna jag nämt tidigare. Sedan finns det gamla hamnar men många är svåråtkomna. Om man nu vill göra sig av med en kropp så att säga.
Men säg att man vill slänga ut i vattnet och man lyckas ta sig ner till tex Trolmen hamn utan bli upptäckt. Då borde man kunna (om det är en stark man och hon väger lite) kunna kanska ut henne någon meter eller två med en liten sten fastknuten så att hon sjunker och inte syns på länge, om ens någon gång.
2015-06-09, 11:20
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Hur ser en suspekt bil ut?

Vit skåpbil?
2015-06-09, 11:22
Medlem
Usch, börjar få känslan att vi aldrig kommer få veta vad som hänt. Läskig tanke för mig, men oerhört jobbigt för anhöriga förstås.
2015-06-09, 11:24
Medlem
Otroligt läskigt och konstigt detta fallet!
Och lika läskigt är det att en del här inne verkar väldigt insatta hur man på bästa sätt kan göra sig av med en kropp
Alla mina tankar till tjejen och hennes närstående! Hoppas allt slutar lyckligt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in