Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 11:01
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nja. Även om det är en kund som har rövat bort henne, så kan han ju ha fantiserat om det och planerat det en längre tid, och hämtat inspiration just från filmer, romaner och rättsfall. Natalia Kampusch-fallet hände för övrigt i verkligheten. Lilla brittiska Maddies försvinnande och Fritzl-fallet också!

fast maddie-fallet kan du inte jämföra med då det inte ens är säkert hon blev bortrövad.
2015-06-09, 11:03
Medlem
Eftersom det är en enslig plats så bör man be samtliga teleoperatörer att scanna av söndagskvällen i just detta område, historien säger att även kriminella har telefon med sig. Man borde få ett knappt hundratal träffar under ett par timmar, och ännu mindre om man prickar in tiden mera exakt.
Det var så man löste Dusanka Petrenfallet för många många år sedan.
Sen vet inte jag om den där förbannade integriteten sätter käppar i hjulet för detta numera, brottslingarna ska ju skyddas också...
Medlem
meas19s avatar
Om man vill kidnappa ngn så gör man väl inte det framför ett fik, där det finns folk. Hon var väl inte den som stängde själv utan ngn mer måste ha varit i närheten...
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag gissar att hon är inlåst i någon källare och kommer sitta fast där i 30 år och vi som lever då kommer få läsa om det.
Hon kommer säkert föda barn med någon ful äcklig jävel.

Ja, det verkar nästan som det. För hade han endast velat våldta eller sexmörda henne, så hade de väl hittat henne nu (vid liv, eller annars hennes kropp). Han måste ju ha fört henne därifrån.
2015-06-09, 11:05
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Om man vill kidnappa ngn så gör man väl inte det framför ett fik, där det finns folk. Hon var väl inte den som stängde själv utan ngn mer måste ha varit i närheten...

Vad sägs om att läsa typ 3 inlägg på sida 1 innan du postar något?
Medlem
Det som ær mest skræmmande ær att det ligger 3 minuter från vænern, skulle det vara ett mord så ær det væl dær i den man finner kroppen
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
fast maddie-fallet kan du inte jämföra med då det inte ens är säkert hon blev bortrövad.

Maddie försvann också spårlöst och har aldrig hittats, menar jag.
2015-06-09, 11:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19

De var tre flickor som stängde tillsammans. De andra två hoppade in i en bil och åkte iväg. BO gick runt hörnet för att ta sin moped, vid det laget var hon ensam. Det är tydligen ödsligt där.
2015-06-09, 11:08
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Det som ær mest skræmmande ær att det ligger 3 minuter från vænern, skulle det vara ett mord så ær det væl dær i den man finner kroppen

Varför är det mest skrämmande? Och vad är det ens för logik du baserar detta på?
2015-06-09, 11:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination

Då måste han ha åkt ut en bit med en båt, och använt sänken.
2015-06-09, 11:09
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Maddie försvann också spårlöst och har aldrig hittats, menar jag.

jo men i just det fallet finns det massor med teorier och spekulationer, när vissa bara tror att föräldrarna råkar haft ihjäl henne under ett bråk ...
2015-06-09, 11:10
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Jo det är det. Men toppen av stenbrottet om man bara följer vägen från Blomberg är det cirka 6km.
Tänker på denna punkt: https://www.google.se/maps/@58.606668,13.38955,3a,75y,16.89h,72.9t/data=!3m4!1e1!3m2!1shSXzSiiMTpxf73bBNasMhg!2e0

Med tvåhjulsdriven sak alternativt ATV går det att ta sig därifrån ner till botten då det går vägar hela vägen. Lekte själv mycket där när jag var i moppeålder med en Dakota. Men minns inte nu om du kommer in där uppe med bil. Men om du kommer nerifrån kan man ta sig en bra bete upp iaf med bil.

Jag förstår bara inte poängen med att åka tilll stenbrottet en söndags kväll i juni då det garanterat är folk i området?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in